מטבעות קריפטו מובילים

מטבעות קריפטו מובילים להשקעה לשנת 2023

חושבים להשקיע במטבעות קריפטו? לאחר תקופה קשה, שנת 2022 היתה שנה מצויינת להשקעות במטבע הוירטואלי והתחזיות הכלכליות צופות את המשך המגמה גם לשנת 2023. לאחר הנפילות והאכזבות, המשקיעים חוזרים לתת אמון במערכת שהולידה את אחד החידושים הכלכליים הגדולים ביותר שידענו במאה השנים האחרונות. 

מהו מטבע קריפטו?

מטבע קריפטו הינו מטבע וירטואלי המשמש לתשלום, חסכון או כערבות לעסקאות שונות בדיוק כמו כל מטבע אחר, אלא שהמטבע הוירטואלי המבוזר שונה מהותית מן המטבע הקשה כגון הדולר או השקל בכך שאין מערכת פיננסית שמנווטת אותו בצורה ריכוזית ואין שום בנק או חברת אשראי שיכולים לאשר או לסרב לעסקה שביצעת, למעשה, אין שום איש אמצע בעסקה שבוצעה בינך ובין אדם נוסף ששילמת לו במטבע קריפטוגרפי ואת ההחלטות לגבי גורל המטבע יחליטו המפתחים בשילוב עם המשתמשים ברמה כזו או אחרת של ביזור. העסקאות המבוצעות במטבע הקריפטו נרשמות בבלוקצ'יין, מעין ספר חשבונות וירטואלי אשר הרשומות בו אינן ניתנות לשינוי, לזיוף, למחיקה או להעתקה, מה שיוצר אמון בין שני הצדדים ומגן על שניהם ובעצם הופכת את המסחר המודרני לפרימיטיבי ובסיסי מאד, בדומה לשני אנשים בשוק הבודקים זה את סחורתו של זה, רק בחסות טכנולוגיה עתירת מידע.

השקעה במטבעות קריפטו 

השקעה במטבעות קריפטו נחשבת להשקעה בסיכון גבוה. מצד אחד, יכול מאד להיות שתתעשרו בתוך זמן קצר מהשקעה הנכונה בזמן הנכון, ומצד שני, יכול להיות שתאבדו את הכסף שהשקעתם בשל מטבע שהתרסק. קשה מאד לנבא מה יביא איתו המחר, ועליות וירידות חדות בערך המטבעות הקריפטוגרפיים נרשמו שוב ושוב לאורך ההיסטוריה הקצרה שלהם. מכך, שההשקעה בקריפטו היא לבעלי עניין הרפתקני, לקחת חלק בחוויה אך לא להפקיד בידי המטבע הוירטואלי את כל חסכונותיהם. בנוסף, כשאתם משקיעים במטבע, אתם לוקחים חלק בכלכלה החדשה שהולכת ומשנה את התפיסה שלנו לגבי מהו כסף, מהי כלכלה, וכיצד נבון וחכם יותר לסחור בין אדם לאדם. 

המטבעות המובילים להשקעה לשנת 2023

להלן רשימת המטבעות המבטיחים ביותר לשנת 2023:

  1. ביטקוין ( BTC )ביטקוין הינו מלך המטבעות הקריפטוגרפיים עם שליטה של 40% בשוק. כיום, שווי המטבע הינו 17,000 דולר בקירוב ואף על פי שהוא חווה ירידה משמעותית, רוב התחזיות מנבאות לו יציבות ואף עלייה מחודשת בשל האמון הרב שרוכשים לו מוסדות רבים. 
  2. ריפל ( XRP )  – רבים תולים בריפל את התקוות כי יירש את הביטקוין כמטבע החזק בשוק המטבעות הוירטואליים, אף על פי שהוא ריכוזי מאד, הוא נחשב למטבע אמין ובטוח ומציע מהירות גבוהה ויכולת עיבוד עסקאות טובה מאד. 
  3. את'ר ( ETH ) – את'ריום מתחרה כתף אל כתף עם ביטקוין ומציעה שפע של יתרונות על פני הביטקוין האיטי והמסורבל, מערכת הבלוקצ'יין של את'ריום מציעה יותר מפלטפורמה פיננסית לכמעט כל תחום אפשרי, ממשחקי מחשב ועד מיילים, ואולי תשמש גם כתשתית לדור הבא של האינטרנט. 
  4. פוליגון (  MATIC )פוליגון הוא פתרון שכבה שניה ( טכנולוגיה שנועדה להרחיב את קנה המידה של טרנזקציות ברשת בלוקצ'יין תוך שמירה על רמת אבטחה גבוהה. פוליגון רכשה את אמון הקהל עם הצלחה מרובה במהירות והוזלת עלויות והערך שלה עולה ועולה. 
  5. קוואנט ( QNT ) – חברת קוואנט שואפת לחבר את כל הבלוקצ'יינים זה לזה ויצרו את פלטפורמת אוברלאג'ר (  OVERLEDGER) ולאפשר חוזים חכמים שעובדים ביחד בכל הבלוקצ'יינים ולא רק באחד. 
  6. אוולאנג' ( AVAX ) – אוולאנג' שואפת להרחיב עוד את גבולות הבלוקצ'יין, להוזיל עלויות, ביזור גבוה ואבטחה מעולה, מתחרה עזה לאת'ריום, אשר מושכת אליה משתמשים רבים אשר לא אוהבים את הריכוזיות הגבוהה באת'ריום. 
  7. צ'יליז' ( CHZ ) – המטבע המבוסס את'ריום נוצר על מנת לקשר בין אוהדי קבוצות כדורגל והקבוצה האהובה עליהם על מנת שיוכלו להגיע להחלטות משותפות בנוגע לצבע המדים, שירים, שמות של איצטדיונים וכ"ו. 

יעלה או יירד?

שנת 2023 אמורה להיות שנה טובה עבור המטבעות הקריפטוגרפיים, האבק כבר שקע אחרי השערוריות הגדולות, אמון הציבור הולך וחוזר לאיטו וגם המשקיעים השונים מגלים עניין ער במתרחש בשוק. גם העובדה שבנקים שונים ( דוגמת ג'יי פי מורגן צ'ייס ) הוציאו מטבעות וירטואלים ( אמנם ריכוזיים מאד, אך זו רק תחילת הדרך ) וחברות שונות כבר הצהירו שישתמשו בטכנולוגיית בלוקצ'יין כדי לשמור נתונים מאד עוזרת לייצב את השוק. כך שעל פי כל התחזיות, שנת 2023 צפויה להיות טובה מאד, ואם לא יקומו להן שערוריות חדשות, ייתכן וזו תהיה השנה הטובה ביותר עד כה. 

כיצד משקיעים במטבע קריפטו?

חשוב שתלמדו להכיר את עולם הקריפטו ואת הכוחות המניעים אותו. מטבעות עולים ויורדים פעמים רבות עקב הלצות, הודעות והצהרות של המי ומי בעולם הקריפטולוגי ולכן חשוב שתדעו לצפות מראש איזו הודעה עשויה לזעזע את העולם הוירטואלי ואיזו דווקא לייצב אותו.. ניתן לעשות זאת על ידי מעקב אחר אתרים אמינים, גם בעברית, אשר אוזנם תמיד כרוייה אחר החדשות החמות ביותר בתחום ועל ידי התייעצות עם אנשי מקצוע שונים בתחום. אינכם חייבים להיות דוקטורים לכלכלה או למחשבים כדי להבין בכל רזי העולם הקריפטוגרפי, אך כן חשוב שתהיו מודעים למושגי יסוד חשובים. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן