TRON TRX

סקירה מלאה על המטבע טרון – (TRX) TRON

כמו מטבעות קריפטו רבים דוגמת הפולקדות והאתריום, גם מטבע טרון נולד מתוך רצון לשבור את המוסכמות, להפוך את האינטרנט לקהילה כלל עולמית המשוחררת מכבלי תאגידי הענק דוגמת גוגל, אמזון או נטפליקס ולמעשה לבטל את הצורך בהן כמתווכות בין קהל הצרכנים למוצר הצריכה שהם מעוניינים בו. המהפיכה של טרון קשורה בעיקר לצריכת תוכן בידורי כגון שידורי סטרימינג ומוסיקה, בהם כל שותף לקהילה יוכל להוריד, להאזין ולצפות מה שהוא אוהב בלי להזדקק לשירותיה של חברה כזו או אחרת. 

טרון – המטבע הצעיר והפרוע מן המזרח הרחוק 

טרון הינה חברה ללא מטרת רווח אשר מבססת את הטכנולוגיה שלה על בלוקצ'יין. היא נוסדה בסינגפור על ידי ג'סטין סאן, בן טיפוחיו של ג'ק מא מייסד עלי אקספרס, אשר רכש במהירות את אמונם של משקיעים מן המזרח הרחוק ומן המערב וגייס בסבב הגיוס הראשון של טרון 70,000,000 דולר תמורת 35% בלבד. החזון של ג'סטין סאן הוא ליצור קהילה חובקת עולם שאינה זקוקה לתאגידי ענק כמתווכים לצורכי בידור, מוסיקה, ספרים, משחקים ועוד, כאשר כל הרווחים מפעילות החברה נתרמים בחזרה לקהילה והחברה עצמה אינה גורפת כספים לכיסה. מאז שנוסדה בשנת 2017 חוותה החברה רכבת הרים לא פשוטה של שיאים אדירים ( שווי מוערך של 3 מיליארד דולר ב –  2018 ) וצניחות חדות ( אובדן של 80% מערכה באותה השנה ממש ) לאחר שהתברר כי חלק משמעותי מן הקוד שלה למעשה גנוב מאתריום המתחרה. ג'סטין סאן ניסה לתרץ את הגניבה כטעות בתרגום שעשו המפתחים הסינים וטען כי מדובר בטעות אנוש, אך מן הסתם התירוץ הזה נשמע לרבים קלוש ומאד לא מוצדק. בשנים שחלפו מאז הצליח ג'סטין סאן לחלץ את החברה מן המשבר ולמשוך משקיעים ואנשי קהילה רבים אשר מאמינים בחזון של טרון ובמהפכה שהוא עשוי ליצור בעולם הבידור אשר צרכניו כבולים לתאגידי הענק כגון חברות הכבלים או ספקיות המוסיקה השונות. 

"לרפא את האינטרנט" 

החזון האופטימי של ג'סטין סאן הינו ליצור קהילה עולמית אשר צורכת מידע תכנים, בידור ומוסיקה באופן חופשי וללא פילטרים שהאינטרסים שלהם עלומים וכרוכים ברצון להרוויח על חשבון המשתמשים. הדרך להשיג זאת היא באמצעות תשלום טוקנים ישירות למפיצי התוכן על ידי המשתמשים, פלטפורמת ICO ( מימון המונים המבוססת על מטבעות קריפטו ) הצעת נכסים דיגיטלים למכירה ועוד. טרון פירסמה את תוכנית היעדים שלה אשר התחילה בשנת 2017 ואמורה להסתיים עד שנת 2027:

  1. אקסודוס – בניית פלטפורמה לשיתוף קבצים על גבי רשת בלוקצ'יין משלה בשיטת עמית לעמית ( P2P). 
  1. אודיסאה – מענק תמריצים לפעילים בקהילת טרון המפיצים תוכן דיגיטלי כגון ספרים, משחקים, בידור, מוסיקה ועוד על ידי מטבע טרון ( TRX).
  1. המסע המופלא ואפולו – הנחת היסודות עבור כל אמן או יוצר תוכן למכור את היצירות שלו, לגייס כסף או לפרסם את עצמו באמצעות חוזים חכמים כשהתשלום הינו בטרון. 
  1. סטאר טראק – הבניית יכולת חיזוי בתוך הרשת ואפשרות להמר כיצד תמשיך ותתפתח הרשת כדי לקבל הטבות שונות. 
  1. נצח – ככל שתגדל ותתפתח קהילת טרון, כך יגברו פעולות הסחר, התרומות, הגיוס וההשקעה של אנשי הקהילה ביוצרים, אמנים וסוחרים שונים בתוך המערכת. 

היתרונות המשמעותיים של טרון 

נכון להיום טרון נהנית ממעמד מבטיח מאוד, מושכת אליה אנשי קהילה ומשקיעים רבים, במיוחד כאלו העוסקים או מתעניינים בהשקעה בתחומי הבידור השונים. לחברה ישנם מספר יתרונות המעניקים לה רוח גבית חזקה מאד:

  • אחד מעמודי התווך של החברה הוא טאנג בינסן אשר יצר את המשחק 'קלאש אוף קינג' ואשר נחשב לאחד ממפתחי המשחקים האהובים והנערצים ביותר. נוכחותו לצד הצוות הטכני מגדילה מאד את קהל היעד של החברה ויוצרת אמון גדול בקרב הקהילה. 
  • טרון מוטמעת באפליקציית פייוו ( PEIWO ) הפופולארית, סוג של טיק טוק סיני שמליונים רבים של בני נוער משתמשים בו, אשר גם אותו פיתח ג'סטין סאן, מה שמאפשר פידבק רחב היקף של קהילת משתמשים ושימוש מאד נפוץ כבר בשלבים הראשונים. 
  • נכון להיום טרון עומדת בלוח הזמנים שלה בדייקנות ואף מקדימה אותו. 
  • טרון רכשה את ביטורנט וכך גדל קהל המשתמשים שלה באופן משמעותי ביותר. 

רכישת ביטורנט 

ביטורנט מאפשרת לכמות גדולה של משתפי מידע להעלות ולהוריד קבצים מבלי לפגוע בקצב ההורדה של משתמשים אחרים על ידי שיתוף והורדה בחלקים. רכישת ביטונרט על ידי טרון עשויה להטמיע את הפרוטוקול שלה בתוך הבלוקצ'יין ולאפשר הורדה מהירה ונוחה יותר של קבצים מבלי לפגוע בשאר המשתמשים. 

מטבע טרון 

המטבע הרשמי של טרון נקרא טרוניקס ( TRX ) ומשמש לתמרוץ ותשלום בתוך הרשת, אך ישנם מטבעות נוספים לשימושים ספציפיים:

  • מטבע TRC -10 – זהו מטבע מבוזר רגיל וקל לשימוש המשמש עבור תשלום תמורת שירות או מוצר ובעל עמלת עסקה נמוכה מאד. 
  • מטבע RTC -20  – זהו מטבע סטנדרט לחוזה חכם ותפקידם מורכב יותר, החוזה עצמו מכתיב את דרכי הפעולה והתפקיד של המטבע.

ללא גביית מחיר על גז 

רשתות בלוקצ'יין אחרות כגון אתריום גובות עמלות גז עבור תמרוץ ותגמול הפעילות ברשת וכתשלום על כל פעולה שמבצעים ברשת, טרון נעזרת בהגבלת רוחב הפס כאמצעי לחסכון ואינה גובה עמלת גז. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן