Avalanche

סקירה מלאה על המטבע אבלנצ' – Avalanche (AVAX)

אבלנצ' ( Avalanche ) הינה פלטפורמת חוזים חכמים שהוכתרה בעיני רבים כמלכת הקריפטו הבאה אחרי אתריום. היתרונות הבולטים של אבלנז' הוא מהירות על, תפוקה אדירה של עד 4,500 עסקאות בתוך שלוש שניות וחווית משתמש טובה בהרבה מרוב הפלטפורמות. כמו כן, היא מציעה פתרון יצירתי במיוחד לבעיית הטרילמה. במאמר זה נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על אבלנז' והאם היא אכן עומדת לדרדר את אתריום מן הפסגה. 

מהו מטבע קריפטו ולמה כדאי לכם להשקיע בו?

כבר משנות השמונים החלו מפתחים שונים לתהות האם ניתן ליצור מטבע דיגיטלי אחיד לכל העולם העוקף כלכלות מקומיות, שערי מטבע, בנקים וגופים פיננסים נוספים, ופשוט לחזור לפשטות הבסיסית של סחר בין אדם לאדם בלי 'איש אמצע' שיתווך ביניהם. אך רק בשנת 2008 כשסאטושי נאקאמוטו ( זהו שם פיקטיבי של אדם שעד היום לא נחשפה זהותו האמיתית ) פרסם את המסמך שתיאר את מבנה המטבע המבוזר באינטרנט, החלו להווצר מטבעות קריפטוגרפיים שהראשון מביניהם היה הביטקוין. על מנת לקיים את המטבע הוירטואלי נוצרה רשת של בלוקצ'יין אשר מאז ועד היום עוברת תהליך השתפרות מתמיד, וחדשות לבקרים מתפרסמים רעיונות חדשים, פתרונות לבעיות שונות, דרכים מהירות ויעילות יותר וגם יותר זולות להשקיע, למכור, לגייס כספים או ללוות באמצעות מטבע קריפטו. התוצאה הינה פלטפורמה שדרכה יזמים, מפתחים, משקיעים וסוחרים יכולים 'להפגש' זה עם זה אפילו שהם נמצאים בנקודות שונות על פני הפלנטה וככל הנראה לעולם לא ייפגשו פיזית פנים אל פנים, לסחור ביניהם בכל דבר העולה על רוחם החל משירות, מוצר, שיתוף פעולה, יצירה משותפת או כל דבר אחר, מבלי להזדקק לשום מתווך באמצע, לא בנק, לא מוסד פיננסי, לא ארגון ואפילו לא חנות. הדרך לשלמות המערכת עדיין ארוכה, אך השקעה במטבע קריפטו הינה תרומה ליצירת טכנולוגיה חדשה שתיקח את האנושות צעד אחד נוסף בקידמה. 

התחרות בדרך אל פסגת הבלוקצ'יין

רשת אתריום היתה ועודנה הבסיס החשוב ביותר לטכנולוגיית המטבעות הקריפטוגרפים, היא מהווה השראה לכל מפתחי הבלוקצ'יין ועדיין נחשבת למלכה הבלתי מעורערת של עולם הקריפטו, אך זה רק טבעי שבמוקדם או במאוחר יקומו לה מתחרות רבות אשר יפתרו בעיות שונות, יציעו נוחות, יציבות ובטיחות או כמו במקרה של אבלנצ', גם מהירות. אנו עדים לעידן שבו ממלכות ואימפריות קריפטוגרפיות קורסות ובמקומן קמות להן ממלכות חדשות, טובות יותר, משופרות יותר ובעלות חווית משתמש טובות יותר דוגמת פולקדוט, אבלנצ' ועוד. כיום נחשבת אבלנצ' לבעלת הסיכויים הגבוהים ביותר להפיל את אתריום מן הפסגה, אך היא חייבת עדיין להשען על הטכנולוגיה שלה ולאפשר לכלים של אתריום לעבוד גם אצלה. 

הטרילמה 

אבלנצ' פותחה על ידי אמין גון סירר, קוין שקניקווי ומאופן 'טד' יין. סירר הינו אחד מחלוצי המטבע הקריפטוגרפי והציע מנגנון מסחר דיגיטלי שש שנים לפני פריצת הביטקוין לעולם. הצוות המפתח של אבלנצ' ניסה להתמודד עם הטרילמה ( דילמה משולשת – את המושג טבע ויטליק בוטרין ) ולהציע לה פתרון. הטרילמה נוצרה עקב קושי של מפתחי הבלוקצ'יין להציע למשתמשים בו זמנית גם ביזור, גם אבטחה וגם מדרגיות, ובפועל הבלוקצ'יינים נאלצים להקריב את אחד ההיבטים הללו כדי לקיים את השניים האחרים ובמקרים חמורים במיוחד, רק את אחד מהם. רבים וטובים ניסו לפתור את הבעיה ובסופו של דבר הוצע פתרון השכבות, יצירת שכבה 1 ומתחתיה שכבה 2, אשר מאפשרות ביחד ביזור בין כל המשתתפים באופן שווה במקום להיות מנוהלים בריכוזיות, אבטחה באמצעות שיטות שונות ומגוונות המכסות את כל החורים ואת כל הפרצות כדי למנוע מגורמים שליליים לפגוע במשתמשים, ולאפשר לבלוקצ'יינים לעבד כמויות אדירות של עסקאות מבלי להתקע או להתעכב או חלילה להעלות ריבית על כל עסקה. אבלנצ' איננה הראשונה שמבוססת על פיתרון שתי השכבות, אך נכון להיום היא נחשבת לשכבה הראשונה הטובה ביותר שיצאה לשוק עד כה, וההוכחה הטובה ביותר לכך היא העובדה שאבלנצ' גייסה 42 מליון דולר בתוך עשרים וארבע שעות בשנת 2020 ויצאה לדרכה עם תמיכה רחבה של אנשי המפתח בתחום. 

הארכיטקטורה הייחודית של אבלנצ'

הצעת הפתרון לטרילמה של הבלוקצ'יין של אלבנצ' מורכבת משלושה בלוקצ'יינים אינדיבידואליים הנקראים X – CHAIN , C – CHAIN, P – CHAIN  ומאפשרים תפוקה גבוהה יותר במהירות רבה יותר:

X – CHAIN – שרשרת החליפין הנעזרת במטבע AVAX כדי לתמרץ ולתגמל את משתמשי המערכת בדומה ל  ERC- 20 ברשת אתריום. 

C – CHAIN – זוהי שרשרת החוזים החכמים הנעזרים בקונסנזוס איש השלג.

 P – CHAIN– זוהי הפלטפורמה אשר מרכזת את אימותי הרשת, עוקבת אחרי רשתות המשנה ומאפשרת יצירת רשתות משנה חדשות. 

האם אבלנצ' תגבור על אתריום?

אין ספק שחוקי האבולוציה חלים גם על טכנולוגיה. המהירים והחכמים משאירים מאחור את האיטיים והמסורבלים. אף על פי שאתריום תמיד תישאר בהיכל התהילה של עולם הקריפטו, היא אינה יכולה, נכון לעכשיו, להציע פתרונות לבעיות האיטיות והסרבול שלה, מה שמייקר ומעכב את זמני ביצוע העיסקאות. אבלנז' קוסמת למשתמשי הקריפטו עם מהירות גבוהה במיוחד מבלי לוותר על בטיחות, פרטיות, ביזור טוב  ועמלות זולות, כך שאם רשת אתריום לא תתעורר בקרוב משנת החורף שלה, בהחלט ייתכן שאבלנצ' תדרדר אותה מן הפסגה. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן