WRAPPED BTC

סקירה מלאה על המטבע WRAPPED BTC 

WBTC הינו מטבע המאפשר התאמה של מטבע הביטקוין למסחר ברשתות שאינן תומכות במטבע. הדבר דומה להתאמת משחקים בקונסוליה ממותג אחד לקונסוליה ממותג אחר באמצעות מתאם. התוכנה שמתאימה מטבעות לרשתות שלא תומכות בהם נקראת מעטפת (  WRAP ) והיא מאפשרת למטבעות להסחר בקלות ובנוחות ללא קושי. הכלל החשוב הינו שהערך חייב להשאר דומה. במאמר זה נסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על WRAPPED BTC או בתרגום לעברית, מעטפת ביטקוין. 

מהו ביטקוין?

כבר החל משנות השמונים תהו אנשי מקצוע שונים מדוע לא ליצור מטבע אחיד לשימוש כל בני האדם על פני כדור הארץ ולחזור לימים שבהם אדם רכש סחורה או שירות מאדם אחר ללא 'איש אמצע' כלומר, ללא מתווך או בנק שיחצוץ ביניהם. הרעיון המהפכני של מטבע אינדיוודואלי שאינו תלוי בשום גורם מקומי הסעיר את דמיונם של רבים אך גם עורר חרדות קשות אצל כלכלנים, ובכל זאת, בשנת 2008 יישות אלמונית בשם סאטושי נאקאמוטו פרסמה מסמכים המתארים את מבנה המטבע המבוזר ולמעשה העניקה לעולם את המטבע הוירטואלי הראשון – הביטקוין. הביטקוין יצר מהפיכה של ממש בדרכי החשיבה שלנו על המושג 'כסף'. לרובנו כסף משמש כאמצעי להשגת משהו שאנחנו רוצים, אנחנו קונים בו, משלמים איתו מיסים, שומרים אותו בצד ליום גשום ורגילים לראות אותו בצורתו הפיזית כמטבע, שטר או פלסטיק מנצנץ של כרטיס אשראי. אך הביטקוין והטכנולוגיה שיצרה אותו מאפשרים לנו משהו גדול מזה, הם מאפשרים לנו את רשת הבלוקצ'יין. 

רשת הבלוקצ'יין

בלוקצ'יין הינה הסביבה הטכנולוגית שבה קיים המטבע הוירטואלי והיא פועלת על סמך חוזים חכמים אשר מבטלים את הצורך בבנקים, בגורמים מתווכים ואפילו בחנות כדי שאדם יוכל לרכוש מוצר או לשתף פעולה עם אדם אחר. לשם כך היא צריכה להיות מוגנת מגורמים שליליים ולשמור על פרטיות המשתמשים, לאפשר למידע לזרום בחופשיות בין אדם לאדם ולאפשר אמינות והוגנות בזמן המסחר. שורה של בעיות כגון פירצות אבטחה, איטיות וסרבול, תלונות על עמלות גבוהות מדי עבור פעולות וכדומה היוו אתגר משמעותי עבור רשת הבלוקצ'יין, אך הדרך הטובה ביותר ללמוד היא מטעויות, ואכן, רשת הבלוקצ'יין הולכת ולומדת, מיישמת תוכנות חזקות יותר להגנה ולהענקת יציבות, רוכשת לאט לאט את אמון הציבור הרחב והופכת לבסיס איתן לכלכלה חדשה, ואולי גם לאינטרנט לגמרי חדש. 

כל בלוקצ'יין והמטבע שלה

מאחר וכל רשת בלוקצ'יין הקיימת כיום נוסדה על ידי חברות מתחרות אשר אמנם נשענות על הטכנולוגיה האחת של השניה אך שואפות לפתח ולייעל את רשת הבלוקצ'יין עם הפתרונות שלה, נוצרו עד היום כשישים סוגים שונים של מטבעות קריפטו אשר משמשים הן ככסף נזיל עבור רכישת מוצרים ושירותים והן כדי לשלם על עמלות פעולה שונות ולתגמל ולתמרץ את פעילי הרשת. חלק מן המטבעות נעולים בתוך המערכת ואינם יכולים לצאת, וחלק מן המטבעות משותפים לכמה בלוקצ'יינים מסיבה שכך יותר פשוט למשקיעים, ליזמים ולסוחרים. המשמעות היתה שאדם המעוניין ליזום, לגייס תרומות, לסחור או להשקיע היה צריך לבחור רשת בלוקצ'יין ולהשתמש במטבע שלה, ואם היא לא איפשרה שימוש במטבעות אחרים, הוא לא יכול היה להשתמש בהון הקריפטו שלו במטבע אחר כדי להעביר תשלומים. התוצאה היתה שרוב הבלוקצ'יינים היו כמו גלקסיות נפרדות, לא יכולים לסחור זה עם זה או זקוקים למגשרים מורכבים כדי לעשות זאת. 

מטבע אחד לשלוט בהם

כיום אין מטבע שמציע אחידות בכל הבלוקצ'יינים הקיימים. הסיבה לכך היא התחרות הקשה שביניהם, מטרות שונות למטבעות וחוסר שיתוף פעולה של המפתחים. אבל אין ספק שרבים עדיין רואים בביטקוין כמטבע חזק ואמין דיו כדי לשמש כמתווך עליון ביניהם. טכנולוגיית המעטפת מאפשרת לביטקוין להתעטף במתאם שמאפשר זאת באופן יעיל למדי.

בוריטו קריפטו 

אחד המושגים המשמשים לתיאור מערכת הבלוקצ'יין היא אקו סיסטם, או בתרגום לעברית מערכת אקולוגית. אחד המאפיינים הבולטים של מערכת אקולוגית היא התיאום וההתאמה בין כל הישויות החברות בה לשיתוף פעולה ולמחיה משותפת המועילה לכולם. כאשר ישנן רשתות אשר לא תומכות במטבעות מסויימים, הן למעשה אינן יכולות ליצור שיתוף פעולה עם רשתות שכן תומכות במטבעות אלו. מאחר ויצירת התאמות לכל המטבעות הקיימים בעולם ( ובואו לא נשכח שמטבעות חדשים נולדים מדי פעם ) הינה מורכבת ומסובכת מדי, נולד פתרון מבריק שמאפשר עיטוף המטבע הלא מותאם במעטפת שמתאימה אותו, ממש כמו תוכנה המאפשרת למשחק מקונסוליה אחת לעבוד היטב גם בקונסוליה אחרת. העיטוף פותר אחת ולתמיד את בעיית השוני בין הבלוקצ'יין ומאפשר מסחר נזיל ויעיל בין כל מיני סוגים שלהם ללא קושי. ישנם מספר מטבעות הנהנים מיכולת להתעטף ולהתאים את עצמם לרשתות שונות, אך אין ספק שהבולט מכולם הוא הביטקוין. 

WBTC

המטבע העטוף הפופלארי ביותר הינו ה – Wrapped BTC או מעטפת הביטקוין בגרסת ERC -20 אשר שולט ב – 81%  מהשוק. הסיבה לכך היא נוחות השימוש וההתאמה לרשת אתריום. כדי ליצור מטבע עטוף יש למצוא סוחר מעטפות אשר מכין עבורך מטבע עטוף בערך נקוב של ביטקוין אחד נכון לזמן המעטפת ומאחסן אותו בבטחה. תוכל לסחור כנגד המטבע העטוף כרצונך, וכדי לממש אותו יש לפנות בחזרה אל הסוחר אשר יסיר ממנו את המעטפת ויחזיר לך את הביטקוין שלך. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן