פוליגון

סקירה מלאה על המטבע פוליגון – polygon (matic)

מטבע פוליגון התחיל את דרכו במחיר מיניאטורי של 0.003 סנט והיום שוויו 1.85 דולר. הסמל של המטבע באנגלית הוא Matic. החברה שייסדה את המטבע נקראת פוליגון. מייסדיו של המטבע הם ג'נטי קנאני, המשמש גם כמנכ"ל חברת פוליגון. בעבר עבד במספר חברות כמנתח מידע, מהנדס תוכנה ובונה מערכות חכמות. סאנדיפ ניילואל, המשמש כקצין התפעול של חברת פוליגון. בעבר עבד במספר חברות, בתפקידים מגוונים כדוגמת: מייסד ומנכ"ל חברת Scopeweaver ובתור מנהל טכנולוגיות ושרשראות אספקה של חברת .Ecommerce Division אנוראג ארג'ואן, מהמייסדים של פוליגון ומנהל מוצר בכיר. בעבר עבד בתור מנהל מוצר בחברת Iris Business Services Limited וניהל פרויקטים של חברת SNL Financial. כפי שניתן לראות, מייסדי פוליגון הם אנשים בעלי ניסיון עשיר בעולם הטכנולוגיות המתקדמות. מדובר באנשים המאמינים שהטכנולוגיה של רשת אתריום היא העתיד ולכן, הם מבקשים לסייע בקידום רשת זו, באמצעות הרשת שהקימו דרך החברה שייסדו (פוליגון). 

רשת פוליגון – תעודת זהות

הרשת נקראה בעבר מאטיק ולכן, המטבע שהנפיקה החברה נקרא גם הוא בשם זה. במהלך השנים, החליטו השותפים למתג מחדש את הרשת שלהם ובחרו לקרא לה כשם החברה – פוליגון. שמו של המטבע נותר מאטיק (Matic). רשת פוליגון נוסדה במטרה לסייע לרשת אתריום להתקדם ולהתפתח לשלבים הבאים ולכן, היא משתמשת גם כן בטוקן ERC-20. רשת אתריום משמשת מספר עצום של מפתחים, בכדי לתכנת אפליקציות, ארנקים דיגיטליים, מטבעות ועוד. נתון זה מייצר עומס גדול על גבי רשת האתריום. מייסדי חברת ורשת פוליגון, בדיוק בשל העומס המתואר להלן, ייצרו רשת המתממשקת היטב לאתריום ובכך מסייעת בהפחתת העומס המדובר. סיוע זה של חברת פוליגון לרשת האתריום יישאר חשוב עד שיושק העדכון של הרשת ששמו – אתריום 2.0, שאמור לספק מענה לנושא ההעברות, והעומס שנוצר וכך, להוזיל את מחיר הגז שיש לשלם. בדרך זו, אפשר יהיה להעביר את האתריום, ממקום למקום, בצורה מהירה ויעילה. 

חברת פוליגון מתכוונת להתחבר לרשתות נוספות במטרה למתג את עצמה, כרשת העל של רשתות הבלוקצ'ין. הדבר יעזור בהפחתת העומסים, מהם סובלות הרבה מאוד רשתות בלוקצ'ין. זאת ועוד, מהלכים אלה של החברה יסייעו גם בהפחתת העמלות אותן נהוג לשלם על העברות בכל רשת, או בהפחתת עמלות ההמרה, במצב בו נדרש להמיר מספר מטבעות שונים בין רשתות. 

רשת ידידותית 

פוליגון הצליחו לייצר מוצר שמסוגל לתת מענה לכל מפתח, בין אם הוא וותיק או חדש בתחום, ומעונין לבצע התחברות לרשת של פוליגון. בכדי שכל מפתח יוכל להתחבר לרשת בקלות, פתחה פוליגון טכנולוגיות מתקדמות של בלוקצ'ין. 

החיבור לרשת האתריום

בעקבות השימוש של רשת פוליגון ברשת האתריום, יכולה פוליגון לספק לרשת האתריום יכולות מעבר ותקשורת, עם רשתות בלוקצ'ין שונות. מכיוון שאתריום הנה הרשת המרכזית במיזם של פוליגון ועל גביה מתבססת פוליגון, וכך היא מתכוונת לצמוח ולהתייעל, אל מול הלחצים והעומס הקיימים כיום ברשת. כחלק מהחיבור בין פוליגון לאתריום, נהנית פוליגון מרמת אבטחה גבוהה, כמו זו של רשת האתריום. פוליגון למעשה מבצעת פעולה הדומה לקיבוץ קבצים במחשב, היא מעבירה הכל דרך רשת האתריום, כמו רצועה צדדית, המרכזת במקום אחד, כמות גדולה מאוד של העברות. 

מגוון היכולות של פוליגון ומאטיק

רשת פוליגון יכולה לבצע כ- 65,000 העברות בשנייה. בנוסף, בהתאם לגודל ההעברה, ניתן לשלם עמלה מוזלת, על פי מודל תשלום עמלות מיוחד של הרשת. המערכת של חברת פוליגון, פועלת בצורה דומה למערכות אחרות כמו דוט וקוסמוס. אולם, פוליגון הביאה חידוש מסוים ובמצב שבו רשת האתריום נופלת, 

פוליגון עדין תחזיק בצילום זיכרון של עצמה. הצילום מוכיח מי ביצע את ההעברה ומי המקבל בצד השני, כך שהכסף לא יעלם עקב קריסה של הרשת, ממש בזמן ביצוע ההעברה. הרשת של חברת פוליגון מהווה רובד שני, המסייע בתפקוד השוטף של רשת האתריום ומחזק אותה. פוליגון נתמכת וממומנת על ידי מספר חברות גדולות כמו: Binance ו- Coinbase. 

חברת פוליגון מקווה לספק מענה חשוב ומרכזי לבעיית ביצוע ההעברות ברשת האתריום, על ידי קיבוע שרשראות צד של הרשת שלה, היסייעו בתהליכי העברת כספים ברשת האתריום, ופעולות נוספות. ERC היא הרשת בה עושים שימוש במטרה לבצע העברות ושליחות של מטבעות. הסיבה לכך היא שסוג הטוקן של מטבע MATIC הוא ERC-20 ולכן, מטבעות מועברים על גבי רשת זו. 

המיוחד במטבע MATIC 

רשת פוליגון שמה לה למטרה לתמוך ולסייע ולכן, היא נחשבת רובד שני כלומר, נדבך המסייע לפעולה של מערכת ומחזק אותה. רשת זו בנויה כך שהיא יכולה לעבוד ולסייע לאפליקציות מגוונות, בתחומי הכלכלה המבוזרת והפיננסים. על רשת פוליגון יושבות כיום כ- 50,000 אפליקציות. ניתן למצא על רשת פוליגון גם אפליקציות מתחום הגיימינג.   

רשת פוליגון מבוססת טכנולוגיה ייחודית המאפשרת העברה מהירה ביותר (פחות מ-2 שניות), של 65,000 העברות בכל בלוק. פוליגון מתכוונת בעתיד, לתמוך ולסייע לרשתות נוספות מלבד האתריום. השאיפה הגדולה של מייסדי פוליגון היא להיות רשת הבלוקצ'ין המרכזית של רשתות הבלוקצ'ין. אם אכן תצליח פוליגון בביצוע משימה זו, הדבר עשוי בהחלט לחזק את מעמדו של מטבע ה- MATIC שהנפיקה. 

רכישת מטבע MATIC 

את מטבע MATIC ניתן לרכוש במרבית הבורסות המקיימות מסחר במטבעות דיגיטליים. חשוב לדעת, לא ניתן לבצע פעולת כרייה של מטבע מסוג MATIC מסיבות השמורות למייסדים. את המטבע ניתן לאחסן, כמו כל מטבע אחר, בארנק דיגיטלי. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן