usdc

סקירה מלאה על המטבע USDC

מטבע ה- USDC הוא מטבע דיגיטלי המהווה חלק ממשפחת מטבעות ההטייבלקוינס, מה שמעיד על כך שהוא מוצמד לשווי של נכס חיצוני, שאינו נמנה על עולם מטבעות הקריפטו. כמו מטבע התטר, מטבע זה הינו מטבע דיגיטלי הצמוד לדולר האמריקאי.  מטבע ה- USDC ממוקם במקום השמיני מבין המטבעות הדיגיטליים, מבחינת השווי שלו, העומד על 22 מיליארד דולרים. מהם היתרונות והחסרונות של מטבע ה- USDC והאם שווה למשקיעים ישראלים לסחור בו?

נקודת הפתיחה של המטבע

חברת Circle היא היוצרת של מטבע ה- USDC בראשות החברה עומדים ג'רמי אלייר ושון נוויל. המטבע הוכרז בפעם הראשונה בשנת 2018, והושק באופן רשמי מספר חודשים ספורים לאחר מכן. המטבע מבוטח באמצעות קונסרציום (מספר ארגונים המשתפים פעולה בנושא כלכלי מסוים). כמו מטבעות אחרים, גם מטבע ה- USDC נמצא כאן על מנת לסייע בפתרון בעיות הקשורות למטבעות דיגיטליים פעילים: התנודתיות החדה של המטבעות וההמרה בין מטבעות פיאט למטבעות דיגיטליים. המטבע הושק בכדי לצרף לשוק המטבעות הווירטואליים, מטבע יציב, המנוהל בשקיפות מלאה ותחת פיקוח ובקרה איכותיים ואמינים. 

כיצד משתמשים במטבע?

בהתאם ל- USD, Coinbase מקבל רוח גבית איתנה מהדולר האמריקאי, ברזרבות הקיימות בבנקים. עבור כל מטבע מסוג USDC ישנו מאחורי הקלעים דולר אחד אמיתי. נושא זה עובר אימות של חברת Circle, הדואגת שהדולרים נמצאים בחשבונות בנק שונים ומופרדים, המספקים גיבוי למטבע ה- USDC על ידי כך שהם מפרסמים דוח חודשי, המבקר את פעילות המטבע וזמין עבור קהל המשקיעים והמתעניינים. הדוח מאמת את קיומם של מאה אחוזים מטבעות פיאט ב- center.il. כמו כן, הדוח מספק כללים והנחיות לכלל חברי ה- center, בכל הקשור עם הנפקה ושימוש במטבע ה- USDC. חשוב לציין, בכדי להיות מנפיק במערכת קונסרציום center, יש לפעול בהתאם לכללי מפתח, הנהוגים על ידי החברה וכוללים גם רישוי, הסכמה של התנאים, הטכנולוגיה והפעילות החשבונאית, והדרישה לאחסן רזרבות של מטבעות פיאט. 

החלקים הטובים של מטבע USDC 

אחד הדברים היפים במטבע ה- USDC הוא, שמייסדי המטבע ומנהליו, יכולים להחליט לכרות ממנו הרבה מאוד מטבעות חדשים מבלי לחשוש לאינפלציה במטבע וירידת ערך. כמו כן, יש לציין גם את הדברים הבאים:

  • מדובר במטבע יציב הצמוד לדולר האמריקאי. 
  • ניתן להשתמש במטבע בצורה חלקה ויעילה דרך מערכת הבלוקצ'ין. 
  • המטבע מתפקד גם על פלטפורמת הבלוקצ'ין של אתריום. 
  • לא קיימות על מטבע זה מגבלות קשות בכל הקשור למספר ההנפקות. 

יתרונות נוספים של המטבע – בעולם ללא מזומנים האסימון של מטבע זה נותן לדולר יכולת להגיע לטווחי שימוש רחבים מאוד, בכל העולם. הדבר נובע בעיקר לנוכח היכולת לדלג על תהליכים ביורוקרטיים, הנוגעים להעברות כספים ממקום אחד למקום אחר על גבי הגלובוס. עושה רושם שהעולם הכלכלי כולו מתכוונן למקום זה, מכיוון שיכולות המערכת המפעילה מטבעות דיגיטליים, מקצרת בצורה משמעותית את לוחות הזמנים של העסקאות, ומייצרת הפחתה משמעותית של ההוצאות והעמלות על העסקה. ניתן לומר שפעילות הדולר הפכה למהירה יותר וחסכונית בזכות המרחב הווירטואלי. 

החלקים הפחות מוצלחים של מטבע USDC 

קניה של מטבע USDC כרוכה בעמלה, ניתן להבין זאת כאשר מדובר במטבע בעל שווי גבוה מאוד אולם, במקרה של מטבע ה- USDC, תשלום העמלה אינו כל כך הגיוני ומובן. שלא כמו בנכסי פיאט כדוגמת הדולר, המטבעות הדיגיטליים עלולים להתנדף כהרף עין. לכן, לא ניתן להבטיח שמטבע ה- USDC יישאר אתנו לנצח נצחים, למרות יציבותו. לסיום פרוט החסרונות של המטבע נציין שלמרות היציבות של המטבע, הרנדומליות והמקריות עלולות לגרום לקריסת המטבע, כמעט בכל רגע נתון. 

מטבע שאינו מתאים למהמרים כבדים

אנשים רבים מצטרפים לשוק המטבעות הווירטואליים במטרה לעשות "מכה". במקרה של מטבע ה- USDC אין זו מטרתו ולכן, אינו מתאים למשקיעי האינסטנט. מטרת מטבע זה היא להביא למשקיעים מטבע יציב, צמוד דולר, שאינו מאכזב, אינו סובל מסערות גדולות שמטבעות אחרים, שאינם נמנים על מטבעות הסטייבלקוינס, סובלים מהן. משקיע הרוכש ביטקוין עלול להפסיד את כספי ההשקעה שלו, אל מול הסיכוי שירוויח הון גדול. 

מה צופן העתיד של מטבע USDC 

למרות שאין מדובר במטבע דיגיטלי מאוד סקסי, הוא מצליח, בזכות יציבותו ארוכת השנים, לסחוף אליו משקיעים רבים, להיחשב למטבע נחשק שנמצא בצמיחה מתמדת. אם נוסיף לכך את הרעשים שמייצרת חברת תטר שחוותה עליות וירידות מרובות עם המטבע שלה, שהפך גדול וייצר רצון להפוך אותו למטבע עוד יותר יציב הנמצא תחת רגולציה קבועה, דבר שמטבע ה- USDC מספק היטב. אי לכך, נמצא מטבע זה במקום השמיני מבחינת שווי השוק שלו בתחום המטבעות הווירטואליים. שווי המטבע ברגעים אלה עומד על 22 מיליארד דולרים.   

שימושים מרכזיים

מטבע USDC משמש בעיקר לביצוע פעולת סליקה ותשלומים, בין ארנקים דיגיטליים, ביעילות ומהירות, תוך תשלום עמלה נמוכה. ניתן כמובן לסחור במטבע יציב זה ולשמור על הערך בהתאם לשער הדולר, באופן דיגיטלי. כמו כן, ניתן לבצע המרה של כסף בצורה מהירה ובטוחה למטבעות פיאט, מבלי להיות צריכים לבצע מעברים בין מערכות מסורתיות ורגולטיביות.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן