litecoin

סקירה מלאה על המטבע לייטקוין – Litecoin

לייטקוין הוא גרסא צעירה, קלילה ומהירה יותר של הביטקוין והקוד שלו מבוסס רבות עליו. המטרה היתה ליצור מטבע שומר ערך בדומה לזהב אשר מאפשר השקעות בסיכון נמוך לטווח ארוך ולתקן את כל הדרוש תיקון לטעמם של המפתחים בביטקוין המקורי. המהירות ועמלות העסקה הנמוכות הפכו אותו לפופולארי מאד בתוך זמן קצר, במיוחד עבור עסקאות קטנות בסכומים נמוכים, במאמר זה נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על לייטקון, היתרונות והחסרונות.

מטבעות קריפטוגרפיים – מה זה אומר בעצם?

הרעיון המרכזי העומד מאחורי המטבעות הקריפטו הינו שהוא אינו דורש 'איש אמצע' כמו לדוגמא בנק, בית השקעות או גוף פיננסי אחר שיתווך בינך ובין אדם אחר אשר איתו אתם מעוניינים לבצע עסקה. המטבעות הקריפטוגרפים מבוססים על עקרון עמית לעמית ( P2 P) בו אדם אחד משלם לאדם אחר ישירות עבור מוצר, קניין דיגיטלי, תוכן, שירות או כל דבר אחר באופן הישיר ביותר והקרוב ביותר להעברת כסף מיד ליד, רק באמצעים דיגיטלים. המטבעות הקריפטוגרפים קיימים בתוך מערכות הנקראות בלוקצ'יין שהם למעשה שרתי מחשב רבים הנמצאים באינטרקציה קבועה זה עם זה ומחזיקים במידע. המטבע הקריפטוגרפי מיועד לבצע תשלום עבור תמרוץ הקהילה המרכיבה את הבלוקצ'יין ולהפוך אותה לבטוחה יותר ואמינה יותר. נכון שהמערכת לא חפה מתקלות, ופריצות וגניבות אירעו בה, אך היא מתפתחת ומשתפרת כל העת ומייצרת טכנולוגיה מתקדמת לפתרון בעיות שונות חדשות לבקרים. 

יתרונות המטבעות הקריפטוגרפים 

עולם המטבעות הקריפטוגרפים איננו כלכלי בלבד, עצם הפיתוח שלהם פתח דלתות לאפשרויות רבות ומגוונות של טכנולוגיה, החל מ'אינטרנט חדש' הבנוי ממחשב על קהילתי אשר נעזר במליוני שרתים פרטיים לאחסון והעברת מידע, דרך כלכלה חדשה שמייתרת גופים ותאגידי ענק אשר עיקר מטרתם היא להתעשר על חשבון הציבור. באמצעות הבלוקצ'יין והמטבעות הקריפטוגרפים שבתוכה, אנשים יכולים לרכוש תוכן, שירות, יצירות, מוסיקה, בידור ועוד ועוד ישירות מן היצרן וללא תשלום לחברה שמספקת זאת עבורו, מה שיכול להוזיל עלויות ולקצר תהליכים בירוקרטיים מפרכים על ידי חוזים חכמים. זוהי למעשה חזרה לאחור אל המסחר הבלתי אמצעי שבו אנשים שהיו זקוקים למשהו היו מגיעים אל השוק או אל כיכר העיר וקונים ישירות מן החקלאי או האומן את מרכולתו ומשלמים לו ישירות, אלא שאת השוק ואת כיכר העיר העתיקים מחליפים כעת ארנקים דיגיטלים משוכללים והכל מתבצע באמצעות הטלפון הנייד או המחשב הנישא שלכם מכל מקום שבו אתם נמצאים. 

מדוע כדאי להשקיע במטבעות קריפטוגרפיים?

מטבעות קריפטוגרפיים מסויימים נחשבים עדיין להשקעה סולידית ובטוחה יחסית ( כמובן שאף פעם אי אפשר לדעת ) עם רווחים נאים, וכמובן, הידיעה שאתם תורמים את חלקכם ליצירת השלב הבא בכלכלה האנושית המבוססת קהילה השואפת לפשט ולהקל על תהליכים טכנולוגיים ולייעל אותם לתועלת כולם.  

לייטקון – ביטקוין במראה חדש וצעיר

לייטקון נוצר בשנת 2011 כמחווה לביטקוין על ידי צ'רלי לי, והוא מבוסס על פרוטוקול ביטקוין ( BTC ) אבל האלגוריתם שלו שונה ומאפשר לקצר את משך הזמן הבלוק מעשר לשתיים וחצי דקות, מה שמייעל ומאיץ משמעותית את התפקוד שלו. בשנתיים הראשונות לקיומו תקלות חוזרות ונשנות ובעיות נוספות עוררו דאגה בקרב קהילת הקריפטו, אך בשנת 2013 עם צאת הגרסא החדשה 0.8.5.1 תוקנו הכשלים וערך המטבע נסק במהירות ורכש את אמון הקהילה. למטבע מספר יתרונות בולטים:

  • כריית המטבע אינה דורשת טכנולוגיה מתקדמת וגם מחשב פשוט יכול להספיק. 
  • 84 מליון מטבעות הונפקו כשלב ראשון, כמות גדולה משמעותית עבור מטבע קריפטו. 
  • צוות התמיכה של לייטקוין הצטיין בתגובות מהירות, זמינות גבוהה ועדכונים ושיפורים רבים. 

הלייטקון כילד הפלא של עולם מטבעות הקריפטו  

על מנת להביא להצלחתו של מטבע הלייטקון הקים צ'ארלי לי ( מהנדס מוביל בגוגל לשעבר ) ארגון בשם לייטקון פאונדיישן, ארגון ללא מטרות רווח אשר רשום בסינגפור. לניהול החברה ולשיפור מתמיד של הפרוטוקול הצטרפו, חלקם בהתנדבות, מפתחים מובילים רבים מתחום הבלוקצ'יין. התמיכה שנתנו אנשי שם דבר בעולם פיתוח מטבעות קריפטו בפרוייקט העלו מאד את אמון הציבור במטבע והוא צבר פופולאריות במהירות רבה. המניע העיקרי של צ'ארלי לי וצוות המפתחים שהצטרף אליו הוא ליצור מטבע הרבה פחות ריכוזי, הרבה יותר מהיר ובעיקר הרבה יותר פשוט לשימוש לצרכן הממוצע. לדוגמא, בלייטקון דרושה רק 75 אחוזי הסכמה של הקהילה לכל שיפור או שינוי בהשוואה ל- 90 אחוזים בביטקוין, מה שמאפשר התפתחות מואצת ונוחה יותר של המטבע. בעיני רבים, הלייטקון הינו ילד הפלא של עולם הקריפטו שזוכה גם לאמון אנשי הפיתוח והיזמות בענף וגם לאמון הקהילה. 

SegWit

יתרון בולט של לייטקון הוא השימוש ב – SegWit  שמשמעותו הינה הפרדת חתימות. בכל פעם שמשתמש מאשר העברה באמצעות מפתח אישי, נרשמת החתימה שלו בבלוק. למפתחים התברר כי החתימות תופסות עד  60% מגודל הבלוק, מה שמותיר מעט מאוד מקום לפעולות נוספות. על ידי הפרדת החתימות ניתן למעשה להגדיל את נפחו של כל בלוק ולאפשר הרבה יותר מקום לפעולות. 

Lightning Network

יתרון בולט נוסף הינו השימוש ב – Lightning Network, רשת אוף צ'יין שמסייעת רבות לתהליכי ייעול המערכת על ידי האצת פעולות, הוזלת עמלות והתמודדת טובה יותר עם סקלביליות ומאפשר שימוש חלק, נוח ומהיר יותר לקהילת הצרכנים. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן