הונאות קריפטו

מהן ההונאות הנפוצות בעולם הקריפטו, וכיצד נמנעים מהן?

המטבעות הדיגיטליים, או בשמם השני – המטבעות הקריפטוגרפיים, הגיחו לחיינו לפני מספר שנים ועשו מהפכה בעולם ההשקעות והמסחר בצורה של ממש. מטבעות אלו מאפשרים לרבים מאיתנו לייצר לעצמנו הכנסה פסיבית נאה ונוחה, והם מביאים עימם של עולם שלם של חדשנות, סקרנות, טכנולוגיה ייחודית, ושאר מאפיינים ייחודיים שלא מהווים את מנת חלקם של שאר הנכסים הפיננסיים, כמו אגרות חוב או מניות. לצד כל זאת, כיום ישנן בעולם הקריפטו הונאות רבות, שלצערנו כולנו חשופים אליהם ואיננו מוגנים מהם. לצד כל זאת, ידע הוא כוח. על כן, כדאי ללמוד על ההונאות הנפוצות בעולם הקריפטו, ועל הדרכים הטובות ביותר להימנע מהן. כל הפרטים על כך – בכתבה הבאה.

הונאות יש כמעט בכל מקום, גם בשוק הקריפטו

העולם הדיגיטלי כיום מלא במטבעות נפוצים ופופולאריים ביותר כמו ביטקוין, מונרו, אתריום, דוג'קיון, ועוד. אלו נפוצים בכל רחבי הרשת והערך שלהם עולה מעת לעת, עם הבטחה גדולה לרווח מכובד ביותר למשקיעים בהם. במידה ואתם נמצאים עמוק בשוק המטבעות הדיגיטליים, כדאי לדעת כי אתם חשופים לתרמיות רבות ולא קטנות במיוחד, שבהן לצערנו לעיתים קרובים אלו הרמאים מנצחים את הסוחרים או המשקיעים התמימים. אך אל דאגה, אם תפקחו עיניים, תדעו את הסכנות הקיימות מסביב וכן תהיו מודעים לכלים העומדים לרשותכם – תוכלו להציל את עצמכם מפני הונאות אלו. עצה נוספת וחשובה לא פחות היא להירשם לקורס קריפטו מאסטר, אשר בנוסף להענקת ידע נרחב בתחום, גם יאפשר לכם להכיר את כל סוגי ההנאות השונים ואת דרכי ההימנעות מהם.

הונאות הקריפטו נמצאות בעלייה

האקרים ורמאים למיניהם קיימים עוד כבר משחר הימים, כמעט בכל תחום אפשרי, לכן אין זה פלא שעולם הרמאות לא פסח גם על עולם הקריפטו. עולם הרשתות החברתיות מעניק תהילה נוספת ופרסום רב לעולם הקריפטו, מה שיוצר עוד יותר מוטיבציה לכלל הרמאים לנסות להביס גם את אלו המשקיעים במטבעות הדיגיטליים. הונאות אלו קיימות בעיקר בשל העובדה היא שהרגולציה בתחום כלפי המשקיעים במטבעות הדיגיטליים הינה קטנה ביותר, לעומת שאר השווקים, כמו שווקי הבורסה. נוסף על כך, הזינוק במחירי המטבעות הדיגיטליים מעורר גם אצל הרמאים את הרצון להתעשר ועל כן הם פועלים רבות לשם השגת המטרה שלהם.

מה הם הונאות הקריפטו הנפוצות ביותר?

הרצת מניות – ישנם רמאים רבים כיום בשוק הקריפטו אשר משכנעים את המשקיעים לקנות מניות של חברות לא מוכרות, או אפילו אנונימיות, על בסיס מידע שגוי ואפילו מומצא לחלוטין. מחיר המניה כמובן עולה כתוצאה ממידע הזוהר, וכך הרמאי מצליח למכור את המניות שלו, שאינן אמיתיות כלל. בצורה כזו, הקונים שנפלו בפח נותרים עם מניות ללא ערך ואילו המוכר הרמאי משיג לעצמו רווח נאה.

תרמיות פונזי – תרמית זו הינה סוג של הונאה, אשר בו מובלים את הקורבנות להשקעה שאינה אמיתית כלל, בחברה שאינה קיימת. הרמאים מתארים את הטכנולוגיה של אותה חברה בצורה תאורטית למדי אך משכנעת דיה כדי שהמשקיעים בה יאמינו לדברים אלו. כמו כן, כדאי לדעת כי שינוי נתונים של מידע על טכנולוגיות שונות הוא קל למדי כאשר מדובר במטבעות דיגיטליים. 

אפליקציות מזויפות – ישנם פושעים מתחום הסייבר אשר מזייפים אפליקציות שונות למטבעות דיגיטליים, ומעלים אותם לחנות האפליקציות. כאשר אנו נתקין אפליקציה כזו במכשיר האישי שלנו, בכוחה של אפליקציה זו לגנוב ממנו פרטים אישיים וגם פיננסיים, ובמקרה היותר רע, האפליקציה עלולה גם לשתול תוכנית מזיקה (נוזקה) במכשיר שלכם, או אפילו לגנוב את הפרטים של הארנק הדיגיטלי שלכם. 

התחזות – פעמים רבות הרמאים שולחים לקורבנות השונים הודעות אס אמ אס, הודעות בדואר האלקטרוני, וגם הודעות ברשתות החברתיות ממקור מתחזה על מנת לדרוש תשלום בכרטיס אשראי, כאשר מקור ההודעה נראה אמין לכאורה.

אז כיצד ניתן להימנע מהונאות הקריפטו השונות?

ראשית כל, לפני כל פעולה שאתם מבצעים בתחום זה, הפעילו שיקול דעת וחשבו פעמיים. אין ספק שלא נעים לפעול כל העת בצורה חשדנית ולא ללכת עם תחושת הבטן שלנו, אך על מנת לוודא שלא ייגרם לכם נזק כספי, או שלא תיווצר עוגמת נפש כלשהי – כדאי לשהות מעט ולחשוב טרם ביצוע הפעולה עצמה. בנוסף, הימנעו מלמסור את הפרטים האישיים שלכם לאנשים שיוצרים איתכם קשר באמצעות אס אמ אס, דואר אלקטרוני או רשתות חברתיות למיניהן. אם אותו מקור מעוניין להשיג אתכם – הוא ישיג אתכם בדרך ישירה אחרת, ולחלופין, גם אתם יכולים לנסות ליצור עם המקור קשר בצורה עצמאית ואמינה יותר. שנית, עצה חשובה ביותר היא הפעלה של אימות דו שלבי בכל חשבון מטבעות דיגיטליים שיש בבעלותכם. כמו כן, הימנעו משימוש בחנויות אפליקציות לא רשמיות וגם מהיענות להזדמנויות מסוימות אשר דורשות תשלום מראש. נמליץ לכם גם להוריד תוכנה המשמשת להגנה מפני נוזקות, כאשר יש לוודא שהתוכנה מגיע מספק אמין. התקימו את התוכנה הן במכשיר הנייד והן במחשב האישי שלכם. בקורס קריפטו מאסטר תקבלו את כל הכלים הדרושים על מנת לוודא שהמכשירים שלכם בטוחים, וכן שאתם מוכנים לכל תרחיש שלא יקרה, על מנת לזהות רמאים ולהקדים אותם בצעד אחד קדימה.

לסיכום,

לסיכומו של עניין, עולם המטבעות הדיגיטליים הינו עולם ומלואו, וכך גם אפשרויות ההונאה השונות בו. וודאו כי אתם בעלי הידע הדרוש על מנת להימנע מליפול בפח של הונאות אלו, וזאת בכדי למנוע מכם נזק כספי או עגמת נפש מיותרים. בהצלחה!

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן