ethereum

סקירה מלאה על המטבע איתריום – Ethereum (ETH)

אתריום הנה פלטפורמה של בלוקצ'ין ומאפשרת פעולה באמצעות שפת תכנות שבסיסה בלוקצ'ין. פלטפורמה זו מסייעת למפתחים רבים לייצר ולהפיץ יישומים מבוזרים. האתריום כמו הביטקוין, מאפשר לכם לפסוח על הבנק ולסחור ישירות מול בעלי מטבעות אחרים. התשלום עבור העסקאות המתבצעות, מועבר גם הוא באופן ישיר, בין הקונה למוכר. 

מה עומד מאחורי האתריום? 

המטרה המרכזית של האתריום היא לבזר את המערכת הכלכלית הסטנדרטית, באופן דרמטי, ואין הכוונה לעצור רק בכלכלה. מטרת העל של האתריום היא למצב פרוטוקול ממוחשב שפוסח לחלוטין, על כל צורך בתיווך וניהול מרכזי. אתריום מאפשר לאנשים לבצע עסקאות בינם לבין עצמם ולחתום על הסכמים חכמים, הבאים לידי מימוש באופן אוטומטי. המערכת מיתרת לחלוטין את הצורך ברגולציה, שעל פי רוב, מעכבת ומסבכת תהליכים. באופן עקרוני, תהיה אפשרות לנהל שווקים פיננסים באמצעות האתריום, לנהל רשתות חברתיות, מערכת בחירות ואף מדינות. 

האנשים שמאחורי המטבע

מטבע האתריום נוצר בשנת 2014. יוצר המטבע והרשת, הוא איש תעשייה, מהנדס תוכנה ממוצא קנדי – רוסי, בן 27, העונה לשם ויטאליק בוטרין. הנסיקה המשמעותית של האתריום הפכה לא מכבר, את ויטאליק, למיליארדר גדול. הבחור הצעיר, שאף השראה ממטבע הביטקוין החלוצי, חקר אותו, שוחח, פנים אל פנים, עם סוחריו מסביב לעולם וראה בו מודל אמתי לחיקוי. באמצעות מלגה פרטית שקיבל, הפך ויטאליק את החזון שלו למציאות, יחד עם צוות שהולך אתו משלבי הרעיון הראשוניים. 

כיצד זה עובד?

מרבית האנשים מתייחסים לאתריום כאל עוד מטבע דיגיטלי, מבוזר, הנמצא בנסיקה מרשימה, בזכות הקיפי משתמשים הולכים וגדלים, נתח שוק מתעצם ותשואה מכובדת ומרשימה. הפלטפורמה עליה מבוסס האתריום, במידה מסוימת, בדומה למטבע הביטקוין, מאפשרת לכרות מטבעות דיגיטליים, לפתח ולייצר אפליקציות ייעודיות תואמות וכלים עצמאיים מבוזרים. כל אלה מתבצעים על ידי סגירת חוזים חכמים בין שני צדדים. רשת האתריום, כמו הביטקוין, מבוססת על פעולת הכרייה ברשת הבלוקצ'ין. 

המידע המופץ ברשת האתריום הוא למעשה קוד הכולל הנחיות. כלומר, רשת האתריום היא כמו מחשב על המפעיל סקריפטים, קטעי קוד הנקראים חוזים חכמים. חוזים אלה מאפשרים לבצע עסקאות הכוללות תנאים או כפי שנקרא בעגה המקצועית – חוזה מותלה (חוזה שיושלם תחת ביצוע פעולות ספציפיות). 

מהו חוזה חכם?

חוזה חכם הנו קוד הרשום בשפת תכנות, רשת האתריום פועלת על בסיס קודים אלה. האינפורמציה נשמרת ברשת הבלוקצ'ין והפעלתו מאובטחת בזכות עובדה זו. חוזה חכם מאפשר להוציא לפועל עסקאות, בהסכמת הצדדים לעסקה וללא תיווך אנושי, בהתאם לתנאים הנמצאים בקוד התוכנה ותוכנתו מראש. חוזים חכמים מסוגלים לבצע, תוך בקרה ופיקוח, העברות של נכסים שונים, כנגד העברה של מטבעות דיגיטליים או כל דבר אחר בעל ערך, בצורה אוטונומית לחלוטין. הקוד של החוזה החכם מכיל סעיפים עיקריים בלבד הקשורים לעסקה ואינו כולל סעיפים סטנדרטיים כגון: קביעת מקום השיפוט, נספח סודיות וכו'. נהוג, במקביל לקוד, להוסיף מסמך כתוב, החתום באופן דיגיטלי, המפרט סעיפים נוספים לחוזה, המהווים חלק בלתי נפרד 

מהחוזה כולו. 

האיכויות המיוחדות של החוזה החכם

החוזה החכם הוא לא פחות מהצלחה טכנולוגית מרשימה. באמצעות אימות המתבצע אוטומטית בצמתים הנמצאים ברשת, ניתן לתת תוקף לחוזים החכמים ולהתבסס עליהם. המשמעות המדהימה של תהליך זה נמצאת בעובדה שאין צורך להיעזר בדרך כזאת או אחרת, בצד שלישי כלשהו, ואין צורך בתהליכי רגולציה ופיקוח חיצוניים על התהליך המתבצע. עובדות אלה מייצרות צמצום משמעותי בעלויות ומעצימות את היעילות של תהליך העברת המידע. קיים סיכוי אמיתי שבעתיד הקרוב, זה יהיה התקן של חתימת חוזים. אלה מכם המקיימים עסקים בינלאומיים, בוודאי יודעים שהעברת תשלום במנגנון הסוויפט של הבנקים אורכת מספר ימים. בניגוד למנגנון זה, העברת תשלום במטבע דיגיטלי אורכת מספר דקות בלבד, ורשת האתריום תייצר אישור עסקה בתוך מספר שניות, יחי ההבדל הקטן. 

אתריום – סטטיסטיקה 

בשנת 2014 גוייס סכום של 18 מיליון דולרים על מנת לבצע את פרויקט אתריום. אלה שבחרו להשקיע מכספם במיזם, קיבלו בתמורה 48 מיליון מטבעות. 12 מיליון מטבעות הועברו למימון תהליכי הפיתוח וצוות העובדים. האתריום פועל באמצעות המערכת וכמות המטבעות עולה כל העת, בהתאם לגדילת הפעילות ברשת ובהתאמה מסוימת. בממוצע, בכל שנת פעילות, נוספים למערך הפעילות והסחר כ- 18 מיליון מטבעות. בשנת 2021, במהלך מגפת הקורונה, נסק האתריום והגיע ל- 4000 דולרים ליחידה. למרות ירידת הערך שחווה האתריום בתקופה האחרונה, הוא עדין מטבע דיגיטלי המספק תשואות מעולות (ממוצע צמחיה של 240% מאז תחילת שנת 2021).

ארנק המערכת

מטבעות האתריום הדיגיטליים ניתנים לשמירה בתוך מה שנקרא – ארנק דיגיטלי. היות ומדובר במטבע דיגיטלי וותיק למדי, קיימים בשוק ארנקים דיגיטליים רבים, המאפשרים שמירה של מטבע זה. לממסדיים שבניכם, ניתן להחזיק את המטבע גם באתר הבורסה באמצעותה רכשתם את המטבע. למרות מגוון הארנקים והדרכים לשמירת המטבע, קיימת דרך אחת מומלצת במיוחד, בעיקר לאלו מבינכם, המחזיקים כמות רבה של מטבעות ולא מקיימים, באופן שוטף, מסחר במטבע. מדובר כנראה באמצעי האחסון האיכותי והשמור ביותר, ארנק חומרה. ארנק חומרה הוא התקן חיצוני, עליו נשמרת האינפורמציה והוא אינו מחובר לרשת האינטרנט. מבין ארנקי החומרה המוכרים, ניתן להמליץ על שניים: הטרנזור (Trenzor) והלדג'ר ננו אס (Ledger Nano S). שני ארנקים אלה זוכים לתשבוחות ממשתמשים בכל העולם ולכן, אלה כנראה האמצעים הטובים ביותר לשמירת המטבע. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן