שוק ההון נגד קריפטו

מתי נעדיף להשקיע בשוק ההון או בקריפטו?

עולם הקריפטו, או בשם המוכר ביותר שלו – המטבעות הדיגיטליים, הופך ליותר ויותר מוכר בזירות ההשקעה הישראליות והבין לאומיות. האם באת יש בו בשורה? האם הוא שווה השקעה? ומה יחס ההשקעה שלו לעומת שוק ההון? אם גם אתכם עניין אחת ולתמיד לדעת: מתי נעדיף להשקיע בשוק ההון או בקריפטו?, המאמר המקצועי הבא מבית קריפטו מאסטר מיועד בדיוק עבורכם.

רגע, מה זה בכלל קריפטו?

הקריפטו הוא מטבע דיגיטלי אשר הולך וצובר תאוצה ברמה בין לאומית. המטבע הדיגיטלי מהווה נכסף עם ערך לכל דבר, כאשר למרות שהערך הוא ווירטואלי – עדיין ניתן להשיג תמורתו כמעט כל מה שניתן להשיג על ידי הכסף המסורתי: קניות, שירותים וכו', כאשר חברות בינלאומיות רבות כבר מאפשרות תשלום במטבעות דיגיטליים כתחליף לתשלום במטבעות המסורתיים.

למה קוראים למטבע הדיגיטלי – קריפטו?

למען האינטליגנציה, עליכם לדעת כי המילה קריפטו מגיעה ממשמעות המושג קריפטוגרפיה. הופה, מה זה קריפטוגרפיה? למעשה המשמעות של המילה קריפטוגרפיה היא הצפנה, והקשר הוא ברור: המטבעות בעולם הווירטואלי מבוססים על הצפנה מתקדמת, כאשר גם הגישה לארנק הדיגיטלי מתבצעת בעזרת ההצפנה, וגם השמירה על הנכסים הדיגיטליים והמניעה של פריצה ושוד דיגיטלי, מתבצעים בעזרת ההצפנה המתקדמת על המטבעות הדיגיטליים.

הבונוסים העיקריים של שוק הקריפטו

אם עד היום, בעת שהייתם מעוניינים לבצע עסקאות שונות בכסף המסורתי, הייתם נדרשים לשלל אישורים מן המוסד המתווך – הבנק, כאשר אתם מבצעים עסקאות במטבעות קריפטו, מי שנדרש לאשר את העסקה זה אתם בלבד, מה שאומר שאתם לא תלויים בטובות הבנק או לחילופין בתצורת הבירוקרטיה שלו, כיוון שהעסקה אינה עוברת דרך גוף שלישי אלא בביצוע עצמאי שלכם ללא תלות בגורם נוסף.

בונוסים נוספים בשוק הקריפטו

את האמת, איפה אתם כול היום? בנייד כמובן, או על המחשב אם אתם בעבודה. אז למה שתצורת התשלום שלכם תהיה שונה? במקום להשתמש בכסף פיזי, צ'קים, שטרות ואפילו לחשוש לאבד אותם – במטבעות הדיגיטליים אתם יכולים לבצע עסקאות בלחיצת כפתור, בצורה נגישה וקלה, כאשר הכסף שלכם מאובטח לבטח ואינו יכול ללכת לאיבוד כל כך בקלות כמו המטבעות הפיזיים שאתם מחזיקים ברשותכם.

ההבדל בין השקעה בשוק ההון להשקעה בקריפטו

ההשקעה המסורתית בשוק ההון, שונה למדי מן ההשקעות בקריפטו, אך עדיין שיש ביניהם מכנים משותפים שמובילים למסקנות זהות. בכל הנוגע להשקעות קריפטו, מצד אחד מומלץ להשקיע בהן כיוון שהן מהוות את העתיד המבטיח, אך מצד שני כמו כל השקעה – תמיד כדאי לבזר את ההשקעות שלכם בערוצים השונים, על מנת למנוע אובדן כספי משמעותי ולאפשר התאוששות לאחר קריסה או נסיגה של אחד מערוצי ההשקעה.

השקעה בשוק ההון ובקריפטו בעבר

בעבר, ההמלצה הגורפת הייתה להשקיע דווקא בשוק ההון, כיוון שעולם הקריפטו עדיין היה בחיתוליו ורבים היו בטוחים שהוא גימיק חולף, או לפחות תרמית פונזי מבריקה שאמורה  לגרוף את ההון מאת המשקיעים ולהשאיר אותם חסרי כל. אך ההתמשכות היציבה של שוק הקריפטו והיכולת של המטבעות הדיגיטליים להגדיל את ערכם באופן משמעותי ואף להרחיב את אופני התמורה וההשקעה הבינלאומית שלהם, הופכת אותם להשקעה יציבה ומניבה שמתחרה עם שוק ההון.

איך תדעו באילו מטבעות קריפטו להשקיע?

אם בחרתם להשקיע גם בשוק הקריפטו, כיצד תדעו באילו מטבעות להשקיע? שוק המטבעות הדיגיטליים כולל בתוכו אלפי מטבעות עם ערכים משתנים והיסטוריה שונה. אם אתם רוצים להשקיע על בטוח עם כמה שפחות סיכונים וכמה שיותר סיכויים, ההמלצה היא להשקיע במטבעות עם היסטוריה ארוכה יחסית, כיוון שעצם קיומם מצביע על כך שהם יציבים יחסית, לעומת מטבעות אחרים וחדשים יותר בשוק, שכל עוד הם לא יוכיחו את עצמם – לא ניתן לדעת כמה באמת הם יהיו שווים אם בכלל.

המטבעות הדיגיטליים העיקריים

קיימים מטבעות דיגיטליים עיקריים ונפוצים, אשר מהווים את הנתח המרכזי של ערוצי המסחר בעולם המטבעות הדיגיטליים.

ביטקוין –  Bitcoin

הביטקוין הוא המטבע הראשון והוותיק בתחום המטבעות הדיגיטליים, כאשר הנפקתו הראשונה בכל תולדות המטבעות הדיגיטליים, התבצעה בשנת 2009. מאז ועד היום, הוא המטבע הנפוץ ביותר והוא אף מהווה נתח של כ40% משוק המטבעות הדיגיטליים.

את'ריום –   Ethereum

האת'ריום הוא מטבע שפותח בשנת 2015, והוא מספר שתיים בכל מה שקשור למטבעות דיגיטליים נפוצים. החדשנות העיקרית של האת'ריום, נובע מן היכולת החכמה שמוטבעת בו, אשר מאפשרת לו לבצע עסקאות ללא מגע יד אדם, בהתקיימות תנאים מסוימים אשר מצביעים על רווח לבעל מטבעות האת'ריום, מה שהופך אותו למטבע רווחי וחכם למדי.

ריפל –   Ripple

מטבע הריפל נוצר בשנת 2012, אך הוא הפך לנפוץ ביותר, בעיקר לאחר שמוסדות פיננסים שונים אישרו את התשלום בו בצורה שכיחה, בדומה לכסף רגיל. מה שאומר שההשקעה בו מאפשרת לא רק רווח אלא שימוש מיודי עבור תמורות נרכשות. בנוסף, מטבע הריפל עומד בתו אבטחה אשר מעיד על כך שהוא בטיחותי למדי וקשה לפריצה או גניבה דיגיטלית.

 לייטקוין –  Litecoin

נכון שמטבע הלייטקוין מזכיר לכם את הביטקוין הוותיק? לא לשווא. מטבע ה לייטקוין מתבסס על הביטקיון באופן מהותי, אך בשונה ממנו הוא חדיש יותר עם פיתוחים עדכניים של הטכנולוגיה המתקדמת. בנוסף, בשונה מן הביטקיון שמוגבל לכמויות של עד ל21 מיליון מטבעות,   לייטקוין אינו מוגבל בכמות המטבעות שלו.

דוגקוין –  Dogecoin

הדוגקוין היה אמור להיות עוד מטבע קריפטו לא מוכר, כמו אלפים אחרים. אבל עקב התערבותו הבלתי אמצעית של אילון מאסק, תוך תקופה קצרה ערכו של הדוגקוין הלך וזינק, מה שהפך אותו למטבע שווה ונפוץ כמו מטבעות וותיקים למדי.

לסיכום: קריפטו או שוק ההון? התשובה אצל קריפטו מאסטר

אז היכן כדאי להשקיע, בשוק ההון או בשוק הקריפטו? התשובה היא גם וגם, כך תוכלו גם אתם לבזר את ההשקעות שלכם ולאפשר יציבות גבוהה יותר. ואיך משקיעים בשוק הקריפטו? על ידי כללים מובנים שיאפשרו לכם להשקיע בצורה נכונה, עם מינימום סיכונים וכמה שיותר סיכויים, כאשר ככל שההיסטוריה של המטבע הדיגיטלי היא ארוכה יותר, כך גם באופן אוטומטי המטבע  הופך ליציב מעצם קיומו הארוך והמתמשך.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן