Stablecoins

הופעת ה-Stablecoins בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים

מראשית דרכם של המטבעות הקריפטוגרפיים ב-2009, השוק חווה צמיחה יוצאת דופן.
עם זאת, אתגר משמעותי אחד שהפריע לאימוץ הבלוקצ'יין באופן עקבי ויציב, הוא התנודתיות המובנית של המטבעות הקריפטוגרפיים. על רקע זה נכנסו לתמונה ה- stablecoins, סוג חדשני של נכסים דיגיטליים שנועד לצמצם את תנודתיות המחירים שפוקדת מטבעות קריפטוגרפיים סטנדרטיים. במאמר זה, נדון בנושא המרתק של הופעת ה-Stablecoins בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים ונסקור את השפעתם על שוק מטבעות הקריפטו.

כמה מילים על הופעת ה-Stablecoins בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים

הופעת ה- stablecoins (מטבעות יציבים קריפטוגרפיים) חוללה מהפכה בשוק מטבעות הקריפטו על ידי מתן יציבות, שימושיות והזדמנויות חדשות לצרכנים ולעסקים הפועלים בזירה המקוונת. עם מגוון רחב של אפשרויות שימוש, ל- stablecoins יש פוטנציאל לעצב מחדש את הנוף הפיננסי העולמי, לשפר הכלה פיננסית של אוכלוסיות מוחלשות ולטפח חדשנות בתחומים כמו מימון מבוזר ועסקאות חוצות גבולות. ככל שהשוק יבשיל, ככל הנראה המסגרת הרגולטורית סביב מטבעות יציבים קריפטוגרפיים תתפתח גם היא, ותחזק את הגנת הצרכן והיציבות הפיננסית בעסקאות קריפטו. 

מהם Stablecoins ומהי מטרתם?

Stablecoins כשמם כן הם: סוג של מטבעות דיגיטליים יציבים, שמטרתם היא לשמור על ערך יציב, באמצעות הצמדתם לשער חליפין בעל ערך יציב יחסית כגון מטבעות פיאט (המטבעות המסורתיים), מתכות יקרות, או כלים פיננסיים אחרים. המטרה העיקרית של ה- stablecoins היא לספק יציבות בשוק המטבעות המבוזרים ולהפחית את תנודתיות המחירים הקשורה למטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין או אתריום. 

אילו סוגי Stablecoins קיימים?

ישנם מספר סוגים של Stablecoins שעמם נמנים:

1. מטבעות Stablecoins עם הצמדה למטבעות פיאט:

מטבעות יציבים אלה מגובים במאגר של מטבעות פיאט מסורתיים כמו הדולר האמריקאי או האירו. כל יחידה של ה- stablecoin מגובה בדרך כלל על ידי יחידה מקבילה של מטבע הפיאט המונפק על ידי גורם חיצוני יציב (למשל, ממשלת ארה"ב).

דוגמאות: USD Coin, TrueUSD, Paxos Standard ועוד.

2. מטבעות יציבים המוצמדים לקריפטו:

מטבעות יציבים אלו מגובים במטבעות קריפטוגרפיים אחרים, בעיקר מטבעות קריפטוגרפיים בעלי שווי שוק גדול יותר ונזילות גבוהה יותר. מטבעות הקריפטו המגבים, מוחזקים בחוזים חכמים כבטוחה.

דוגמאות: Dai ,Synthetix USD, Terra.

3. מטבעות יציבים אלגוריתמיים:

מטבעות יציבות אלה מסתמכים על אלגוריתמים וחוזים חכמים כדי לשמור על יציבות ערכם. הם מתאימים את הנפקת האסימונים (הטוקנים) שלהם על סמך כללים מוגדרים מראש, במטרה לשמור על יציבותו של שער המטבע.

דוגמאות: Ampleforth , Empty Set Dollar , Frax.

היתרונות של ה- Stablecoins

השימוש ב- Stablecoins מציע מגוון יתרונות משמעותיים ובהם:

  1. יציבות:

Stablecoins מספקים פתרון אמין ויציב בשוק מטבעות הקריפטו ההפכפך מטבעו. גדולתם נמדדת בכך שהם מציעים יציבות ללא צורך להסתמך על מערכות בנקאיות מסורתיות בלבד.

  1. תמיכה בהעברות כספים מקוונות ותשלומים דיגיטליים:

Stablecoins מאפשרים לבצע עסקאות חוצות גבולות במהירות ובעלות נמוכה, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור העברות כספים בינלאומיות. עם stablecoins, אנשים פרטיים ועסקים כאחד, יכולים לעקוף את הצורך בגורמים מתווכים, להפחית את תשלומי העמלות בעסקאות מקוונות וליהנות מהעברה כמעט מיידית של הכספים.

  1. גידור ומסחר:

סוחרים ומשקיעים משתמשים ב- stablecoins כאמצעי להגנה מפני תנודתיות בשוק או לשם העברת כספים במהירות בין בורסות מבלי להיגרר לסיכון בתנודות מחירים משמעותיות.

ההשפעה של הופעת המטבעות היציבים על שוק המטבעות הקריפטוגרפיים

להופעתם של מטבעות stablecoins הייתה השפעה עמוקה על שוק מטבעות הקריפטו. להלן כמה מהאפקטים הנלווים המשמעותיים יותר  במיוחסים לה:

נזילות מוגברת בשוק

Stablecoins שיפרו משמעותית את הנזילות בשוק מטבעות הקריפטו. הודות להופעתם, כיום מסחר בשוק ההון יכול להתבצע בקלות מבלי שיהיה צורך להמיר את האחזקות הדיגיטליות בחזרה למטבעות פיאט. בכך הדבר תורם להפחתת הסרבול ולייעול ההתנהלות בשוק ההון.

יציבות שערים משופרת

Stablecoins הביאו יציבות שהייתה חסרה מאוד בשוק מטבעות הקריפטו. בכך המטבעות הדיגיטליים היציבים מטפחים אמון רב יותר בקרב המשתמשים בקריפטו, מושכים משקיעים מוסדיים ומאפשרים אימוץ נרחב יותר של הבלוקצ'יין.

מענה רגולטורי

ככל שמטבעות יציבים צברו פופולריות רבה יותר ושווי השוק שלהם גדל, כך הם משכו תשומת לב רגולטורית מוגברת. הודות לכך, ממשלות וגופים רגולטוריים מקדישים כיום מחשבה לצורך בסיווג, הסדרה ופיקוח על מנפיקי הסטייבל קוינס ופעולותיהם.

הכללה פיננסית

ל- Stablecoins יש פוטנציאל לשפר את ההכללה הפיננסית של אוכלוסיות שונות בעולם בזירת המסחר הדיגיטלי, על ידי מתן גישה למטבע יציב לצרכנים במדינות עם שיעורי אינפלציה גבוהים, תשתית בנקאית מוגבלת או כלכלות לא יציבות. 

מה צופן העתיד ל- Stablecoins בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים?

האבולוציה של מטבעות יציבים היא תהליך מתמשך, הכרוך במידה לא מבוטלת של ניסוי וטעייה. אולם ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, אנו יכולים לצפות לראות שיפורים במדרגיות, בפרטיות ובזמינות של מטבעות אלו. צורות חדשות של מטבעות סטייבל עשויות להופיע, כגון אלו המוצמדות לסחורות, מתכות יקרות או נכסים ייחודיים אחרים. להתפתחויות אלה יש פוטנציאל להרחיב את השימושים המקובלים ב- stablecoins עוד יותר, לטובת כולנו.

הופעת ה-Stablecoins בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים  – סיכום

הופעת ה -Stablecoins בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים, הביאה רמה חדשה של יציבות ושימושיות לשוק מטבעות הקריפטו. על ידי מתן מענה לחשש הקונקרטי בציבור מפני התנודתיות של מטבעות קריפטוגרפיים מסורתיים, מטבעות ה- stablecoin סללו את הדרך לאימוץ נרחב יותר של הבלוקצ'יין, הגברת הנזילות והרחבת טווח השימושים בקריפטו. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן