אדם מסתכל בזכוכית מגדלת

השקעה במטבעות דיגיטליים – 5 הקריטריונים שמוכרחים לבדוק

1.בדוק באתר האינטרנט של הפרויקט

לכל מטבע קריפטוגרפי ששווה משהו צריך להיות אתר אינטרנט. כיום, בניית אתר אינטרנט היא קלה, ולכל חברה רצינית בעסקיה יהיה אתר מעודכן, מושקע ואינפורמטיבי.

אבל איזה דברים שצריך לחפש באתר של מטבע קריפטוגרפי?

  • מעודכן , נגיש , מעוצב. עדיף גם שיהיה מעוצב על ידי חברה לבניית אתרים ולא על-ידי איזה תוכנה שמעצבת אתרים. (כלומר משהו רציני)
  • שימו לב לשגיאות כתיב או שגיאות באינפורמציה
  • חשוב שתראו את הצוות
  • חשוב שתראו את השותפויות של החברה עם חברות אחרות
  • האתר מגדיר בברור את המודל העיסקי שלו ואת מטרת הטוקן.
  • יש White paper מסודר.

2.קרא את ה-White paper.

  • ווייט פייפר הוא אחד הכלים החשובים ביותר להערכת מטבע קריפטו שכן הוא משמש כדבר שמציע הכי הרבה אינפורמציה על הפרויקט. זהו מסמך סמכותי המתאר את המטרות והאסטרטגיות לשימוש במטבע הקריפטוגרפי. יתרה מכך, White papers משמשים כ-Road Maps לטוקן, והם בדרך כלל אחד הדברים הראשונים שלקוחות פוטנציאליים מרפרפים בהם לפני שהם נותנים את כספם לפרויקט.
  • בנוסף, White paper של מטבעות קריפטו הוא המקום שבו תתקלו בטוקונומיקה של מטבע. הטוקונומיקה כוללת פרטים על אופן הפצת האסימון בין המשקיעים וכן מגבלות האספקה שלו. זה כולל גם מידע לגבי הטבעת אסימונים חדשים וכן שריפת אסימונים, כלומר – קצב האינפלציה או הדיפלציה.
  •  חלק מה- White paper הופכים כל כך טכניים ומפורטים שלא בהכרח צריך להבין כל היבט של המפרט הטכני, אבל חשוב לדעת מי הצוות שעומד מאחורי הפרויקט, מהן המטרות שלהם וכיצד ישיגו אותן.
  • פרויקט שלא מחזיק White paper מאותת אור אדום חזק!, וכל  White paper אמין צריך להיות נקי משגיאות כתיב ושגיאות דקדוק.

3. קבע אם למטבע הקריפטו יש כלי שירות

לא כל מטבעות הקריפטו משרתים מטרה מעשית ובעצם ישנם מלא מטבעות ללא שימוש שבאו ״לעשות קופה״. חפש מטבעות המציעים שימוש במערכת האקולוגית של הבלוקצ'יין. 

האם פרויקט המטבעות מבקש לפתור בעיה בתוך הרשת או לשפר את הפונקציונליות שלה? דוגמה בולטת אחת היא Ethereum. חוזים חכמים רבים, פרויקטי NFT ועסקים תלויים בטכנולוגיה איתריום, כך שאיתריום אמור לשמור על ערכו. אחרים, כמו ביטקוין, הם מטבעות דיגיטליים מבוזרים המשמשים לתשלומים וכ- Store of value.

סוגים אחרים של מטבעות שכדאי לשים לב אליהם כוללים Service Tokens. אסימונים אלה משרתים מטרה אובייקטיבית. דוגמה אחת היא BAT(Basic Attention Token); אסימון שירות זה משמש מפרסמים כדי לשלם עבור מודעות בדפדפן Brave, דפדפן החוסם את כל המודעות כברירת מחדל. משתמשים שבוחרים לראות מודעות יכולים להצטרף לתוכנית שמעניקה להם את תשומת הלב שלהם ב-BAT.

לעומת זאת, חלק מהמטבעות קיימים רק כבדיחות. אין להם שום שימוש, ובדרך כלל גם כשהם מציעים שימוש למערכת אקולוגית , השימוש הוא טיפשי ולא מועיל או באמת פותר בעיה כלשהי.

4.ניתוח טכני

במידה ואתה יודע לעשות ניתוח טכני , אתה יכול לחקור את מחיר המטבע בשנים האחרונות. דבר זה יכול להוסיף לך אינפורמציות חשובות כגון : האם שווה להכנס דווקא עכשו? או שאולי הטוקן במחיר השיא שלו מאז שנת 2016? מן הסתם , אם הטוקן במחיר שיא . לא יהיה שווה להכנס אליו . גם כן, אפשר להסתכל על רמות תמיכה , בורסות תומכות , נפח מסחר וכדו׳ כדי לראות שבאמת יש עם מה לעבוד.

חשוב לבדוק אם ב-Github ישנה התקדמות בפרויקט.

5. הקהילה

קהילה, אחרי כל הדברים האלה. אפשר לומר שקהילה זה הבייס של הכל. למה…? 

בסופו של דבר הערך שניתן למטבעות קריטו מבוסס על אמון של אנשים בפרויקט (לפחות בהתחלה) או בשימוש נרחב. כשאתם רוצים להשקיע במשהו התחלתי ולקבל תשואות גבוהות. אם יש קהילה גדולה סביבכם שמאמינה שהמטבע שקניתם הוא הדבר הבא. שיש שם צוות מדהים . שיש פעילות במדיה של הצוות ושל הקהילה. זה אומר שאנשים מאמינים בפרויקט. וכשאנשים מאמינים בפרויקט הם שמים עליו את כספם. וכשאנשים שמים על פרויקט את כספם ומאמינים בפרויקט . הם לא יוציאו את הכסף כל כך מהר משם. יש אנשים שממש נאמנים לפרויקטים . לחלקם זה אפילו השתלם. (ראו ערך דוג׳ קוין) . לדוגמה, בצ׳יין לינק או בפלאקס יש קהילות מאוד מאוד חזקות שמאמינות בצוות ובפרויקט. בנוסף לכך, יש אנשים בתוך הקהילה שיודעים לתמוך בך במידה ומשהו קרה ויודעים לענות לך על פרטים טכניים או שאלות בנוגע לפרויקט . לדוגמה לי יצא לשאול האם אני יכול להריץ שרת של משחק על Flux, קיבלתי תשובה מפורטת מאוד מאחד האנשים בקהילת Flux. וכששאלתי בצ׳יין לינק מה ההבדל ביניהם לבין אורקלים אחרים (אוספי Data) הפנו אותי למאמר טכני ומפורט מאוד. בקיצור. תדאגו לא להיות לבד.

סוף דבר:

מטבעות קריפטו זה ג׳ונגל גדול. כדי לפגוע בפי 100 הבא צריך להיות חכם. לדוגמה,Lukso , מי שמרים את הפרויקט הוא אחד מיוצרי איתריום ויוצר אחד הסטנדרטים הכי נפוצים באיתריום . ERC-20 . אתה כנראה יכול להיות בטוח שאחרי תקופה של שפל הוא יעלה. אתה גם יכול להיות סמוך ובטוח שה-Github שלהם לא מפסיק להראות עבודה על הפרויקט. חשוב להבין שפאביאן ווגלרסטלר מדבר כל הזמן על החסרונות שהיו ועדיין ישנם באיתריום ועל הסטנדרטים החדשים שצריך להקים כדי להפוך את הבלוקצ׳יין למשהו נגיש . לא מדובר בסתם מתכנת מוכשר. מדובר במישהו שחי את החוזים החכמים ואת עולם ה-NFT ויודע בדיוק את החסרונות שצריך לתקן. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן