מטבע סולאנה SOALNA

סקירה מלאה על המטבע סולאנה (SOL)

כמו רבים בטח שמעתם את שמו של הסולאנה, שנחשב אחד מהפרויקטים המבטיחים בעולם הקריפטו כולו. העלייה הגדולה בפופולריות שלו החלה רק בשנת 2021, אז ערכו עלה באלפי אחוזים, כ13,000%!  כיום, שערו עומד על 33$. אז מה הוא? מה זה אומר? ומה הוא שונה מאחרים, מוזמנים לקרוא.

מהו בכלל הפרויקט?

כמו כל סקירת מטבעות, נתחיל עם סקירה מאוד בסיסית של הפרויקט עצמו, ולאחר מכן נדבר על מאפייניו הייחודיים, עתידו, וההמלצות ביחס אליו. פרויקט סולנה הוא בעצם פלטפורמת בלוקצ'יין, שכמו אחרות תומכת בחוזים חכמים. אחד הדברים המיוחדים בה, היא שהיא מאפשרת הרבה מאוד פיתוחים, החל מהקמת בורסות ממש, דרך פיתוח משחקים בעולם הקריפטו, ועד תמיכה בתעודות NFT, ענף שהפך גם הוא לפופולרי מאוד לאחרונה.

מה היתרון שלו על מטבעות או פרויקטים אחרים?

היתרון הגדול שלו לעומת פרויקטים אחרים כמו הביטקוין והאתריום, הוא בכך שיש לו מנגנון מאוד יעיל. המנגנון היעיל מאפשר עיבוד מידע, ובעיקר עיבוד של טרנזקציות, באופן גדול הרבה יותר, ובעצם מאפשר סקלבליות. הפרויקט סולאנה משתמש בשני אלגוריתמים שנקראים Proof of Stake, ו – Proof of History, שבעצם מוכיחים בעזרת תיעוד שאירוע התרחש. ולא רק שהאירוע התרחש אלא גם שהוא קרה בזמן מסוים. הדבר הזה משפיע מאוד על כמות העסקאות שהסולנה יכולה לבצע בשנייה, כאשר הביטקוין למשל יכול לבצע בממוצע, 7 עסקאות בשנייה, האתריום, כ -15, ואילו הסולנה יכולה לתמוך ב60 אלף.

איך זה התחיל?

בעצם הפרויקט התחיל בחוף סולנה, חצי שעה נסיעה מסן דייגו. המייסד, שהיום הוא גם המנכ"ל, אנטולי יקובנקו, עבד במשך שנים בטלקומוניקציה, והיה חלק חשוב מהפיתוח הטכנולוגי של חברת קוואלקום. בהתחלה הוא גם כרה ביטקוין, כתחביב, כמו כולם, תוך כדי שגם פיתח רשת מחשבים עם יכולת למידה עמוקה (Deep Learing). בשנת 2017 הוא חשב על הרעיון של סולנה, ויחם עם חבר לעבודה מהחברה, בשם גרג פיצג'רלד, הם הקימו את הפרויקט וצירפו אליהם כמה חברין מהחברה הקודמת מקוואלקום. הפרוטוקול והמטבע SOL הושקט בשנת 2020. 

יש אנשים רציניים אצלם בחברה?

כדאי לציין שבין חברי הצוות ישנם אנשים מרשימים מאוד, כמו ראג' גוקאל, יזם בתחום הבריאות, ואריק וויליאמס, מדען נתונים בעל תואר בפיזיקה באוניברסיטת ברקלי, ודוקטורט בפיזיקת חלקיקים מאוניברסיטת קולומביה. בסבבי הגיוס שלהם הם גייסו בין השאר מהקרן Alameda Research, שהיא קרן של המילארדר סם בנקמן –פריד, הידוע בכינויו "מילארדר הקריפטו", שהקים ומנהל את בורסת הקריפטו FTX. 

מה היתרונות שלו?

  • מהירות ועיבוד מידע-  יש לסולנה יכולת לעבד מידע במהירות רבה יותר והיקפים גדולים הרבה יותר מהביטקוין והאתריום, הסולנה מתמודד עם הבעיה של עיבוד טרנזקציות, שהיתה אצל האתריום, ומאפשר פיתוח של מוצרים מאוד דומים אליו.
  • תשואה –  אמנם הירידות האחרונות, כמו בכל ענף הקריפטו, לא מבשרות טוב לגביו, אך התנודתיות הרבה הזאת, למשקיעים חכמים, דווקא מאפשרת לקחת סיכון ולהרוויח. באופן כללי, ישנם רבים שרואים אותו כמחליף של האתריום.
  • שוק הNFT- כמו שהזכרנו כבר, האפשרות לסחור בתעודות NFT, שהשוק סביבן מאוד גדל בשנים האחרונות, והעובדה שיש סביב המטבע קהילה גדולה של חובבי NFT, גם מהווה יתרון לטובתו, אם כי גם כאן חשוב לציין שהחצי שנה האחרונה היתה קצת קשה לתחום.
  • קוד פתוח  – הפיתוח של הסולנה עשה בעזרת שפות תכנות מאוד נפוצות, C, Rust, C++. זה מאפשר למתכנתים ומפתחים רבים להצטרף לפיתוח הקוד, וכך העליונות הטכנולוגית של הפרויקט תישאר כל הזמן, עם תוספת פיצ'רים שונים כל הזמן. סולנה מציעה פיתוח של פיצ'רים רבים, בזמן קצר, וכשהם מתעדכנים כל הזמן, בדיוק מה שאנשים אוהבים בשוק הקריפטו.

מה החסרונות שלו?

  • ריכוזיות וביזור – בסוף, פרויקט שמאפשר ביזור רחב וגדול, כנראה שהאבטחה בו תהיה יותר קטנה, כך גם לגבי הסקלביליות.  המשולש, אבטחה – ביזור- סקלביליות, קיים אצל כלל הפרויקטים. למשל, אצל סולנה, מבחינת האבטחה, מספר "צמתי האימות", קטן הרבה יותר מהאיתריום, מה שכמובן משפיע על רמת האבטחה, אך מאפשר סקלביליות גבוהה יותר. כך גם לגבי עודף ריכוזיות, שמשפיעה גם היא על האבטחה.
  •  קוד פתוח למפתחים  – דווקא העובדה שיש הרבה מקום למפתחים ולמתכנתים, עלולה ליצור הרבה בעיות וחיכוכים, בין הרצונות השונים. בסוף, מדובר על אנשים שלעיתים מגיעים מעולמות תוכן ותכנות שונים לגמרי, שעובדים בצורה שונה לגמרי, דבר שיכול להשפיע גם הוא על הפרויקט.
  • המתחרים  –  בסוף, גם לסולנה, יש מתחרים מאוד חזקים, שכבר קיימים בשוק. ביניהם כמובן האתריום, אבל לא רק, גם הקרדאנו, והפולקדוט, עובדים על טכנולוגיות בלוקצ'יין דומות ומתחרים גם הם בסולאנה.

איך אני קונה סולנה?

הדרך הכי טובה עבורכם לקנות היא על ידי המרה של מטבעות קריפטו אחרים, כמו הביטקוין והאתריום למטבע SOL דרך אחת מהבורסות, למשל בינאנס שהיא מצוינת. לאחר מכן תצטרכו לאפסן אותו בארנק, אם לא תרצו להשאיר אותו בזירת המסחר, וזאת בעזרת אחד מהארנקים הבאים: ארנק קר – טרזטר ולדג'ר, ארנק תוסף לדפדפן Phantom, וארנק למובייל Exodus. כלל הארנקים מאובטחים, אך כמובן שלכל ארנק יש את היתרונות והחסרונות שלו. אלו המומלצים לסולנה.

לסיכום, מבחר במטבעות קריפטו זה דבר שיש ללמוד אותו, ולבחון אותו ממספר נקודות מבט. כמובן שלעולם כדאי לפזר את הסיכון ולא לקנות רק מטבע אחד, או לשים את כל המטבעות בארנק אחד, ממש כמו בעולם האמיתי. בחצי שנה האחרונה השוק כולו ירד דרמטית, וניתן היה לראות שמשקיעים רבים מיהרו למכור את המטבעות שלהם. שימו לב, שכל האמור רק לידע כללי, ובסוף, בבואכם לסחור, שקלו היטב את האפשרויות העומדות בפניכם, מדובר בהזדמנות, אך גם בסיכון לא מבוטל, לדעת אחרים.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן