אנשים סוחרים במסחר סווינג בקריפטו

מהו מסחר סווינג בקריפטו

המסחר בבורסה נמצא בכותרות מזה זמן, עקב ירידות השערים שהחלו להדהד מתחילת משבר הקורונה. אולם, שוק ההון ממשיך להיות דינמי ובועט ומושך אליו בכל שנה משקיעים חדשים, מלאי אנרגיה חיובית ואמונה. על מנת לסחור בבורסה במאה העשרים ואחת, חשוב לדעת, שהמסחר הפך מקוון וטכנולוגי ודורש עבודה מול ממשקים חכמים שעושים את העבודה בצורה כמעט אוטונומית לחלוטין. לכך יש להוסיף את המסחר במטבעות הדיגיטליים, עולם אחר, מאתגר ונטול דפוסי התנהגות ברורים בשלב הזה. המאמר הבא עוסק במסחר סווינג בקריפטו, שיטה ותיקה הפוגשת מטבע חדש. 

מהו מסחר סווינג?

במסחר סווינג, על פי רוב, מבצעים בין 3 ל- 10 טריידים בשבוע, תלוי במצב המסחר והמניות האטרקטיביות שאיתרתם לטקטיקה שבחרתם בה. מסחר סווינג איננו דורש מהסוחר זמן רב וניתן להשקיע רק שעות ספורות בשבוע. הזמן המושקע במסחר סווינג הוא במטרה לחקור ולנתח מספר עסקאות בכדי לקבוע את הצעד הבא. במידה ומאתרים הזדמנות טובה, נותנים פקודה במערכת והכסף יתחיל לעבוד. למרות האמור לעיל, מרבית המשקיעים נמשכים אל המחשב האישי כמעט בכל יום, על מנת לראות בעיניהם את מצב השוק באותו רגע נתון, אין זה אומר שסוחר הסווינג יבצע בשל כך יותר מחמש עסקאות בממוצע בשבוע. יש לקחת בחשבון שישנן עסקאות שלוקח לבצע בין שבוע לשבועיים ואפילו יותר מכך. 

קביעת יעדי מכירה בקצב הסווינג

על פי רוב, משקיעי סווינג נכנסים לעסקה על מנת להרוויח ממנה 5%. במסחר סווינג נהוג לחלק לכמה פעימות מכירה על פי יעדים שהסוחר קובע מראש, ולא תתבצע מכירה אחת ביעד אחד. חשוב להיות מרוכזים תמיד בניהול הסיכונים שלכם, ולסחור מתוך הבנה שסיכונים כאלה קיימים, וככל שתקדימו להבין אותם, תחסכו מעצמכם הפסדים כספיים מיותרים. חשוב מאוד, בכל עסקה, להציב מראש יעדים.

אחד היתרונות של מסחר סווינג הנו שניתן, ברוב המקרים, להיכנס לעסקאות ואז לעבור למצב של "שגר ושכח", לזמן של מספר ימים או אפילו שבועות, תלוי בתמהיל העסקאות שבחרתם. המערכת באמצעותה סוחרים תבצע את הפקודות שנתתם ולא יהיה צורך לתת פקודות בזמן אמת. בדרך כלל, במסחר סווינג, לא נדרש מהסוחרים להתערב בעסקה לאחר הכניסה אליה אלא, פשוט להמתין ברוגע וצפייה לתוצאות. ישנם מצבים יוצאי דופן בהם כן תידרש התערבות מוקדמת כדוגמת פרסום דוחות כספיים, או הודעה חשובה של ה- FED, אירועים שעשויים להשפיע על שוק המניות ולייצר תנודות שלא ניתן היה לצפות מראש. במקרים כאלה ניתן לקבל החלטה על יציאה מוקדמת מהעסקה במידת הצורך. 

הרגע שבו נכנסים לעסקה

במסחר סווינג נהוג לעבוד בטווחי זמן של שעה בממוצע בגרף, במידה והסוחר מבקש לתזמן בצורה המדויקת ביותר את כניסתו לעסקה מסוימת, הוא יכול לדייק עוד יותר. אולם, ברוב המקרים, כיוונון העסקה יילקח מהגרף השעתי. מדוע? מכיוון שהעסקה שנבחרה מיועדת לטווח קצר של זמן, הנע בין ימים ספורים לשבועות ספורים. גרף של 5 דקות אינו מיטיב בעסקה שלוקחת ימים או שבועות. 

למי מתאים מסחר סווינג?

סגנון מסחר סווינג מתאים לאנשים שאין להם רצון או זמן לשבת מול המחשב, לעקב אחר המסחר, לנתח ולתכנן על בסיס יומי. מסחר סווינג משול לעבודה מהצד, הוא אינו דורש מהסוחר התעסקות רבה מדי ומאפשר לו לעבוד בדבר אחר, ולתת שם את זמנו ומרצו. המסחר בסווינג מייצר לסוחר מצב בו לא משנה היכן הוא נמצא ומה הוא עושה, הכסף שהשקיע יוצא במקביל אליו, גם כן, לעבודה. המסחר בסווינג מנוהל ברמת התוכנה והוא דורש התערבות מינימלית של הסוחר, במקרים חריגים, בהם הוא מקבל ידיעות "חמות", המשנות לו את אסטרטגיית המסחר ועשויות לשפר עבורו בצורה משמעותית, את אחוזי ההצלחה, תידרש בכל זאת התערבות מצדו. 

מטבעות קריפטו

מספר אלמנטים מאפיינים את מטבעות הקריפטו, תנודתיות גדולה, נדנדת מחירים, ספקולציות משתנות, הונאות פונזי, הונאות בריחה, בורסות שנויות במחלוקת ורמת פיקוח ורגולציה מצומצמות ביותר. כל אלה הופכים את המסחר במטבע קריפטו לרווחי במיוחד עבור סוחרים שמסוגלים לעבוד לצד רמת סיכון גבוהה, סוחרים מנוסים ובעלי שיקול דעת מעולה. ישנם סוחרים רבים שסוחרים בהצלחה גדולה אפילו במה שנקרא שווקי הדובים, כשאנשים מוכרים בלחץ גדול והמחירים צוללים במהירות עצומה. למעוניינים לחדור למסחר במטבעות הקריפטו מומלץ ללמוד את הבסיס של הניתוח הטכני. הגרפים של המסחר שנראים בהתחלה כמו אוסף של תרשימי כאוס, הם כלי חשוב ביותר שעומד לרשות הסוחרים וכדאי מאוד להיעזר בו. שלא כמו במסחר במניות ובמטבע חוץ, בהם רמות המפתח והמחיר עקביים יחסית, המסחר במטבעות הקריפטו הוא סוג של מערב פרוע, סרבן ונטול משמעת. 

התנודתיות הרבה והמחירים המשתנים חדשות לבקרים, הנם חלק משוק שנע במהירות אדירה ומושפע מאוד ממניפולציות במחירים. אי לכך, הידע הקודם של הסוחר, אותו הוא מביא משווקים אחרים, חייב להיסתנכרן לתוך עולם הקריפטו, כשהסוחר מכניס פנימה את כל כובד המשקל של הניסיון שלו, הלקחים שלמד לאורך השנים ויכולת ניהול הסיכונים שלו. שוק הקריפטו מחייב קבלת החלטות מהירה, חדה ומדויקת. 

לאחר שסיימנו להפחיד יש לומר בבהירות, למרות המורכבות ורמת הסיכון הגבוהה של שוק הקריפטו, ניתן, תוך שילוב של דיסיפלינות ניתוח טכני טובות, להגיע לרווחים גבוהים מאוד. 

קריפטו סווינג

מטבעות קריפטו דיגיטליים נסחרים בהצלחה רבה בסווינג. מטבע הקריפטו מגיב בקלות לספקולציות של השוק, מה שיוצר אצלו עליות גדולות במחיר. ניתוח שוק סטנדרטי עלול לא לספק את המידע הנדרש כשמדובר בבחינת המגמות של מטבע קריפטו ספציפי. ניתן לומר שבדרך כלל, ניתוח וביצוע צפי של מגמות קצרות מועד, עובד טוב יותר בטווח הארוך. כשמדברים על אסטרטגיות מסחר, כפי הנראה שלא קיים פתרון יחיד שמתאים לכולם. שיטות מסוימות מתייחסות לסוחרים פרטיים בהקשר להעדפותיהם, משך ההחזקה, עוצמתם הפיננסית וכו'. לכל מי שמעונין לבחור בקריפטו בצורה רצינית מבלי להשתעבד לעניין, מומלץ מאוד לבחור בסווינג, בחנו זאת עבור עצמכם, זה באמת שווה בדיקה. 

מידע חשוב למסחר סווינג במטבעות קריפטו

מסחר סווינג עוסק בביצוע פעולה מיטיבה בדיוק בזמן הנכון. הסווינג מאפשר לסוחר להרוויח כסף גדול במהלך נדנדת מחירים שמתרחשת בשוק הקריפטו. אין זה משנה אם המחיר בנסיקה או בצלילה, המטרה תמיד תהיה לנסות להרוויח חלק גדול, ככל שניתן, בכל מהלך של מחיר פוטנציאלי. סוחרי סווינג מנוסים תופסים בחכתם חלק מהמהלך ועוברים מיד לאופציה הבאה. עצת הזהב בתחום זה היא, להגדיר פוזיציות כניסה מדויקות, למנוע הפסדים ולאחוז ברמות רווח לפני כל אחד אחר. 

מקובל לעבוד על מכווני רווח שנעים בין 50 ל- 100 דולר לכל מהלך איכותי, כל זמן שתגמול הזמן שלכם עולה על הסיכון. ישנם מקרים בהם השוק מסמן שקיימים מהלכים בהם ניתן לייצר רווח של 1000 דולר אולם, לא קל לתפוס מהלכים אלה באופן מושלם. 

לסיכום

מסחר בשיטת סווינג מתאים במיוחד לסוחרים שאינם מעוניינים להפוך את המסחר בשוק ההון לעבודה המרכזית שלהם אלא, לסחור בזמנים קצובים, לצד עבודה מרכזית אחרת. הדבר נכון הן לגבי מסחר במניות, אגרות חוב ומטבעות קריפטו. מטבעות הקריפטו, לעומת המסחר במניות רגילות, עשוי לייצר רווחים גדולים לאנשים שמוכנים לקחת סיכון, ויש להם ניסיון ועין חדה במיוחד לתהליכים פיננסיים. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן