אסטרטגיות מסחר בקריפטו

אסטרטגיות מסחר במטבעות קריפטו

עולם הקריפטו, או בעברית המטבעות הדיגיטליים, הולך ומתפתח באופן יוצא דופן. באופן טבעי, כמו כל שוק חדש, גם שוק מטבעות הקריפטו מושך הרבה מאוד תשומת לב מצידם של משקיעים וסוחרים בכל העולם, וגם אצלנו בישראל הקטנה. גופי ההשקות הגדולים והחשובים ביותר בעולם עוסקים בתחום, ולפי התחזיות שלהם עולם מטבעות הקריפטו יתפתח ויתפוס מקום חשוב מאוד בעתיד הלא רחוק. אז אם אתם חושבים על כניסה לעולם הזה, כדאי מאוד להכיר את אסטרטגיות ההשקעה השונות שקיימות בו ולדעת להתאים עבורכם אסטרטגיית השקעה נכונה ומתאימה. בדיוק בשביל זה הכנו כאן עבורכם סקירה מקיפה על אסטרטגיות הסחר השונות בטבעות קריפטו, ואנו בטוחים שתוכלו למצוא לפחות אסטרטגיה אחת שתתאים לכם. מוכנים? בואו נצא לדרך!

כמה מילים על השקעות

לפני שנתחיל לדבר על אסטרטגיות השקעה שונות במטבעות דיגיטליים, חשוב לדבר קצת על השקעות באופן כללי. כל מי שמתחיל להשקיע חייב לזכור שמדובר על משחק לטווח ארוך. אם אין לכם את העצבים וקור הרוח כדי לשחק במשחק הזה, כדאי מאוד שלא תיכנסו אליו בכלל. חשוב גם לזכור שכמו שלפעמים מרוויחים, לפעמים גם מפסידים, והפסד הוא חלק בלתי נמנע מההשקעה. ההבדל בין משקיע חכם למשקיע לא חכם הוא האם ההפסד גורם לו להישבר ולהרים ידיים, או האם ההפסד מלמד אותו לקח חשוב שיסייע לו להרוויח ולהתנהל טוב יותר בעתיד. דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שהשקעה מחייבת משמעת עצמית, וברגע שקבעתם לעצמכם כללים אסור לסטות מהם בשום פנים ואופן. גם אם זה נראה מבטיח ויש הזדמנות קורצת מאוד, בסופו של דבר כל חריגה מהכללים תיגמר רע. בנוסף, חשוב לזכור שאין אסטרטגיית השקעה אחת שהיא נכונה יותר או טובה יותר. כל אחד הוא אדם שונה, ולכל אחד יש אסטרטגיה שמתאימה לו. 

אסטרטגיית מיצוע רכישות

אולי אתם מכירים את האסטרטגיה הזו בשם האנגלי שלה, Dollar Cost Averaging. היא מתאימה בעיקר לאנשים שלא מעוניינים לקחת סיכון גבוה בשוק שיש בו תנודות רבות בטווח הקצר, ושלא רוצים להשקיע המון זמן בהתעסקות בהשקעה. האסטרטגיה עובדת בצורה הזו: במקום להשקיע סכום גדול ב'מכה' אחת, משקיעים סכומים קטנים יותר אחת לפרק זמן קבוע. למשל: במקום להשקיע 10,000 ₪ בפעם אחת, משקיעים 2,000 ₪ 5 פעמים במשך חמישה חודשים. מדובר על השקעה שמתאימה בעיקר למי שמתכנן השקעה לטווח ארוך יותר, ולמי שרוצה להיות משקיע פסיבי ולא מתכנן להתעסק כל הזמן בתיק שלו. היתרון הגדול כאן הוא שניתן להסדיר הוראת קבע כך שבאמת לא צריך לעשות שום דבר כדי להשקיע.

אסטרטגיית איזון והשקעה מחדש

אסטרטגיית איזון והשקעה מחדש, או בשמה האנגלי Rebalance and Reinvest, נחשבת לאסטרטגיית השקעה רווחית יחסית, אבל היא דורשת הרבה מאוד השקעה והתעסקות בתיק. העניין כאן הוא השקעה לטווח קצר כדי לנצל את התנודות הרבות בשוק, ולכן צריך לעקוב באופן צמוד אחרי השוק ולבצע חישובים שונים. העקרון הוא קביעה מראש של יעדים מסוימים, וטווחי זמן שבהם אנו רוצים לעמוד ביעדים הללו. למשל, אפשר להחליט שאחת לחודשיים מבצעים בדיקה של תיק ההשקעות ורואים מה מצבו, ובהתאם לכך מבצעים תיקונים. אם החלטנו למשל שאנו רוצים להחזיק במטבע מסוים בסך של 15% מהתיק, ולאחר חודשיים הרווחנו יפה והערך עלה, נאזן את העניין. נחזור שוב על כך שמדובר על אסטרטגיית השקעה שדורשת זמן והבנה, ולכן היא מתאימה למי שיכול ורוצה להשקיע ולהתעסק בתיק שלו באופן אינטנסיבי יחסית.

אסטרטגיית קנייה והחזקה

זוהי אסטרטגיית השקעה פשוטה מאוד, שכמעט ולא דורשת התעסקות עם התיק. המשקיע בוחר לו מטבע דיגיטלי שנראה לו הכי משתלם ורווחי ופשוט רוכש אותו. לא מתעסקים בתיק ההשקעות ולא מוכרים אותו, אלא אם כן מגיעים למצב שבו חייבים את הכסף שבתיק. האסטרטגיה הזו מומלצת בעיקר למשקיעים לטווח ארוך, ואם החלטתם לנקוט בה כדאי לבצע בדיקה מעמיקה כדי להבין מהו המטבע הדיגיטלי שהכי כדאי להשקיע בו בצורה הזו. 

אסטרטגיית הערך הממוצע

אסטרטגיית הערך הממוצע, או באנגלית Value Averaging, דומה יחסית לאסטרטגיית מיצוע רכישות, אך יש בה כמה שינויים ולכן היא דורשת יותר זמן והשקעה. גם כאן, רכישת המטבעות מתבצעת אחת לפרק זמן קבוע, למשל אחת לחודש, אך העניין הוא שאנו משנים את סכום הרכישה על פי המצב של ההשקעה שלנו. אפשר לשחק עם אסטרטגיית ההשקעה הזו בכל מיני צורות, אך כדי לפשט את העניין ניתן דוגמא אחת. אם החלטנו להשקיע בביטקוין 1,000 ₪ פעם בחודשיים, החל מהפעם השנייה ההשקעה שלנו תשתנה מעט. אם הביטקוין עלה ב- 10% נשקיע את הסכום המקורי פחות 10% – 900 ₪. אם הביטקוין ירד ב- 10% נשקיע את הסכום המקורי פלוס 10% – 1,100 ₪. העניין במשחק הזה הוא לרכוש את המטבע הדיגיטלי במחיר ממוצע שיהיה משתלם יותר עבורנו. 

סיכום

שוק מטבעות הקריפטו הוא לא ספק שוק מרתק, דינמי, ומתפתח שנשמע עליו עוד הרבה מאוד בשנים הקרובות. הכרנו עכשיו כמה אסטרטגיות השקעה שמתאימות למגוון רחב של אנשים, ואם כבר החלטתם להשקיע במטבעות קריפטו, תוכלו לחשוב עם עצמכם איזו אסטרטגיית השקעה הכי מתאימה לאופי שלכם ולמטרות שאתם מציבים לעצמכם בשלב הזה של החיים. אז שיהיה בהצלחה, והכי חשוב – אל תפסיקו ללמוד.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן