ניהול סיכונים בהשקעות בקריפטו

שמעתם על הטרנד החם, הבנתם שקריפטו הוא מטבע העתיד. וכעת, גם אתם עומדים לפני השקעות קריפטו אשר יאפשרו לכם להגדיל לאט לאט את המטבעות הדיגיטליים שלכם. איך נמנעים מסיכונים במהלך ההשקעות ומאפשרים לעצמכם לשמור את המטבעות הדיגיטליים שלכם אצלכם מבלי לאבד אותם? כל מה שרציתם לשאול על ניהול סיכונים בהשקעות בקריפטו ולא היה לכם את מי, כעת במדריך שלפניכם.

מה זה בכלל קריפטו?

הקריפטו הוא למעשה שם כללי למטבעות דיגיטליים אשר הולכים וצוברים תאוצה, ומשמשים כהשקעה עסקית חובקת עולם שרק הולכת ומתגברת. למעשה, חזון הקריפטו נכתב אי אז בשנת 2008 והיה נראה כמו דמיון או הזיה, אך בשנת 2009 החל החזון להתקיים על ידי מטבע הביטקוין המוכרת, ומהר מאד צברו המטבעות הדיגיטליים תאוצה והפכו להיות מוכרים ברמה בינלאומית. על פי מומחים וכלכלנים בינלאומיים, המטבעות הדיגיטליים יהפכו מהר מאד לערוץ המסחר המרכזי, כיוון שהם מתכתבים עם הקדמה הדיגיטלית והמעטפת הווירטואלית שמאפיינת את המאה העשרים ואחת. הצפי המוצהר להתגברות ערוץ הקריפטו, גורם לעוד ועוד אנשים להשקיע במטבעות הדיגיטליים, מה שמוביל למגמת עלייה ניכרת.

איך מטבעות הקריפטו עובדות בפועל?

בשונה מהצורה הפיזית בה מתנהל המסחר המסורתי, שנפוץ בדמות מטבעות ושטרות, מטבעות הקריפטו הם שונים לחלוטין. אמנם קוראים להם מטבעות, אך למעשה הן ווירטואליות לכל דבר, והדרך בה הם עובדות מתבססת על רשת תוכנה משותפת, ללא בעלים עיקרי, וזו הסיבה שלרשת שמפעילה את מטבעות הקריפטו קוראים "רשת מבוזרת", כיוון שהיא מבוזרת לאורך כל העולם ללא שליטה בלעדית. התפקיד של הרשתות שמפעילות את המטבעות הדיגיטליים, הוא גם לאפשר פעילות של רכישה וקנייה של המטבעות, וגם לאחסן את כל היסטוריית השימוש במאגר הנתונים האישי של בעל הארנק הדיגיטלי.

מטבעות הקריפטו הנפוצים

כדי לדבר על ניהול סיכונים בהשקעות בקריפטו, חשוב להבין קודם כל מהם מטבעות הקריפטו הנפוצות. למעשה, קיימים אלפי מטבעות קריפטו בעולם, אך רק כמה מהם הם נפוצים, מוכרים ומומלצים לסחירה, כיוון שיש להם הכרה בינלאומית, כמו גם אחוזי הצלחה גבוהים שכבר הוכיחו את עצמם לאורך השנים, על ידי מספר גדול של משקיעים מכל רבדי האוכלוסייה: החל מעשירים, ועד לאנשים עם משכורת ממוצעת שרוצים להגדיל את הונם, וגם מצליחים.

ביטקוין Bitcoin

ביטקיון הוא המטבע הראשון שנוצר במערך המטבעות הדיגיטליים, ואולי זו הסיבה שהוא גם המטבע הכי נפוץ במטבעות הקריפטו, שמחזיק ב40% מנתח השוק של המטבעות הדיגיטליים. מאז שנוצר ועד היום, נכון לשנת 2023 ביטקוין הוא המטבע הנסחר ביותר מבין מטבעות הקריפטו.

ריפל –  Ripple

ריפל היא מטבע שהולך ונעשה נפוץ מיום ליום, ומוסדות כלכליים רבים, מאפשרים את מטבע הריפל כמטבע בו ניתן לשלם בדומה לכסף מסורתי, מה שהופך את מטבע הריפל ליותר ויותר נפוץ ומתקבל.

לייטקוין – Litecoin

מטבע הלייטקוין דומה לביטקוין לא רק בשם שלו, אלא גם בתכונות שלו, אך בשונה מן הביטקוין המטבע חדש יותר, והוא טומן בתוכו כמה חידושים והאצות משמעותיות, כאשר בנוסף הוא אינו מוגבל בכמות, בשונה מן הביטקוין אשר מאופיין בהגבלת כמות.

את'ריום –  Ethereum

את'ריום הוא מטבע דיגיטלי שפותח בפורמט דיגיטלי ייחודי, ומבחינת פופולאריות הוא השני במדרג. הפלוס העיקרי של האת'ריום, הוא היכולת החכמה שלו לבצע עסקאות באופן דיגיטלי וחכם, במקרה בו מתקיימים תנאים מסוימים אשר מבטיחים את רווחיות העסקה, ללא מגע ים אדם או תיווך אנושי, מה שמהווה פריצת דרך בעולם המסחר הדיגיטלי וכל מה שהוא טומן בתוכו.

 דוגקוין –  Dogecoin

הדוגקוין הוא מטבע בלי וותק רב, אך למרות זאת הוא נחשב מבין המטבעות הכי נפוצים מה שהופך אותו למבטיח במיוחד.

ניהול סיכונים בהשקעות קריפטו

כמו בכל עולם השקעות, גם עולם המטבעות הדיגיטליים טומן בתוכו סיכונים מסוגים שונים. ואחד הדרכים לאפשר לנהל את הסיכונים ולמנוע נפילה גורפת, היא על ידי פיזור ההשקעות. פיזור ההשקעות נוקט בעמדה שממליצה לא לשים את כל הביצים בסל אחד, כלומר – לא להשקיע רק במטבע דיגיטלי אחד או באופן מסחר אחד, אלא לבזר את ההשקעות וכך גם את הסיכונים. ניהול הסיכונים באמצעות ביזור השקעות, מוביל לכך שגם אם חלילה מטבע דיגיטלי חווה ירידה משמעותית או חלילה קריסה, המשקיע עדיין אינו מאבד את כספו, כיוון שיש לו השקעות קיימות במטבעות נוספים שאינם שותפים לסיכון הקיים. זו הסיבה, שאין להשקיע רק במטבע קריפטו אחד, גם הוא מומלץ ונפוץ במיוחד, כיוון שרק כך ניתן למנוע מפלה חדה שעלולה לרוקן את הארנק הדיגיטלי של המשקיע לחלוטין.

איך מצמצמים סיכונים בשוק השקעות הקריפטו

ישנם כמה דרכים שמאפשרים לנהל סיכונים ולהפחית בסיכון של איבוד בכסף:

  1. השקיעו במטבעות שהן בעלות היסטוריה רבה, כיון שככל שלמטבע יש יותר היסטוריה, קל יותר לדעת מה מגמת ההצלחה של המטבע על פי העבר וההוכחות בשטח.
  2. ככל שקהילה גדולה יותר עומדת מאחורי המטבע, כך גם יש פחות סיכוי שהמטבע יקרוס. ולכן, מטבעות בשווי גבוה במיוחד מצביעים על יציבות יחסית, ומומלץ להשקיע בהם.
  3. להשקיע לאט ולא בבת אחת, כיוון שכמו כל דבר גם שוק הקריפטו דורש מיומנות וכלים מקצועיים. כדי להימנע מאיבוד ממון, יש להתחיל לאט אבל בטוח, ורק לאחר שאתם מכירים את השוק לעומק ויש לכם את המיומנות הנדרשת, להמשיך לעסקאות גדולות יותר בהדרגה בטוחה.
  4. תשקיעו רק מה שיש לכם ולא מה שאין. כדי לאפשר לעצמכם מרחב בטיחות, אל תשקיעו כספים שאם חלילה תאבדו אותם לא תוכלו להסתדר בלעדיהם, כי האיבוד שלהם עלול לפגוע באיכות החיים שלכם ואפילו חלילה להכניס אתכם לחובות.
  5. למדו את שוק הקריפטו לעומק, במיוחד אם התחלתם ואתם מרגישים שזה בשבילכם. לימוד לעומק של שוק הקריפטו בעזרת קורס מקצועי, יכול להוביל אתכם להשקעות מניבות אשר יאפשרו לכם לא רק שלא להיכנס לתוך סיכונים, אלא ממש להגדיל את ההון שלכם בעזרת השקעות נכונות וחכמות.
  6. תשקיעו מחשבה בכל עסקה. אף פעם אל תבצעו דברים במהירות מבלי לשקול לפני כן בקור רוח ולחשוב על כדאיות העסקה, כיוון שעסקאות השקעות קריפטו בחיפזון, הם אחד מהגורמים המרכזיים ליצירת סיכונים משמעותיים שבוודאי תרצו להימנע מהם ולא להיכנס אליהם.
  7. היו בקשר עם בעלי השקעות קריפטו נוספים. ככל שההכרות שלכם עם קהילת הקריפטו תגדל, כך גם יגדל הסיכוי שיהיה לכם את המידע הנחוץ בעת הצורך: מהן ההשקעות המשתלמות ואילו השקעות טומנות בתוכן סיכונים רבים מידי.

לסיכום

במדריך שלפניכם, קיבלתם סקירת מאקרו על כל מה שיכול לסייע לכם בניהול סיכונים בהשקעות קריפטו:
החל מהסבר על מטבעות הקריפטו והאופן בו הם עובדים, המשך בסוגי מטבעות הקריפטו הנפוצים והסבר מקצועי על כל מטבע וכלה באופן בו מומלץ לנהל סיכונים על מנת למנוע איבוד כספי. בין ההמלצות לניהול סיכונים תוכלו למצוא: ביזור השקעות, השקעה במטבעות בעלי היסטוריה מוכחת, השקעה של כסף אשר איבודו לא יגרום לפגיעה באיכות החיים, למידה של שוק הקריפטו לעומק לצורך ביצוע עסקאות בטוחות, השקעת מחשבה שקולה לפני כל ביצוע עסקה וחברות בקהילת קריפטו.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן