ממד הפחד של הקריפטו

מדד הפחד בשוק הקריפטו

אתם מכירים את המשפט של וורן באפט?

״כשכולם פחדנים תהיה אמיץ וכשכולם אמיצים תהיה פחדן״ (מתורגם). למדד הפחד בקריפטו אפשר לקרוא ביתר דיוק : ״מדד הפחד ותאוות הבצע של שוק הביטקוין״. אם יש משהו שאין לו אח ורע בעולם הקריפטו. זה המדד הזה. מדוע? לדוגמה: מעולם לא קרה כשמדד הפחד הצביע על ״אופוריה״ וזה היה רק עניין של שבועות עד שהשוק כולו נחתך באופן משמעותי. לעומת זאת כשמדד זה מצביע על פחד מאוד גבוה בשוק. קשה לדעת לאן השוק הולך מכיוון שאופוריה קשה להשיג אבל פחד מאוד קל לעורר אצל המשקיעים.

מדד הפחד והחמדנות של שוק הקריפטו נותן ציון  בין 1-100, ומחלק את הרגש של הסוחרים בביטקוין מפחד קיצוני לחמדנות קיצונית (אופוריה). סוחרי קריפטו רבים משתמשים באינדקס כדי לעזור להם למצוא את הזמן הנכון להיכנס ולצאת מהשוק. 

המדד נראה כך ואפשר למצוא אותו באתר זה: כאן.

למה למדוד פחד וחמדנות?

התנהגות המשקיעים בשוק הקריפטו היא מאוד אמוציונלית. אנשים נוטים להיות חמדנים כשהשוק עולה מה שגורם ל-FOMO (Fear of missing out). כמו כן, אנשים לרוב מוכרים את נכסי הקריפטו והמניות שלהם בתגובה לא רציונלית כשהם רואים אדום בעיניים. עם אינדקס הפחד והחמדנות, אפשר להינצל מתגובה אימפולסיבית. ההנחות הן פשוטות:

פחד קיצוני יכול להיות סימן לכך שהמשקיעים מודאגים מדי( שלא בצדק ). 

זו יכולה להיות הזדמנות קנייה טובה מאוד.

כאשר המשקיעים נעשים חמדנים מדי, זה אומר שהשוק אמור לתקן כלפי מטה כפי שהזכרנו לעיל.

לכן, ניתוח רגש המשקיעים בזמן נתון חשוב.

מקורות מידע אשר ממנו האינדקס שואב את הציון (0-100)

ישנם 5 מקורות. 

קודם כל, המדד מיועד לביטקוין בלבד אך ביטקוין הוא מטבע שמייצג את עולם הקריפטו .

5 מקורות המידע :

תנודתיות (25%)

במדד זה מודדים את התנודתיות הנוכחית לעומת התנודתיות המקסימלית. משיכות של ביטקוין מזירות מסחר והשוואה עם החודשים האחרונים(עד 3 חודשים). תנודתיות קיצונית היא מדד שמשפיע על ״מדד הפחד״ .

מומנטום/נפח שוק (25%)

במדד מודדים את הנפח הנוכחי ואת מומנטום השוק . ומחברים את שני הערכים הללו יחד. באופן כללי, כאשר אנו רואים היקפי קנייה גבוהים בשוק חיובי על בסיס יומי, אנו מסיקים שהשוק מתנהג בחמדנות יתר / שורי מדי.

מדיה חברתית (15%)

ניתוח הסנטימנטים ע״פ רשתות חברתיות כגון  טוויטר, reddit ועוד. ברשתות החברתיות, במדד אוספים וסופרים פוסטים שמתויגים עבור ביטקוין ובודקים באיזו מהירות וכמה תגובות, Shares, Retweet הם מקבלים במסגרות זמן מסוימות . שיעור גבוה ויוצא דופן של קישוריות ברשתות החברתיות ביחס לביטקוין מביא להתעניינות ציבורית גדלה במטבע ובעינינו תואם התנהגות של תאוות בצע.

סקרים (15%) 

אחד המדדים הפחות אמינים , החברה שמספקת מדד זה מנסה להתבסס על מצביעים שבאים מ-API שונים. לדוגמה CoinGecko , CoinMarketCap, טלגרם ועוד . כדי למזער ריכוז של דעות והשפעה על המדד

החלק היחסי (10%)

החלק היחסי של מטבע ביחס לשוק דומה לנתח שווי השוק של כל שוק הקריפטו. במיוחד עבור ביטקוין שהוא מטבע מאוד ״מייצג״ , אם ביטקוין מייצג חלק יחסי גדול משוק הקריפטו (שווי שוק) כנראה שהביטקוין הופך יותר ויותר למקלט הבטוח של הקריפטו או של Store of value. מצד שני, כאשר הדומיננטיות של ביטקוין מתכווצת, אנשים נעשים חמדנים יותר על ידי השקעה באלטקוינים מסוכנים יותר, וזאת בגלל שהם חולמים על תשואות שיא כשיגיע העת. בכל מקרה, אם ננתח את הדומיננטיות של מטבע שאינו ביטקוין.

הטרנד (10%)

נתונים מ- Google Trends עבור שאילתות חיפוש שונות הקשורות לביטקוין. האלגוריתמים מצמצמים את המספרים הללו, במיוחד השינוי בנפחי החיפוש, כמו גם חיפושים פופולריים אחרים המומלצים כיום. לדוגמה, אם תבדוק ב-Google Trends עבור "ביטקוין", אי אפשר לקבל מידע רב. אבל נכון לעכשיו, בגוגל טרנדס יש כרגע עלייה של +2500% בשאלה "מניפולציה במחירי ביטקוין" בתיבה של שאילתות חיפוש קשורות. ברור שזה סימן לפחד בשוק, והמדד משתמש בזה. כל יום המדד משכלל את השאילתות – The Trend Is Your Friend .

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן