סקירה מלאה על המטבע XRP

המטבע הדיגיטלי XRP של חברת Ripple הוא מטבע הנמצא בין חמשת המטבעות הווירטואליים המובילים בעולם. שווי המטבע נעמד בסכום של 140 מיליארד דולרים (בשנה האחרונה צמח מאוד שוויו של המטבע). הטכנולוגיה על בסיסה נסחר המטבע נחשבת למסקרנת ומתקדמת ולפיכך, למטבע יתרונות לא מבוטלים לצד מספר חסרונות, כמו בכל דבר. המטבע אינו חסין בפני ביקורת אולם, מדובר במטבע שבהחלט מומלץ לצרף לארנק הדיגיטלי שלכם. 

Ripple 

ריפל הוא שמה של החברה ומערכת התשלומים העושה שימוש במטבע ה- XRP. החברה נוסדה בשנת 2004, במטרה לייצר מינוף של הרשתות החברתיות, בכל הקשור לתחום ההלוואות החברתיות, שהיה בחיתולים. לאחר שמטרה זו לא הושגה, פנתה החברה לאפיקים אחרים שהתבררו כמוצלחים הרבה יותר. בשנת 2012, לאחר שהמטבעות הדיגיטליים הפכו להשקעה מעניינת ופופולרית יותר, הקימה החברה את מערכת העברת הכספים OpenCoin, מתוך חזון המבקש לאפשר לחברות גדולות ולחברות פיננסיות, מינוף וייעול של תהליכי מעבר כספים, המתבסס על הבלוקצ'ין. באותה שנה בדיוק, בחרה החברה להשיק את המטבע הדיגיטלי פרי פיתוחה ה- XRP. החברה בחרה להשיק מטבע דיגיטלי בכדי שתוכל לשמש מתווך המבצע החלפה בין שני מטבעות שונים, המועברים ממקומות שונים ברחבי העולם. Ripple הפכה את עצמה לרשת תשלומים עולמית המשתפת פעולה עם בנקים גדולים, הפרוסים על גבי הגלובוס כולו. מטבע ה- XRP מסייע, לכל מוצרי החברה, בהמרה יעילה של מטבעות מגוונים. 

מנגנון ייחודי ואיכותי

המערכת של חברת ריפל משתמשת במנגנון פעולה "קונצנזוס מבוזר". מדובר במנגנון מיוחד שמטרתו הבסיסית הנה, לאמת עסקאות, בהן הצמתים, המהווים חלק מהתהליך, מסייעים, באמצעות סקר, באימות העסקה המתבצעת. במידה והסקר מאמת את נתוני העסקה, המהלך הפיננסי מתבצע. למערכת מאגר מידע המבוסס על הרשימה הנקראת "Unique node list", המשמשים כמאשרי הפעולה. 

המערכת פועלת כך שבעצם אין מעבר פיזי של כספים, ממקום אחד למקום אחר. כאשר אדם מבקש להעביר כסף לאדם אחר, המערכת של ריפל תייצר אישור לעסקה באמצעות המנגנון שלה, לאחר קבלת האישור, נקודת המערכת בה נמצא המקבל, תעביר לו את התשלום ותתעד את הפעולה. אותו כנ"ל יתבצע גם בכיוונים הפוכים של עסקה לרבות, התיעוד שלה. ברקע של כל פעולה, עובד בשקט אלוגריתם השולח את המידע באמצעות הצמתים, ומלקט את אישורם לטובת ביצוע הפעולה עד לסיומה. למעשה, בפעולה זו, מתקבל אישור עסקה כמעט באותו רגע, ללא בקרה ופיקוח של גוף מרכזי. המשמעות היא שמטבע XRP נשאר מבוזר, מהיר ואמין. 

השוואת מטבעות

בואו נעשה רגע השוואה קצרה בין מטבע הביטקוין לבין מטבע XRP. אתם בוודאי יודעים שהדרך להשיג ביטקוין היא באמצעות כורים, המבצעים אימות של העסקאות באופן קבוע, ומוסיפים כל עסקה לבלוקצ'ין. התמורה אותם הם מקבלים בעבור פעולת הכרייה היא, מטבעות ביטקוין ששווים גבוה. מטבע ה- XRP שהנו מטבע דיגיטלי, משמש בעיקר למוצרים שפותחו במעבדות חברת ריפל. מוצרים אלה מספקים מענה מדויק לפעולה מסוימת של העברת כסף. ניתן לומר שהמערכת של ריפל עושה את הפעולה אותה מבצעת מערכת סוויפט הפרה היסטורית, רק ביעילות גדולה בהרבה (העברת כספים בינלאומית, בצורה מאובטחת, מנקודה לנקודה בעולם). אי לכך, ה- XRP משתמש בפעולת כרייה פחות מורכבת לעומת פעולת הכרייה של מטבע הביטקוין, כדי לאשר במהירות העברת כספים בין מדינות שונות. 

המערכת של ריפל טובה מאוד בכל הקשור לזמני העיבוד ומחירי העסקאות הנמוכים יחסית שהיא מספקת. מאידך, מטבע הביטקוין מספק מערכת ציבורית, ניטראלית, שאיננה נמצאת בבעלות של אדם או ממשלה. הרשת של חברת ריפל, למרות שהיא רשת מבוזרת, שייכת לחברה פרטית השולטת בכל הנעשה ברשת. הביטקוין נוצר במטרה לשמש כמטבע מהרגע הראשון לעומת המטבע של ריפל, המשמש כסוג של אסימון, המסייע להעביר ערך כספי, ממקום למקום, ברמה הבינלאומית. 

כיצד יוצרים מטבעות XRP ?

עוד בטרם השיקה חברת ריפל את מטבע ה- XRP, היא יצרה כמות של מאה מיליארד מטבעות, כמות המהווה את המקסימום המותר. על פי הידוע, חצי מהמטבעות שנוצרו נמצאים כיום בשוק והחצי השני, מוחזק בידי בעלי חברת ריפל והם מזרימים לשוק, מעת לעת, מטבעות נוספים ממצבור זה. הדרך בה פועלת חברת ריפל מעוררת ביקורת רבה שכן, היא דומה מידי לשליטה המרכזית שנהוגה בעולם הממסדי ואיננה מישרת קו עם רעיון ביזור השליטה. למעשה, מה שבעלי ריפל עושים, הם שולטים במטבע באופן בלעדי, מזרימים מטבעות על פי החלטתם שבוודאי מייצגת אך ורק את האינטרסים של החברה ולא של המשקיעים וכך, הם גם משפיעים על שער המטבע. המתואר להלן, כמעט זהה לשיטת הבקרה והפיקוח המסורתית המונהגת בעולם.

רכישת המטבע

במידה ואתם מעוניינים להוסיף לארנק הדיגיטלי שלכם גם את מטבע ה- XRP, אתם יכולים לרכוש אותו, בצורה קלה ולאחסנו בבטחה. מכיוון שמדובר במטבע וותיק ופופולרי, ניתן לרכוש ממנו באמצעות מגוון דרכים פשוטות וזמינות: בורסת בינאנס, חלפני כספים דיגיטליים הפועלים גם בארץ ובאמצעות מטבעות אחרים ומוכרים בכל העולם כגון, הביטקוין והאתריום. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן