dogecoin דוגקוין

סקירה מלאה על המטבע דוגקוין – Dogecoin

מטבע דוגקוין הנו מטבע ווירטואלי שהגיח לעולם כתעלול ציני, אודות הציפיות העצומות שהיו מהמטבעות הדיגיטליים והפוטנציאל שלהם לבצע שינוי כלכלי עולמי. למרות שהמטבע נולד מהמקום הבלתי צפוי הזה, ישנם לא מעט אנשים, הרואים במטבע זה פוטנציאל להשקעה טובה. פני הכלב של המטבע, שמבדיחה טובה הפכו למותג בעולם מטבעות הקריפטו, הוצגו לראשונה בשנת 2013 והמטבע נסק במהירות מרשימה. סביב המטבע התפתחה קהילה מקוונת שהביאה אותו לשווי שוק של 80 מיליארד דולרים, כבר לפני כשנתיים. Dogecoin.com הוא הדומיין שמקדם את המטבע ותורם רבות להיותו המטבע הווירטואלי המגניב והידידותי ביותר שקיים בעולם הקריפטו. גם חיבתו של איילון מאסק, איש העסקים הידוע, בעלי חברת טסלה, למטבע, מייצרת סביבו באזז חיובי שמריץ אותו קדימה ברשתות. 

אז איך הפכה הלצה למטבע דיגיטלי נסחר ואהוד?

מטבע הדוגקוין הוא רעיון של מהנדס תוכנה שעבד בחברת IBM ומהנדס תוכנה נוסף שעבד בחברת Adobe. השניים קיוו לייצר מטבע ווירטואלי בשיטת Peer to peer, שיגיע לממדים גדולים יותר מאלה של הביטקוין. נקודת המוצא שלהם הייתה שלביטקוין יש קהל יעד לא מאוד גדול, בעוד לדחקה אינטרנטית, כמו שלהם, יש פוטנציאל רשת אדיר. זאת ועוד, מייסדיו של המטבע רצו לייצר לו תדמית אחרת לחלוטין מזו שנוצרה למטבעות הדיגיטליים האחרים, שבתחילת דרכם, היו שנויים במחלוקת ומזוהים עם ארגוני פשע, סחר בסמים וכו'. הצפי של המייסדים התממש כשחודש לאחר השקת המטבע כבר היו מיליון מבקרים באתר Dogecoin.com.

תהליך נסיקת השווי של המטבע

בשנים הראשונות, למרות הפופולריות של המטבע, הוא הגיע לשווי שוק של 2 מיליארד דולרים בלבד. אולם, בתחילת שנת 2021 משהו משמעותי קרה ודוגקוין עלה ב- 800% בתוך יממה אחת. המטבע השיג מחיר של 0.07 דולר, בזכות חשיפתו בפני משתמשי Reddit, בתמיכתו, מרחוק, של איש העסקים איילון מאסק והשורט של GameStop. במהלך שנת 2021, הדוגקוין הצליח לצמוח למחיר של 0.08 דולר, הרבה בזכות חשבון הטוויטר של איילון מאסק, זמר הראפ הידוע סנופ דוג ועוד. בנוסף, באותה שנה, הבעלים של קבוצת ה- NBA דאלאס מאבריקס, מארק קובאן, מסר שקבוצתו תשתף פעולה עם האתר של דוגקוין ותאפשר לרכוש כרטיסים ומוצרים נוספים באמצעות האתר. אותו קובאן, תקופה קצרה לאחר מכן, הפך לסוחר הגדול ביותר של המטבע. 

שנת 2021 הייתה שנה טובה לכל מטבעות הקריפטו שזינקו בשווי השוק שלהם. מחירו של הדוגקוין הגיע, בפעם הראשונה, ל- 0.10 דולר ולא הרבה אחרי, הוא כבר עמד על 0.45 דולר. שווי השוק של המטבע צמח גם הוא והגיע ל- 50 מיליארד דולרים, דבר שמיקם אותו במקום החמישי מבין כל מטבעות הקריפטו. ההצלחה של הדוגקוין תרמה לכך שמערכת הקריפטו הפסיקה את המסחר האלקטרוני בפלטפורמה רובינהוד, "ביקוש חסר תקדים" כך נמסר, על ידי מנהלי הפלטפורמה. הפסקה זו יצרה חשש בקרב מומחים להתפתחותה של בועה ספקולטיבית בענף המטבעות הדיגיטליים. 

היתרונות של הכלב

מדובר במטבע תנודתי אולם, אין מדובר בחיסרון אלא, ביתרון. דבר זה מאפשר לסוחרים מיומנים, לסחור בתוך מסגרת התנודות של המטבע, להפיק מכך תועלת ולנצל לטובתם את השינויים הדרמטיים של המטבע. מחזיקי המטבע לתקופות זמן ארוכות, בוודאי שמרוצים מאוד מהשקעתם, לנוכח העלייה המתמדת של המטבע. הדוגקוין, שלא כמו הביטקוין, מציע תהליך כרייה יעיל ומהיר ולכן, אישור העסקאות מתקבל כהרף עין. אם במערכת הבלוקצ'ין של הביטקוין לוקח 10 דקות לאשר עסקה, המערכת של הדוגקוין עושה זאת תוך דקה אחת בלבד. 

יתרון חשוב נוסף של המטבע הנו, צריכת אנרגיה מופחתת בעסקאות שלו, ביחס לאנרגיה הנצרכת במטבעות אחרים. בטווח הארוך מדובר ביתרון חשוב מאוד. כשצריכת האנרגיה במערכת הביטקוין תהיה גבוהה מאוד והכרייה תהיה מסובכת, כורים רבים עשויים לעבור למערכת של דוגקוין. 

החסרונות של הכלב

העובדה שמדובר במטבע שהתחיל כסוג של הלצה, מרחיקה משקיעים מוסדיים ומקשה על מומחים מתחום התקשורת והפיננסים, לפרגן למטבע. אי לכך, צפוי שלא תהיה התייחסות ראויה למטבע ולאמצעי התשלום שהוא מספק, בקרב מומחים ואנשי תקשורת אלה ולכן, ההשתלבות של המטבע כאמצעי תשלום מומלץ, תיקח עוד זמן מה ואולי הדבר לא יקרה אף פעם. המטבע נקשר למספר הונאות בעברו, הוא נחשב לחלק מתוכנית פירמידה, המציעה לרוכשי המטבע הראשונים, טובות הנאה פיננסיות בתמורה לגיוס משקיעים ומשתמשים חדשים, במטרה להעלות את שווי המטבע. בנוסף, למטבע הדוגקוין לא קיימות מכסות אספקה גדולות כמו שיש למטבעות דיגיטליים אחרים כדוגמת הביטקוין, המחזיק מכסה של 21 מיליון מטבעות. 

אמצעי הרכישה של המטבע

ניתן לרכוש את מטבע הדוגקוין בבורסות למטבעות ווירטואליים כגון Binance או Kraken. ניתן לפתוח חשבון בבורסות אלה ולרכוש את המטבע במנעד רחב של אמצעי תשלום. לאחר הרכישה תוכלו לקנות ולהמיר מטבעות דיגיטליים מכל סוג. ישנם כמה מתווכים ווירטואליים, שהזמין ביותר מבניהם לאזרחים מישראל הוא Tradestation, המאפשר לבצע רכישה של דוגקוין, מניות, אגרות חוב וקרנות נאמנות. מתווכים אלה אינם פועלים מול כל המטבעות אך, על פי רוב, תמצאו אצלם את הדוגקוין. 

אחסון מטבע הדוגקוין

הדוגקוין אינו שונה ממטבעות אחרים, בכל הקשור לאחסון שלו. ניתן לאחסן את המטבע, לאחר הרכישה, בארנק דיגיטלי. הארנקים המומלצים לאחסון המטבע הם: לדג'ר וטרזור, אמצעים פיזיים המאפשרים אחסון ברמת אבטחה גבוהה ביותר. במידה ואתם משקיעים חדשים, מומלץ שתשתמשו בארנקי אקסודוס או Mycelium, להם ממשק משתמש ידידותי ומזמין. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן