הליך של כריית מטבעות דיגיטליים

כריית מטבעות דיגיטליים

העולם משתנה בקצב מאוד מהיר ועושה רושם שאף אחד לא מנסה לעצור את המרוץ המטורף הזה. מטבעות דיגיטליים הם בוודאי מונח שגם מי שלא סוחר בהם מכיר, הם ללא ספק מהווים את אחד המונחים המוכרים ביותר, המזוהים עם תהליכי הקדמה למיניהם. למסחר במטבעות הקריפטו יצא שם מעט שנוי במחלוקת אולם, אנשים רבים כבר סוחרים בו בקצב, ומרוויחים הרבה מאוד כסף. למי מכם שמעונין להיכנס למסחר במטבעות דיגיטליים, המאמר הבא עשוי בהחלט להתאים. 

אודות הבלוקצ'יין

בלוקצ'יין היא טכנולוגיה מעולם הדיגיטל הרושמת אינפורמציה בצורה כזאת שקשה מאוד לשנות, לפרוץ או לבצע מניפולציה לנתונים המצוינים בה. דמיינו לעצמכם ספר חשבונות ווירטואלי המכיל מגוון עסקאות, משכפל את עצמו ומפיץ את עצמו בכל המרחב הדיגיטלי הקרוי בלוקצ'יין. כל נתיב במסלול הדיגיטלי מכיל מספר עסקאות, כל עסקה חדשה שמתבצעת נרשמת גם היא בספר החשבונות הגדול, ובספר החשבונות הפרטי של הסוחר. קיים גם ספר חשבונות מבוזר המנוהל על ידי כמה סוחרים, ומוכר בשם Distributed Ledger Technology (DLT). בלוקצ'יין דומה ל- DLT שבו מתנהלת זירה של עסקאות המוקלטות בחתימה קריפטוגרפית שלא ניתנת כמעט לשינוי בשם HASH.

אודות כריית מטבעות דיגיטליים

המושג כריית מטבעות דיגיטליים מייצר בקרב מרבית האנשים מחשבה על ייצור מטבעות קריפטו חדשים. אולם, כריית מטבעות דיגיטליים כוללת גם רבדים של אימות עסקאות במטבעות אלה ברשת הבלוקצ'יין, והוספה של כל עסקה ועסקה לפנקס החשבונות המבוזר. כך, נמנעת למעשה כריית מטבעות כפולה של מטבעות דיגיטליים ברשת המבוזרת. בדומה למטבעות הפיזיים שכולנו מכירים היטב מזה שנים רבות, כאשר משהו משלם בקריפטו או מעביר קריפטו, הפעולה מתעדכנת בספר החשבונות הדיגיטלי, באמצעות חיוב חשבון וזיכוי חשבון. למרות זאת, במטבעות דיגיטליים, קיים חשש מתמיד מפריצה וביצוע מניפולציות באמצעות המרחב הרשתי, פעולה שקשה יותר לבצע כשמתעסקים במטבעות פיזיים רגילים. הפנקס המבוזר של הבלוקצ'יין, אותו הזכרנו כבר מספר פעמים, מאפשר רק לאנשים הנחשבים לכורים אמתיים ומאומתים, הפועלים עם מכשירים ייעודיים, לעדכן את פעולותיהם בפנקס הדיגיטלי. הדבר גורם לכורים במטבעות הדיגיטליים להרגיש אחריות על נושא אבטחת הרשת מפני כריית מטבעות כפולים העשויים לאפשר ביצוע תשלומים שונים באמצעות אותו מטבע. אי לכך, תהליך הכרייה מהווה הוכחה לכך שלא ניתן יהיה לבצע כרייה כפולה מסוג זה. 

מה ניתן לקבל ככורה מטבעות קריפטו?

כורה שעושה את עבודתו נאמנה ושומר על כללי המשחק, מקבל מטבעות חדשים שנוצרו בזמן שכורים שונים, הצליחו לאמת עסקאות וכך, אפשרו לתשתית הכרייה להתקיים. פנקסי החשבונות המבוזרים נטולים סמכות ריכוזית ולכן, תהליך כריית מטבעות הנו תהליך חשוב בדרך לאימות עסקאות. כפי שהבנתם משתלם להיות כורה נאמן, זה בהחלט יכול להיות שווה באיזה שלב לכסף חי. כדי שרק כורי קריפטו שאומתו כהלכה יוכלו לכרות ולאמת עסקאות, ישנו ה- proof of work, פרוטוקול מוסכם המוכיח זאת. 

מהו proof of work 

פעולת כריית מטבעות הקריפטו מתבצעת באמצעות חומרה חכמה במיוחד, המביאה לפתרונה של בעיה מתמטית חישובית לא פשוטה, שאנשים רגילים לא יצליחו לפתור. הדבר דורש אנרגיה, יכולת ניסוי וטעיה יוצאות דופן. יש לציין, ישנם לא מעט כורים שעושים מאמץ על במטרה למצא את פתרון הבעיה וכשיש פותר, הוא מקבל גוש מטבעות ווירטואליים מכובד ביותר ו"המשחק" מתחיל שוב מאפס. פעולת הכרייה של מטבעות הקריפטו קפדנית מאוד, היא יקרה ומתגמלת באופן מקרי בלבד. למרות זאת, לפעולה זו נמשכים משקיעים רבים החושקים במטבעות קריפטו מכיוון שעבודת הכורה עשויה לתגמל מאוד. 

חשוב לציין, פעולת הכרייה נמשכת כעשר דקות בממוצע, זמן זה נועד להבטיח שאותן טרנסאקציות של כפילויות, שהוזכרו קודם לכן, אינן מתקיימות. ככל שהזמן עובר, כורים מסוימים ממקמים ומשתמשים במכונות מתקדמות ומתחכמות יותר, במטרה לפתור את חידות המערכת. כשזה קורה, הקושי של המשוואות במרחב הקריפטוני נהיה גדול יותר, על מנת שלא תאושרנה עסקאות בקצב מהיר מדי שיאפשר ביצוע של מניפולציות. כשעושה רושם שקיימות חידות קשות מדי במרחב, מורידים את רמתן כדי לשמור על זמן ממוצע סביר לאישור עסקאות, הדבר שומר על איזון ויציבות המערכת. 

מה צריך לעשות כדי להיות כורה של מטבעות קריפטו?

למעוניינים להימנות על כורי מטבעות הקריפטו מומלץ להיעזר במחשב הכולל תוכנה ייעודית, שפותחה במטרה לפתור משוואות מתמטיות קריפטוגרפיות מורכבות. בתחילת הדרך של מטבעות הקריפטו, ניתן היה לבצע כריית מטבעות כגון ביטקוין, באמצעות שבב CPU שהתחבר למחשב הביתי. ככל שעולם מטבעות הקריפטו התקדם, הפך שבב זה לחסר תועלת בשל רמת הקושי של המשוואות, שגדלה מאוד. כיום, כריית המטבעות דורשת GPU ייחודי או ASIC. זאת ועוד, ה- GPU שנמצאים באסדת הכרייה חייבים להתחבר לקו אינטרנט אמין ויציב. כל אדם שהתחיל בכריית מטבעות קריפטו נרשם כחבר במאגר כריית מטבעות הקריפטו המקוון.   

כריית ביטקוין

מהי כריית ביטקוין? הביטקוין למי שאינו יודע הוא המטבע הדיגיטלי המבוזר הראשון בעולם. כל אדם יכול באופן תיאורטי להיות חלק מכריית ביטקוין ולהפוך לכורה ביטקוין רשום מן המניין. לטובת העניין יהיה עליו לרכוש ציוד מחשבים ותוכנה מתוחכם ויקר. בעולם, מיוצרים מחשבים ושבבים ייעודיים ועוצמתיים, שתוכננו במיוחד לצורך פעולה זו. חשוב לציין, מעבר לעלות הציוד היקר ישנן הוצאות נלוות נוספות כגון עלויות הכרייה עצמה והוצאות חשמל. כריית הביטקוין היא הגדולה, המפותחת והמשמעותית ביותר בענף המטבעות הווירטואליים. 

תהליך כריית הביטקוין הנו תהליך בו יוצרים מטבעות קריפטוגרפיים בניהם מטבע הביטקוין, חלוץ התחום. גם במקרה של כריית ביטקוין, הדבר כרוך בפתרון משוואות וביצוע חישובים מתמטיים מסובכים למדי, אי לכך, נדרשת עוצמת מחשוב חזקה במיוחד. ניתן למצא קבוצות של כורי ביטקוין שהתאגדו לטובת העצמת יכולת  החשיבה והמחשוב שלהם. כריית המטבע מזכה את הכורים במטבעות ביטקוין, מה שהופך את העניין למשתלם וכדאי מכיוון שמדובר במטבע בעל ערך רב. לפיכך, ניתן לומר שהבהלה לזהב הפכה לבהלת כריית המטבעות הדיגיטליים. חשוב לדעת, סטושי נקמוטו האב הרוחני של מטבע הביטקוין, הגביל את כריית המטבע עד לשנת 2140 ל- 21 מיליון מטבעות. 

כורי הביטקוין, כמו גם כורים של מטבעות דיגיטליים אחרים, מהווים למעשה רגולטור המפקח ומאבטח את תהליך הכרייה של המטבעות. כורי הביטקוין מעבירים את בלוק העסקאות דרך משוואות מתמטיות מורכבות במטרה לייצר מכמות המידע הזה רצף של תווים ומספרים הנשמר בבלוק. תהליך זה זכה לשם גיבוב, כאשר "האש" של הבלוק החדש מבוסס על "האש" של הבלוק שקדם לו, כך, נוצרת חתימה דיגיטלית ייחודית. 

התגמול על יצירת "האש" הייחודי לכורה כולל 25 מטבעות ביטקוין, כך היה עד שנת 2016. לאחר מכן ירד התגמול ל- 12.5 מטבעות ביטקוין והיום הוא עומד על 6.25 מטבעות ביטקוין בלבד. כל 4 שנים התגמול של הכורים נחתך בחצי. נכון להיום ישנם 19 מיליון מטבעות ביטקוין המהוות 90 אחוזים מכלל המטבעות הדיגיטליים הזמינים לכרייה. יש לומר שקשה מאוד לבצע כריית ביטקוין כיום ולכן, מומלץ להצטרף לקבוצת כורים, או להשקיע כסף גדול ברכישת ציוד מחשבים חדיש ומתוחכם כדוגמת מכונת כרייה מסוג "אסיק" שטובה מאוד לכריית ביטקוין. 

לסיכום  

כריית מטבעות דיגיטליים היא עסק יקר אולם, מי שיכול להרשות לעצמו את ההוצאות הכרוכות בכך, עשוי בעתיד ליהנות מרווחים גדולים שלא ניתן לקבל ממסחר רגיל בשוק ההון.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן