cardano קארדנו

סקירה מלאה על המטבע קארדנו (Cardano)

קארדנו הפכה לנכס חשוב המבצע את הנסיקה החדה ביותר בעולם המטבעות הווירטואליים. מטבע קארדנו ADA, הצליח להתברג בין עשרת המטבעות הדיגיטליים החשובים ביותר, ששווי השוק שלהם רק עולה מאז יום ההשקה. רשת קארדנו מתבלטת בין כל המתחרים שלה בשל העובדה שהיא שמה דגש על פעילות מחקר מוקפדת, בכל הקשור לעיצוב, אבטחה, תוכנה וחדשנות. הטכנולוגיה עליה מבוססת הרשת, מתפתחת לכל אורך הדרך, במהירות רבה, ומטרת המייסדים היא, לדלג מעל מרבית רשתות הבלוקצ'ין הגדולות ולבנות סביבת עבודה אידאלית של בלוקצ'ין. 

נקודת הזינוק

צ'ארלס הוסקינסון הנמנה על מייסדי חברת Ethereum, החל לפתח את קארדנו בשנת 2015. הרשת הושקה באופן רשמי, רק בשנת 2017. בשל מחלוקות בנושאי ניהול, שהתגלו בין הוסקינסון לבין שותפים אחרים בחברת Ethereum, בחר הוסקינסון להמשיך את פיתוח קארדנו יחד עם עמית לשעבר. קארדנו מקבלת תמיכה מחברת IOHK שגם בראשה עומד הוסקינסון. לחברת IOHK צוות מפתחים מסביב לעולם ולכן, החברה שואפת להצליח לקצר את הזמנים שבין המחקר האקדמי לבין שלב היישום במערכת הבלוקצ'ין. הוסקינסון הכריז שהמטרה המרכזית של קרדנו היא, להצליח לספק סביבה מאוזנת וקיימת יותר, עבור מגוון המטבעות הווירטואליים. ADA הוא מטבע ווירטואלי המחזיק בתיאוריה פילוסופית מדעית, ונקודת מבט, מבוססת מחקר. המטבע עובר תהליכי בקרה של עמיתים (מדענים ומתכנתים מהעולם האקדמי), בצורה קפדנית ביותר.  

בדומה למטבע איתריום, אפשר להיעזר במטבע קארדנו, עבור יישומים דומים לרבות, חוזים חכמים. מטרת העל של המטבע היא, להפוך למערכת מבוזרת. מייסדי מטבע קארדנו מינו ארגון הפועל ללא מטרות רווח בשם, קרן קארדנו, המסייע במחקר וקידום הפרוטוקול ובהרחבת גבולות הקהילה מסביב. 

האם מדובר במערכת מתוחכמת?

מערכת הבלוקצ'ין של קארדנו, שמה דגש על ניהול עסקאות עבור מטבע ה- ADA פרי פיתוחה. המפתחים של החברה מסוגלים לפתח גם יישומים מבוזרים המיועדים לרשת הבלוקצ'ין. בבלוקצ'ין קיימות שתי שכבות הכוללות את רובד ההתיישבות של קארדנו ושכבת המחשבון של קארדנו. הרובד הראשון משמש להעברת מטבעות ADA בין חשבונות ותיעוד עסקאות. שכבת המחשבון של קארדנו, כוללת בתוכה חוזים חכמים שאנשי פיתוח ומשתמשים שונים נעזרים בהם לטובת בניית תוכנית הדואגת להעברת כסף. הליבה של מערכת הבלוקצ'ין הנה אלגוריתם, המשמש את המערכת ביצרה של בלוקים, ווידוא ואישור עסקאות. 

הרשת של קארדנו עושה שימוש ב- Ouroboros, אלגוריתם המופעל בפרוטוקול Proof of stake במטרה לייצר בלוקים חדשים. הפרוטוקול אמור לייצר הפחתה של אנרגיה במהלך תהליך כריית הבלוקים. הדבר מתבצע על ידי ביטול פעולת כוח Hash (האנרגיה הנצרכת במחשב לטובת פתרון בעיות ואלגוריתמים הנדרשים כדי שהאלגוריתם יתפקד, Proof of work), הפועל בבלוקצ'ין של מטבע הביטקוין. 

קונצנזוס

מנגנון קונצנזוס באמצעותו פועל ומאובטח קארדנו, זה המאפשר לאמת עסקאות, עונה לשם Ouroboros. המנגנון נותן אופציה להוספת בלוקי בראשית ובלוקים מרכזיים בבלוקצ'ין. בלוקי בראשית מכילים את רשימות הבלוקים המשתייכים לזמן מסוים. מרחב הזמן הכולל והבלוקים המרכזיים מאגדים בתוכם את כל הפרטים של העסקאות לרבות, עדכוני תוכנה וסקרים שבוצעו במערכת. חשוב לדעת, הזמן במערכת מחולק לעידנים ולמשבצות, הפועלים באמצעות מנגנון קונצנזוס של אורובורוס, כל משבצת מהווה מרווח של 20 שניות בתוך כל עידן. במהלך כל משבצת, ממונה מנהל, בצורה רנדומלית, והוא יהיה אחראי על בחירת הבלוקים שיעלו למערכת הבלוקצ'ין. 

היתרונות של קארדנו

  • אנשי מקצוע – מאחורי קארדנו עומדים אנשי מקצוע מיומנים, מייסד החברה צ'ארלס הוסקינסון נמנה על מקימי אתריום, הוא בעל מוניטין מרשים ומעבר אליו, נמצאים בצוות מומחים נוספים בעלי שיעור קומה. 
  • מחקר אקדמי – קארדנו מגובה על ידי מחקרים אקדמיים, מדובר ברשת שעוברת בדיקות מקיפות וקפדניות על ידי מומחים אקדמאים, שאינם בעלי עניין. אין ספק שעובדה זו משמשת את קארדנו כחותמת לאיכות וטיב הרשת. 
  • מהירות ויעלות מהטובות שיש – קארדנו מאפשרת מהירות גובהה בביצוע עסקאות. בסקרים אחרונים נמדד שהרשת מאפשרת למטבע ביטקוין לבצע 4 עד 5 עסקאות בשנייה אחת. במטבע אתריום ניתן לבצע 20 עסקאות בשנייה. הרשת של קארדנו גורמת לכך שכשמתמש מגיע לכמות יפה של משתמשים, מהירות הפעולות גדלה אפילו לביצוע מיליון עסקאות בשנייה אחת, הישג ששמור אך ורק לרשת זו ולא הודגם מעולם, בשום רשת אחרת. 
  • אבטחה מעל הכל – רשת קארדנו מסתייעת בפרוטוקול ההוכחה Proof of stake, פרוטוקול המבטיח סביבה מאובטחת בצורה הרמטית. לנוכח העובדה שבכל יום נעשים מאות ניסיונות לפגוע בפעילות המסחר במטבעות הווירטואליים, נושא הבטיחות הוא ממש קריטי. 

החסרונות של קארדנו

  • רשת הנמצאת עדין בפיתוח – כמה שזה אולי נשמע מוזר, רשת קארדנו עדין נמצאת בשלבי פיתוח. לכן, ניתן לומר שלמרות המעורבות של מומחים אקדמאים במערכת, הפיתוח אורך זמן רב. 
  • מערכת ההצבעה – למערכת ההצבעה הנמצאת ברשת של קארדנו ישנם יתרונות לא מבוטלים אולם, אותו אלמנט המהווה משיכה של משתמשים, מייצר גם בעיות עבור מחזיקי מטבע ה- DAD, שעל פי רוב, אינם אנשי מקצוע בתחום מטבעות הקריפטו והטכנולוגיה, והצבעתם מעידה על חוסר הבנה ובחירות שאין בהן שמץ של היגיון. 
  • רמת סיכון – מטבע קארדנו אינו שונה ממטבעות אחרים בכל הקשור לרמת הסיכון הקיימת בהשקעה בו. קארדנו יכול להתפוגג לפתע ואין כל ביטחון בכך שהמטבע ימשיך להתקיים לעד. 

דרכי הרכישה בישראל

  • דרך ראשונה – איתור אדם אחר שבבעלותו מטבע זה והוא מעונין למכור. תוכלו לבצע רכישה ישירה מאותו אדם במחיר שיהיה מקובל על שניכם. 
  • דרך שנייה – לבצע רכישה באמצעות בינאנס, באמצעות כרטיס אשראי. 
אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן