כריית מטבעות קריפטו

כריית מטבעות קריפטו: איך זה עובד?

אם כל מי שסביבכם החל לדבר פתאום על מטבעות קריפטו, השקעות, ארנק דיגיטלי, וכרייה – אתם לא לבד. במציאות הנוכחית שבה יש אי ודאות כלכלית גם בישראל וגם בעולם כולו, ואנשים רבים נכנסים לסחרור כלכלי, מטבע חדש וכלכלה חדשה נשמעים כמו הצעות מפתות ודי מושכות. הרבה אנשים פונים לתחום של מטבעות הקריפטו, וסוחרים או כורים לעצמם מטבעות. אל תדאגו, הם לא כורים את מטבעות הקריפטו שלהם במכרות חשוכים בעומק האדמה, אבל על זה עוד נסביר. אז אם בא לכם להבין קצת יותר טוב מה קורה סביבכם, כדאי להקדיש כמה דקות לקריאת המאמר הזה. הכנו כאן עבורכם מדריך קליל וקריא שבו תלמדו את כל מה שאתם צריכים לדעת על כריית מטבעות קריפטו, ואיך בדיוק עושים את זה. אז בואו נתחיל!

מהם מטבעות קריפטו?

מטבע מבוזר, או בשם האנגלי והפופולרי שלו, מטבע קריפטו, הוא המצאה די חדשה. מדובר על סוג חדש של מטבעות שקיימים אך ורק בעולם הדיגיטלי, והשאיפה הגדולה של היוצרים והמשתמשים בהם היא לייצר כלכלה אלטרנטיבית, ואולי אפילו להחליף את מערכות המטבע השמרניות שקיימות כיום בעולם הכלכלי. המטבע מקבל את כוחו מעצם העובדה שיש מספר מסוים של אנשים שמחזיקים אותו ושמסכימים לסחור בו. יתרון נוסף של המטבע הזה הוא העובדה שמתחילת הדרך יש מספר ברור של מטבעות שיופקו, כך שהמטבע לא ייכנס לסחרור ולאינפלציה. מטבעות הקריפטו מבטיחים גם הרבה פרטיות ואנונימיות, וגם חוקי משחק שווים לאדם עשיר מאוד ולאדם שמחזיק בסך הכל מטבע אחד. בקיצור, יש למטבעות הללו הרבה מאוד יתרונות על פני המטבעות שאנו משתמשים בהם כיום.

אז מה זה כריית מטבעות קריפטו?

כרייה היא בעצם הדרך שבה אנשים מייצרים את מטבעות הקריפטו החדשים, כמובן שהיא רלוונטית אך ורק לשלב שבו עדיין יש מטבעות שצריך לייצר, כי כמו שאמרנו, ברגע שמגיעים לכמות המטבעות המוסכמת שהוגדרה מראש אף אחד לא יכול לייצר עוד מטבע אחד אפילו. כרייה היא בעצם תהליך חישובי של פתרון חידות מתמטיות מאוד מסובכות שרק מחשבים עוצמתיים יכולים לעשות. אחרי שהאדם, או בעצם המחשב שלו, הצליח לפתור את אותה חידה מתמטית מורכבת ולאמת את העסקה, הוא יקבל בתמורה מטבע חדש. זה אומר שבמקום שהאדם עצמו יצא לעבוד כדי להרוויח כסף, הוא מעביד את משאבי המחשוב שלו, והם מרוויחים עבורו את הכסף. העניין בכריית מטבעות קריפטו היא שמדובר על תהליך מבוזר וציבורי שכל אחד יכול להשתתף בו, ואף אחד לא יכול להגביל אף אחד אחר. 

אז איך כורים מטבע קריפטו בפועל?

מטבעות הקריפטו עובדים באמצעות טכנולוגיה שנקראת בלוקצ'יין, או בעברית ספר פקודות/ חשבונות. יש רשת שלמה של מחשבים בכל העולם שמתעדים כל תנועה של מטבעות הקריפטו, וברגע שהתנועה מאושרת הם מתעדים את העברתו של המטבע לבלוק הבא. מערכת הבלוקצ'יין מאובטחת ברמת אבטחה גבוהה מאוד ובאמצעים מתקדמים על מנת למנוע זיופים, מה שכמובן דורש הרבה מאוד כוח חישוב, ומכאן בעצם הגיע השם קריפטוגרפיה – הצפנה. המחשב שלכם הוא זה שתורם את הכוח החישובי לטובת המאמץ ואתם מקבלים את התמורה. כמה שיש יותר אנשים שכורים את המטבע הרשת של מטבע הקריפטו הזה תהיה יותר חזקה, איכותית, ומאובטחת. אבל מצד שני יש לרשת כזו גם חיסרון ברור – התמורה, או בקיצור מטבע הקריפטו, צריכה להתחלק בין יותר אנשים. 

מי יכול לבצע כרייה של מטבעות קריפטו?

חשוב לדעת שכרייה של מטבעות קריפטו היא לא פעולה מאוד פשוטה, ומחשב עם חיבור לאינטרנט לא מספיק בהכרח, ולכן ישנם שיתופי פעולה שנקראים בריכת כרייה. בבריכה הזו יש הרבה מאוד מחשבים חלשים יחסית שמבצעים את הכרייה, וכל אחד הבעלים מקבל חלק קטן בתמורה. כיום אנו במצב שבו דרושים מחשבים די חזקים ומתקדמים על מנת לבצע את פעולת הכרייה. כל אחד יכול להשתתף בכרייה, ואין איזו מגבלה, אבל הצורך במחשב מאוד עוצמתי גרם לרוב האנשים להיכנס לאותן בריכות כרייה. 

איך משפיע סוג מטבע הקריפטו על פעולת הכרייה?

בשנים האחרונות שוק מטבעות הקריפטו פורח ומשגשג, ויש עוד ועוד מטבעות שיוצאים לשוק. הבעיה היא כמובן שהמטבעות הפופולריים, הוותיקים, ואלו ששווים יותר מבוקשים יותר. כפי שאמרנו, ככל שיותר אנשים משתתפים בכרייה כוח המחשוב שנדרש גבוה יותר, מה שאומר שיהיה קשה יותר להרוויח סכומים משמעותיים. חשוב לזכור שלכל מטבע יש את דירוג הקושי שלו. שני הנתונים שצריך לחשב הם מהי כמות האנרגיה שדורשת הכרייה, ומהו קצב הכרייה. קצב הכרייה הוא בעצם המהירות שבה אפשר לייצר את המטבע. חשוב לזכור שפעילות כרייה יכולה לקחת הרבה מאוד חשמל ולדרוש חיבור איכותי ומהיר מאוד לרשת האינטרנט, מה שיכול לעלות לא מעט כסף. 

מערכת לכריית מטבעות

כיום ישנן חברות שמתמחות בייצור מערכת כרייה למטבעות קריפטו, מתוך הבנה של הביקוש הרב שיש בשוק, ושרוב האנשים לא מחזיקים ולא מסוגלים גם לבנות לעצמם כזו מערכת. המערכות הללו עולות כמה עשרות אלפי שקלים, אך המחיר יכול לעלות ולרדת בהתאם לביקוש.

סיכום

כריית מטבעות קריפטו היא ללא ספק הדרך הכי טובה ללמוד כמה שהמטבעות הללו מבוזרים וציבוריים. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר על פעולה שדורשת הרבה מאוד משאבים, לפחות עבור מטבעות חזקים ומוכרים.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן