מטבע Ethereum

מטבע Ethereum: מדריך מקיף

מטבע קריפטו הוא מטבע וירטואלי, אשר נשען על טכנולוגיית הצפנה, המאפשרת רמת אבטחה מקסימלית. המטבעות הווירטואליים השונים, פועלים באמצעות שימוש ברשת בלוקצ'יין – רשת מחשבים מבוזרת. המטבעות הדיגיטליים מאפשרים להעביר כסף בצורה דיגיטלית, ללא תיווך של גופים פיננסיים שונים.

למה כדאי להשקיע במטבעות וירטואליים?

למטבעות הווירטואליים, כגון ביטקוין, איתריום או ליטקוין, יש יתרונות רבים:

  • כסף דיגיטלי – כיום, אנשים רבים נמנעים משימוש בארנק פיזי, ומחפשים דרכים שונות לשלם באמצעים דיגיטליים. המטבעות הווירטואליים נחשבים לאחת מדרכי התשלום הנוחות והגמישות ביותר. כלומר, ניתן לשלם באמצעות מטבעות דיגיטליים במקומות רבים, מבלי להחזיק שטרות או כרטיס אשראי.
  • בינלאומי – מטבעות דיגיטליים מתאימים במיוחד למסחר בינלאומי. הסיבה לכך היא, שאין עליהם עמלות מט"ח כלל, כך שתוכלו לחסוך את עלויות המרת הכסף.
  • מהירות ההעברות – בשונה מההעברות בנקאיות, העברת כסף ע"י מטבעות וירטואליים היא תהליך מהיר במיוחד, אשר אורך מספר שניות בלבד.
  • קוד פתוח ושקיפות – מאפיין מרכזי של המטבעות הווירטואליים הוא השקיפות. כלומר, המסחר מתועד בקוד פתוח, כך שכל אחד יכול לצפות בפעולות שבוצעו, ולהנות משקיפות מלאה של הנתונים.
  • אנונימיות – אמנם המטבעות הווירטואליים מבוססים על טכנולוגיה של קוד פתוח, אך הרשת מוצפנת בצורה שבה לא ניתן לזהות את המשקיעים כלל. כך, המשקיעים והסוחרים בשוק הקריפטו נהנים מאנונימיות מוחלטת.
  • כלכלה חופשית – שוק הקריפטו אינו מוסדר בחוקים כלשהם במדינת ישראל, ולכן המשקיעים בו נהנים מכלכלה חופשית, ללא התערבות ממשלתית של גופים פיננסיים שונים.

מהו האיתריום? 

 איתריום זוהי פלטפורמת בלוקצ'יין. בעזרתה, המשקיעים יכולים להשתמש ולסחור במטבעות דיגיטליים, לחתום על חוזים חכמים ועוד. במילים אחרות, האיתריום הוא קוד מלווה בהנחיות, אשר בעזרתו ניתן לבצע עסקאות עם תנאים, כלומר להוציא לפועל חזרים מתלים שונים.

מהם חוזים חכמים?

חוזה חכם הוא קוד תוכנה, אשר מתרגם מסמך משפטי לשפת קוד. כלומר, הוא מנוסח במבנה של תנאים ותוצאות – במידה וקורה תנאי א' – תתבצע תוצאה א', במידה וקורה תנאי ב' – תוצאה ב' וכדומה. החוזה החכם יכלול את הסעיפים המרכזיים בכל עסקה, ואליו יצורף מסמך נוסף, אשר יפרט בשפה אנושית, ולא בשפת קוד, את הסעיפים הנוספים הרלוונטיים לעסקה, כמו למשל מקום ואופן השיפוט, מועד השיפוט ונספחים למיניהם.

מה היתרון המרכזי של האיתריום?

כאמור, האיתריום "מתרגם" עסקאות מותנות לשפת קוד. כך, ניתן לבצע עסקאות משפטיות רבות, ללא הסתמכות על צד ג'. הדבר יצמצם את עלויות העסקאות, ויגביר בצורה משמעותית את היעילות שלהן.

איך ניתן לרכוש איתריום?

אם ברצונכם לקנות מטבע וירטואלי מסוג איתריום, תוכלו לעשות זאת באחת מהשיטות הבאות:

  • רכישה בבורסה – הדרך הבטוחה והיציבה ביותר להשיג איתריום היא הבורסה. תוכלו לקנות מטבעות וירטואליים שונים דרך העברה בנקאית, כרטיס אשראי או אפילו מזומן (בתנאים מסוימים).
  • רכישה מאנשים פרטיים – אם אתם מעוניינים לחסוך בעלויות התיווך, תוכלו לרכוש איתריום מאנשים פרטיים. יש לשים לב, כי על רכישה מסוג זה אין פיקוח, ולכן יש לנקוט באמצעי זהירות שונים.
  • כספומט – בישראל, יש עשרות כספומטים שמאפשרים רכישת מטבעות וירטואליים בכלל, ואיתריום בפרט. מומלץ לערוך חיפוש באינטרנט אודות פריסת כספומטים אלו.

איך נקבע ערך המטבעות בשוק הקריפטו?

כאמור, המטבעות הווירטואליים עומדים בפני עצמם, והם לא תלויים בשערי חליפין של מטבעות אחרים. לכן, ערך המטבעות בשוק זה נקבע על פי היצע וביקוש בלבד. ככל שהביקוש למטבעות וירטואליים עולה – כך גם שווים בזירות המסחר עולה. יש לשים לב, כי ישנו חוסר וודאות לגבי מגמות עתידיות בשוק הקריפטו, ולכן קיים אתגר משמעותי לחזות את התנודות בערכי המטבעות.

מהם דרכי האחסון של מטבעות ביטקוין?

מטבעות הקריפטו מאוחסנים בארנקים דיגיטליים. ניתן לבחור האם לאחסן אותם בארנק חם או בארנק קר:

  • ארנק חם – ארנק שמחובר לרשת האינטרנט 24/7. יתרונותיו המרכזיים הם: זמינות, נוחות ומהירות ההתקנה.
  • ארנק קר – ארנק שמחובר לרשת רק בעת מסחר בשוק הקריפטו. יתרונותיו המרכזיים הם רמת אבטחה מקסימלית ואפשרות לשחזור ארנק במקרי חירום.

איך נוצרים מטבעות ביטקוין?

ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי, ולכן הוא נוצר באופן דיגיטלי לחלוטין. תהליך יצירתו נקרא "כרייה". בתהליך זה, ה"כורים", כלומר יוצרי המטבע, מפצחים חידות מתמטיות חשובות, שפתרונן נחוץ לצורך סוגיות טכנולוגיות מסוימות, ובתמורה לכך מקבלים מטבעות, על פי יחס מסוים שנקבע מראש. 

מהם השימושים של מטבעות הביטקוין?

ניתן לחלק את השימוש במטבעות הוירטואליים לשני סוגים:

  • טווח קצר – המשקיעים לטווח הקצר, בדרך כלל ישתמשו במטבעות, וינצלו אותם בזירת המסחר הווירטואלית, בחנויות האינטרנטיות שמאפשרות תשלום במטבעות קריפטו.
  • טווח ארוך – המשקיעים לטווח הארוך, בדרך כלל ירוויחו תשואות הנובעות מעליית ערך המטבע. כלומר, כאשר ערך המטבע יעלה, הם ימכרו אותו, וכאשר ערכו ירד – הם יקנו מטבעות נוספים. כך, בטווח הארוך, הם יצליחו להרוויח תשואות יפות ומשתלמות.

מה המעמד המשפטי של מטבעות קריפטוגרפים?

בשנים האחרונות, מפעם לפעם, עולה סוגיית מעמדם של המטבעות הווירטואליים. על פי החקיקות והתקנים העדכניים ביותר, מטבעות אלה מסווגים כנכס לא פיננסי. להגדרה זו יש השלכות מרחיקות לכת בתחומי החשבונאות והמיסים, והיא משפיעה בין היתר על אופן הצגת הנכסים בדוחות הכספיים של החברה המשקיעה.

לסיכום

בשנים האחרונות, אנשים רבים בוחרים באפיקי השקעה הכוללים מטבעות וירטואליים. מדובר בהשקעה מעניינת, משתלמת וחדשנית. לכן, טרם ההשקעה, יש לבחון את המאפיינים השונים של המטבע, וללמוד אודות תהליך ההשקעה הדיגיטלי ככל שניתן, על מנת שתוכלו למקסם את תשואותיכם מהשקעה זו.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן