טכנולוגיית הבלוקציין

תפקידה של טכנולוגיית הבלוקצ'ין בעתיד הפיננסים

טכנולוגיית הבלוקצ'ין התפתחה על ידי האיש "סאטושי נקמוטו", שהחליט שהגיע העת להפסיק לשלם כסף לבנקים, במטרה לבצע פעולה בנקאית כלשהי. בהמשך לקו מחשבה זה, הוא החל לחפש פתרון להעברת כספים באופן עצמאי באון ליין, ללא גוף מוסדי מתווך, הגובה עמלה על כל פעולה והעברה מחשבון ולחשבון. 

זה היה הרגע בו עלה הרעיון ליצור רשת מבוזרת. הרעיון, על פניו, נשמע מצוין אולם, מיד צצה לה הבעיה המרכזית בסיפור, כיצד ניתן יהיה לבצע העברת כסף מבוזר מבלי לעבור דרך בנק. חשוב לדעת, עד לאותה נקודה, רשת האינטרנט שימשה להעברת מידע בלבד ולא העבירה ערך. 

דאבל ספנדינג

האינטרנט "הישן" אפשר שליחה של קבצים במייל לאדם כלשהו, הקבצים הועתקו מהמחשב של השולח למחשב של הנמען כלומר, לאחר השליחה, היו שני קבצים זהים. האינטרנט "החדש" מאפשר העברת ערך באמצעות רשת הבלוקצ'ין, הקובץ הנשלח נשמר ואינו מועתק ממחשב למחשב אלא, עובר ממחשב 1 למחשב 2 באופן מלא. לשיטה זו קוראים בשפת המקצוע דאבל ספנדינג. 

הבלוקצ'ין

הבלוקצ'ין הנה מערכת אוטומטית, הפועלת במתחם ווירטואלי סגור. תפקידה של מערכת זו הוא, העברה של מידע ורשומות שונות, השוות סכום כסף כלשהו, ממקום אחד למקום אחר, ללא ביצוע העתקה ושיכפול של הנתונים המועברים. מדובר במערכת בעלת רמת אבטחה גבוהה מאוד וקשה מאוד לפרוץ אותה. מערכת זו יודעת גם לבצע תיעוד של כל ההעברות שבוצעו באמצעותה באופן היסטורי. הדבר דומה לבנק שיודע להנפיק עבורנו דף חשבון שבו מפורטות כל הפעולות שבצענו בחשבון, מיום פתיחת החשבון שלנו. 

אחסנת מידע

כדי שמערכת הבלוקצ'ין תוכל לתעד את כל העברות הביטקוין למשל, ממקום אחד למקום אחר, היא צריכה כוח עיבוד חזק שיהווה מנגנון הגנה עבורה. מערכת הבלוקצ'ין עובדת על בסיס תורת הקריפטוגרפיה המתמטית, שתפקידה היחיד הוא, הצפנה והסתרה של רשומות מידע, כך שרק המקבל יכול להבין אותן. אחסון מידע חושף בפנינו שני מושגים חדשים: מפתח פרטי ומפתח ציבורי. 

מפתח ציבורי

מדובר בכתובת מסוימת עליה ניתן לאחסן רשומות ביטקוין, הכוונה הנה לארנק דיגיטלי. כתובת ציבורית מסוגלת לינוק אליה את הרשומות של הביטקוין אולם, היא איננה מסוגלת להוציא רשומות ביטקוין ולכן, ניתן לגלות אותה. כלומר, אפשר להקביל אותה לחשבון בנק בו הנכם מחזיקים פרטי חשבון כגון: שם החשבון, מספר החשבון, מספר סניף ושם הבנק. אדם הנחשף למידע זה יכול להעביר כסף לחשבון אולם, הוא אינו יכול להוציא או לבצע משיכה של כספים מהחשבון. 

מפתח פרטי

המפתח הפרטי הנו אלמנט מיוחד שרק המחזיקים בו יכולים לקבל כניסה לחשבון. את הכתובת של המפתח הפרטי אסור לחשוף בפני אף אדם. ההקבלה של המפתח הפרטי הנה לאלמנט אותו אנו מכירים היטב כדוגמת הקוד האישי שלנו, המאפשר לנו להשתמש בכרטיס האשראי בכספומט, למשוך כסף או לבצע רכישה, באמצעות כספים הנמצאים בחשבון הבנק שלנו.

יכולות הבלוקצ'ין וכריית ביטקוין

האתגר הגדול ביותר בו היה צורך לעמוד הוא, העברת ערך מחשבון אחד לחשבון אחר, מבלי שניתן יהיה לפענח את הקוד האישי של הצדדים לפעולה. כל העברה מסוג זה מארנק דיגיטלי אחד לארנק דיגיטלי אחר, עונה לשם "טרנזקציה" או בשפה העברית "העברה". כל רשומה בביטקוין היא בעלת משקל בבייטים וכל רשומה אמורה לשבת על גבי בלוק, במטרה להגיע מנקודת האחסון האחת לנקודת האחסון השנייה. בלוק בשרשרת הבלוקצ'ין, מיוצר בכל 10 דקות בממוצע והוא מכיל מספר טרנזקציות. בלוק אחד הנמצא בשרשרת הבלוקצ'ין, יכול להכיל עד 1 מגה בייט טרנזקציות כלומר, 7 עד 14 טרנזקציות בשניה. אין זה משנה היכן נמצאת כל נקודה המשתתפת בטרנזקציה על הגלובוס. 

חומרה חזקה לאבטחה מבטיחה

תהליך העברת רשומות מצריך כוח עיבוד גדול ביותר מכיוון שהוא מיכל הרבה מאוד פעולות מוצפנות, המונעות מהאקרים לבצע פריצה לתוך רשת הבלוקצ'ין. לפיכך, נדרשים לביצוע הפעולה מחשבי על, חזקים במיוחד, המסוגלים לפענח את הצפנים של ההעברות, הנמצאות על גבי כל בלוק. הפיענוח של הצפנים מייצר צריכת חשמל גדולה מאוד שעולה הרבה כסף אולם, הטכנולוגיה עליה מבוססת רשת הבלוקצ'ין יודעת לפתור בעיה זו. הבלוקצ'ין מתגמלת מחשבים המפענחים את הצפנים, על ידי מתן מטבע דיגיטלי מתנה. כך נוצרת מוטיבציה בקרב משתמשי הרשת, לשמור עליה ועל הפעולות המתבצעות בתוכה. 

מכאן והלאה רשת הבלוקצ'ין

כדי שהמסחר במטבעות הדיגיטליים, השימוש ברשת הבלוקצ'ין והשימוש בארנקים דיגיטליים יצמחו, עוד ועוד משתמשים צריכים להצטרף. חשוב לבצע פעולות הסברה, שיסירו את החסמים הקיימים והדעות הקדומות הרווחות במוסדות הפיננסיים המוסדיים. כדי שעתיד הכלכלה יתבסס על מערכת הבלוקצ'ין, שהנה מערכת חכמה ומפותחת, יותר מכל מערכת בנקאית מוסדית אחרת, צריכים גופי המסחר בקריפטו כגון: בורסות הקריפטו, החברות המייצרות מטבעות דיגיטליים, הסוחרים, משתמשי הקריפטו ומנגד, המוסדות הפיננסיים המוסדיים, לשתף פעולה. הגעה להבנות והתוויית שביל זהב משותף בין כלל הגופים הקשורים לנושא, תביא לכך שהכלכלה העולמית תתפתח, תתייעל על ידי קיצור הזמן של פעולות מורכבות ובסופו של דבר, הנהנים מכל זה, נהיה כולנו, כל תושבי הכפר הגלובלי. 

העתיד כבר מעבר לדלת

השמועות גורסות שהשקל הדיגיטלי כבר קיים וזה רק עניין של זמן, לא הרבה זמן, עד שהוא יחליף את הכסף המזומן. גם הדולר האמריקאי עושה את דרכו לעבר הדיגיטציה וכך גם המטבע האירופי. אי לכך, ניתן להסיק שבדרך זו או אחרת, הבלוקצ'ין יהווה חלק בלתי נפרד מהכלכלה העולמית של העתיד.  

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן