מטבעות קריפטו וחינוך

השימוש במטבעות קריפטו בחינוך מקוון

כולנו מכירים כיום, או שמענו בצורה מסוימת על עולם מטבעות הקריפטו. עולם זה, התפתח מאוד לאחרונה ובעקבות מספר תמורות שחלו בשוק המטבעות, קרנם של מטבעות הקריפטו עלתה מאוד בקרב המגזר העסקי והפיננסי. אחד המגזריים שדווקא לא כל כך חושבים עליו בתור מגזר קלאסי שיושפע מהשימוש במטבעות הקריפטו, הוא המגזר החינוכי. אנחנו בטוחים שתרימו גבה כאשר אתם קוראים את הצירוף אותו הצגנו לעיל. אכן, במבט ראשון נראה כי אין באמת קשר בין שני התחומים הללו, אך אנחנו בטוחים שיש קשר הדוק ביניהם, ונשתדל להציג את היתרונות המרכזיים של מטבעות הקריפטו, דרכם מערכת החינוך העולמית יכולה אף היא לצעוד כמה צעדים קדימה, הן מבחינה סוציוליגית, הן מבחינה כלכלית, והן מבחינה טכנולוגית. את כל המישרים הללו, ננסה להציג כעת בצורה מסודרת.

החידושים של מטבעות הקריפטו על החינוך המקוון

כעת, ננסה לעבור על התכונות והיתרונות של מטבעות הקריפטו, והקשר שלהם לקידום ולפיתוח של מערכת החינוך המקוונת בעיקר, שכן זוהי צורת החינוך שמושפעת בצורה החזקה ביותר כתוצאה מהשימוש הנרחב במטבעות הללו. נשתדל לאורך כל המאמר, לא להסתבך במושגים מורכבים וקשים מדי, כך שגם ללא ידע של ממש בעולם הקריפטו והחינוך, תוכלו להבין בצורה בהירה את ההשפעות הללו.

פתיחת האפשרות ללמידה מכל מקום בעולם

עד לתקופה בה נפוץ השימוש במטבעות הקריפטו, כלל השירותים של החינוך המקוון באינטרנט, שמורכב מקורסים, תארים, סדנאות, הרצאות ועוד מגוון מוצרים מעין אלו, לא היה נגיש עבור חלק מהתלמידים ברחבי העולם להם לא הייתה גישה למערכות הפיננסיות המסורתיות כמו בנקים ושירותי אשראי. לדוגמה, ילד בכפר נידח באפריקה, אשר בכפר שלו לא היו שירותי בנקאות, אלא רק שירותי אינטרנט אלחוטי, ושהוריו לא פתחו עבורו או עבורם חשבון בנק, לא היה יכול לרכוש בצורה מסודרת את מוצרי הלמידה השונים שהיו זמינים באינטרנט. 

אך כעת, כאשר פותח השימוש במטבעות הקריפטוגרפים, השימוש במערכות הפיננסיות המסורתיות לא נצרך כלל, ואותו ילד חמוד יוכל לפתוח לעצמו חשבון מאובטח, ארנק דיגיטלי, כך שכל מה שהוא יהיה צריך על מנת לרכוש לעצמו את השכלתו גם במקומות הנידחים ביותר, יהיה רק סמארטפון ואינטרנט אלחוטי. משאבים אלו לשמחתנו, קיימים כיום כמעט בכל מקום בעולם, ואף במדינות מתפתחות להן אין מערכות פיננסיות מסודרות בכלל אזורי המגורים שלהן.

פתיחת האפשרות לתשלומים קטנים עבור קורסים

נוסף על כך, גם אנשים וילדים שלא נמצאים במקומות בהם לא קיימת תשתית פיננסית מסורתית, לעיתים רבות לא היו בעלי היכולת הכלכלית להשקיע כסף רב עבור קורס שעלותו הכוללת הייתה נמוכה, אך העמלה עליו גבתה הישות המתווכת את העברת הכסף, הייתה גבוהה ביחס לעלות העסקה והמוצר עצמו. כתוצאה מכך, אנשים, בני נוער וילדים רבים, גם כיום נמנעים מצריכה של כלל שירותי החינוך המקוונים הללו. 

כעת, באמצעות השימוש במטבעות הקריפטו, ניתן לחסוך את השימוש בגורמים מתווכים, ולעקוף אותם בצורה כמעט מלאה, כאשר כל מה שהגורם שרוכש את המוצר החינוכי המקוון צריך, הוא הוצאת מטבעות הקריפטו בצורה מאובטחת מהארנק הדיגיטלי שלו ורכישת המוצר החינוכי בעלות האמיתית שלו. כך, בצורה ישירה ניתן לומר כי השימוש במטבעות הללו, יוביל לעלייה בהיקף רכישת ההשכלה בקרב כלל אוכלוסיית העולם, ילדים ומבוגרים כאחד.

יצירת תמריצים ללמידה באמצעות המטבעות הקריפטוגרפיים

גורמי ההוראה השונים בחינוך המקוון, בקורסים השונים ובשיעורי וחוגי ההעשרה המקוונים לילדים ולנוער, קיבלו כעת כלי חדש לתגמול ויצירת תמריצים ללמידה. כעת, ניתן לתגמל ילדים שביצעו את המשימות הלימודיות שלהם, או הכינו את שיעורי הבית שלהם בקורסים המקוונים, במטבעות קריפטוגרפים ובנכסים דיגיטליים שונים. מדובר בצורה סולידית יותר של פרס או תמריץ מאשר מתן כספים ומטבעות. בנוסף, הילדים יוכלו להשתמש בתמריצים הללו בצורה מאובטחת ומסודרת, תוך אפשרות של שקיפות מלאה כלפי הורי הילדים והנוער, שיוכלו לעקוב אחרי צורת השימוש במטבעות הללו ברחבי הרשת. כך, הילדים יתומרצו בצורה משמעותית שתגרום להם ללמוד בצורה טובה יותר גם כשהם לומדים בצורה מקוונת, ואת המטבעות אותם הם יקבלו, הם יוכלו לצבור בצורה מאובטחת ולבצע בהם שימוש ברכישה של מוצרים ברחבי הרשת תוך אבטחת מידע ושמירה על הפרטיות שלהם. בסופו של דבר, אין ספק כי שיטת למידה כזו, תוביל לעלייה משמעותית גם כן במספר הלומדים בקורסים המקוונים ואף הלמידה תהפוך לאינטראקטיבית ומהנה יותר עבור אותם ילדים.

יצירת תעודות המבוססות על בלוקצ'יין

אותו שילוב של מטבעות קריפטוגרפים עם טכנולוגיית הבלוקצ'יין, עליהם בנויים מטבעות אלו, בחינוך המקוון יאפשר יצירה של תעודות ואישורים דיגיטליים מוגנים, ואף כאלו הניתנים לאימות בצורה קלה ויעילה. כעת, ניתן יהיה לאחסן את נתוני ההסמכה ואישורי סיום הקורסים דרך הבלוקצ'יין, והתלמידים יוכלו לקבל תיעוד מאובטח של ההישגים שלהם, אליהם הגיעו דרך החינוך המקוון. כך, ככל שהשימוש בטכנולוגיית הבלוקצ"ין יהיה נפוץ יותר במתן תעודות ואישורי הסמכה, אפשרויות התרמית, ההונאה והזיוף של תעודות הסמכה כאלו ילכו וייעלמו. בנוסף, אין ספק כי השימוש בטכנולוגיה הנ"ל למתן אישורים, יהפוך את הנפקתם לזולה ויעילה הרבה יותר, דבר שיהווה התקדמות משמעותית למוסדות החינוך המקוונים.

לסיכום

כעת, נוכחנו לדעת כי למטבעות הקריפטו, אכן יכולה להיות תרומה משמעותית מאוד לפיתוחו ולקידומו של עולם החינוך המקוון בעתיד הקרוב.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן