בינה מלאכותית וקריפטו

ההצטלבות של בינה מלאכותית ומטבעות קריפטו

המפגש בין עולם הבינה המלאכותית, שהיום מעמדה עלה ביותר לאחר השקתם של מגוון הממשקים האינטראקטיביים לציבור המשתמשים הרחב, והמטבעות הקריפטוגרפים, הוא מפגש שיכול לקדם את עולם המטבעות הקריפטוגרפים בממדים רבים, ולהוביל את עולמות הפיננסים והחדשנות למקומות חדשים ומרתקים. 

ננסה לעמוד על מספר נקודות השקה בין עולם הבינה המלאכותית לעולם המטבעות במאמר שלפניכם, תוך ניסיון לפשט כמה שיותר מושגים הקשורים לשני העולמות. באופן כללי, כלל המומחים בתחום הבינה המלאכותית, הפיננסיים ועולם המטבעות הקריפטוגרפים, מנבאים כבר כיום עתיד מזהיר בקרב כלל התחומים הנ"ל.

התפתחותן של אסטרטגיות מסחר ויצירת השקעות משפורות

עולם הבינה המלאכותית, מתאפיין ביכולת המדהימה והעוצמתית, לנתח, לחקור, לסכום ולהשוות כמויות גדולות של נתונים במקביל. כך, הבינה המלאכותית יכולה להשיג תובנות בקנה מידה שלא היינו יכולים אפילו לדמיין לפני כמה שנים. מידע שיכול להוביל את המשתמשים בכלי עוצמתי זה לביצועים משופרים במגוון תחומים. בעולם שוק מטבעות הקריפטו, הבינה המלאכותית יכולה להוביל לתמורות משמעותיות מאוד בפיתוח אסטרטגיות המסחר וההשקעות. 

ביצוע ההשקעות

ההשקעות יכולות להתבצע כעת על ידי בוטים בעלי בינה מלאכותית, שיבצעו עסקאות, על ידי ניתוח מהיר ויעיל של השוק בזמן אמת, ניתוח של מגמות קודמות בשוק, ומידול של נתונים ומגמות על פי תובנות המונעות מאיסוף מהיר ורחב של נתונים. אסטרטגיית השקעה כזו, יכולה למקסם את התשואה של המשקיעים השונים בשוק המטבעות. 

למידת מכונה

בנוסף, אלגוריתמי למידת המכונה, עליהם מתבססים המודלים השונים של הבינה המלאכותית, יכולים לשפר בצורה משמעותית את אסטרטגיות ההשקעה כל הזמן, על ידי למידה בזמן אמת של תוצאות של השקעות ומגמות שמתהוות בשוק. כך, כלל האפשרויות הללו, שנפתחו כעת עם פריצתה של הבינה המלאכותית לתודעה שלנו, יכולות לעזור להפחית סיכונים במידה ניכרת ולשפר בנוסף את טווח קבלת ההחלטות של המשקיעים בשוק המטבעות.

ניהול תיקי השקעות על ידי הבינה המלאכותית

השילוב העוצמתי הזה, של בינה מלאכותית ומטבעות קריפטוגרפים, יכול להוביל בנוסף לכל המגמות עליהן דיברנו בפסקאות הקודמות, להקלה של ממש בניהול תיקי ההשקעות, על ידי "ניהול תיקים חכם". 

מיטוב ההשקעות

האלגוריתמים עליהם מבוססת הבינה המלאכותית, כמו שכבר הסברנו לעיל, יכולים לבצע ניתוח למגוון גורמים, החל ממגמות שוק, פרופילי סיכון, מתאמי נכסים וכלה בניתוח מצב שוק בזמן אמת.  כלל הכלים הללו, יובילו לניהול יעיל יותר של תיק השקעות. על ידי הבינה המלאכותית, המשקיע יכול לבנות לעצמו את תיק ההשקעות הייחודי שיאפיין את צורת ההשקעה האישית שלו על ידי כוונון לרמות הסיכון אליהן הוא מכוון את עצמו בכל זמן נתון. כך, ניתן יהיה להגדיר לתיק ניהול ההשקעות במטבעות הקריפטוגרפים, יעד פיננסי אליו המשקיע שואף להגיע, ויחד עם הבינה המלאכותית וההכוונה של המשקיע, התיק ינוהל בצורה איכותית, יעילה ועם מודעות רבה מאוד למגמות בשוק.

זיהוי וניתוח של מגמות בזמן אמת

יתר על כן, הבינה המלאכותית, יכולה להעניק ניטור תמידי של התיקים בכל זמן נתון, ולשים לב לכל מגמה או שינוי פתאומי שיכול להתרחש בשוק. כך, היא יכולה לאזן את תיק השקעות, להעריך סיכונים בצורה מסונכרנת, ולתת למשקיעים כל פעם מחדש אינפוט עדכני על פוטנציאל התשואה שלהם ורעיונות כיצד למנף את היכולות שלהם בצורות אחרות בהתאם למצב העדכני ביותר של השוק. מצב, שמשתנה באמת בכל רגע נתון. כך, שאנחנו מקבלים בתחום ניהול התיקים, בשורה של ממש בזכות השימוש ביכולותיה של הבינה המלאכותית.

יכולות זיהוי של הונאות והעלאת רמת האבטחה

הביזור של שוק המטבעות הקריפטוגרפים, יוצר אתגרים של ממש בתחום האבטחה ומניעת ההונאות. גם כאן, הבינה המלאכותית מביאה איתה בשורה של ממש. הבינה המלאכותית, בזכות יכולות הניתוח המדויקות שלה, יכולה לנתח דפוסים של עסקאות, לזהות צורות חשודות של התנהגות, ולהניף דגל אדום כאשר היא מזהה עסקה בזמן אמת שעלולה אפילו בסבירות נמוכה לסכן את המשקיע או הקונה. כך, על ידי שימוש ביכולותיה של הבינה המלאכותית ליצירת כלי אבטחה לעולם המטבעות הקריפטוגרפים, עולם זה יכול לצבור אמון רב יותר בקב הציבור הרחב, ולמשוך משקיעים רבים יותר. בנוסף, עולם המשתמשים שכבר פועל בו, יזכה לביטחון רב יותר בעת ביצוע עסקאות שונות.

השלכות המשפטיות של הצטלבות הבינה המלאכותית ומטבעות הקריפטו

אין ספק כי על כלי כה חזק, של שימוש בבינה מלאכותית לצורך מיטוב וביצוע של עסקאות במטבעות קריפטוגרפים, חייבת להיות רגולציה מסודרת ואף מסגרת משפטית מחייבת. המסגרות הרגולטוריות צריכות להיבנות על מנת להתמודד עם סוגיות מורכבות וחדשות שצומחות כעת, כגון שקיפות אלגוריתמית, מניפולציות אפשריות בשוק, ויצירת עולם של השקעות, קניות ומכירות שיאפשר את ביצוען תוך שימש בטכנולוגיה החדשנית מחד, אך במקביל הגנה על הצרכן ושמירה על פלטפורמת סחר הוגנת ואמינה. כבר כיום, במספר מדינות ישנן וועדות מיוחדות שדנות כיצד אכן לבצע את המסגרות הרגולטוריות הללו, וכיצד לבנות מעטפת טובה של הגבלים משפטיים ותקנות ברורות לשוק מטבעות הקריפטו מבוסס הבינה המלאכותית.

לסיכום

ישנה הצטלבות משמעותית בין עולם הבינה המלאכותית לעולם מטבעות הקריפטו. כלל הממשקים, מביאים איתם בשורה של ממש לעולם הסחר במטבעות הקריפטוגרפים. בין אם מדובר ביכולות הפקת תשואה משמעותיות יותר, או לחלופין אם מדובר על יכולות אבטחת מידע והגנה על הפרטיות משפורות.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן