סוגי ארנקים קריפטו

ארנקי מטבעות קריפטו: סוגים ותכונות

נראה שכל מי שסביבכם מדבר רק על קריפטו? לא מפסיקים לשמוע מושגים כמו כריית מטבעות קריפטו, וארנק דיגיטלי? אל תדאגו, אתם לא לבד, ולא כל מי שסביבכם השתגע. בזמן האחרון ישנה פריחה גדולה בשוק מטבעות הקריפטו שהופכים ליותר ויותר פופולריים. אנו נמצאים בתקופה לא פשוטה מבחינה כלכלית עם הרבה חשש גם בכלכלה העולמית וגם בכלכלה שלנו כאן בישראל. בזמנים כאלה, לא צריך להסביר למה מערכת מטבע חדשה עם הרבה יתרונות על פני מערכת המטבע הנוכחית תופסת את כולם. אז עולם הקריפטו בהחלט מרתק ומושך, אבל כדי שלא תיכנסו אליו בלי שום ידע קודם החלטנו לדאוג לכם. הכנו כאן עבורכם מדריך קליט וברור על ארנקים של מטבעות קריפטו. כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט להקדיש כמה דקות מזמנכם ולקרוא את המאמר.

מהם מטבעות קריפטו?

גם אם אתם בכלל לא בעניינים, בטח יצא לכם לשמוע על ביטקוין או דברים דומים. מטבעות קריפטו, או בעברית מטבעות מבוזרים, הם המצאה חדשה יחסית, שנועדה לפתור הרבה מאוד בעיות וחסרונות שיש במערכת המוניטרית שבה אנו משתמשים כיום. מדובר על אמצעי תשלום דיגיטלי שקיים אך ורק ברשת, ושמייצרים אותו בעזרת הפעלה של כוח חישובי. כל אחד וכל אחת יכולים לכרות מטבעות, כאשר מצד אחד יש אנונימיות מוחלטת במערכת, ומצד שני כל תנועה של כל מטבע נרשמת כך שקשה מאוד לייצר הונאות או תרמיות. המטבעות מקבלים את ערך הקנייה ואת הכוח שלהם מעצם העובדה שאנשים מוכנים לקבל אותם כתשלום ולסחור בהם. יש מספר מסוים של מטבעות שנקבע מראש וברגע שסיימו לייצר אותו לא מייצרים עוד מטבעות, כך שהמטבעות הללו גם שומרים על עצמם מפני מצב של אינפלציה.

מה זה ארנק מטבעות קריפטו?

כמו שבטח הבנתם, אין שטרות או מטבעות פיזיים למטבעות קריפטו, וזה לא משהו שאפשר להכניס לארנק שלכם, כמובן שאין גם כרטיס אשראי. האמת שארנק קריפטו יותר דומה לחשבון בנק, אבל מה ששונה הוא שאת הארנק שלכם אתם מחזיקים ומפעילים לבד, אין איזה בנק גדול שמפעיל אותו עבורכם. 

מרכיביו של ארנק הקריפטו

ארנק קריפטו כולל בעצם שני רכיבים חשובים מאוד:

  1. הרכיב הראשון הוא הכתובת של הארנק. הכתובת היא דבר חשוף שכולם יכולים לראות, והיא נועדה לשרת את כל מי שרוצה להעביר לנו מטבע. כדי שהדברים יהיו ברורים יותר נמשיל את הכתובת הזו למספר הטלפון שלכם או לכתובת האימייל שלכם. כולם מכירים את המספר או את המייל שלכם, וכך הם יכולים לשלוח לכם הודעות ודברים. 
  1. הרכיב השני והחשוב מאוד הוא המפתח הפרטי. מפתח פרטי דומה לקוד הסודי של חשבון האימייל שלכם. אי אפשר לפתוח את הארנק הדיגיטלי בלי המפתח הפרטי, שהוא בעצם רצף של בין 12 ל- 14 מילים בשפה האנגלית. אתם יכולים להבין בעצמכם כמה שהמפתח הפרטי הוא דבר חשוב וקריטי, בלעדיו אין לכם גישה לארנק הדיגיטלי שלכם, ולא תוכלו למשוך ממנו מטבעות או להעביר לאנשים אחרים. חשוב מאוד לשמור היטב על המפתח הפרטי ולא לתת אותו לאף גורם בעולם.

בעצם ברגע שיש לנו את שני הרכיבים הללו יחד, יש לנו ארנק דיגיטלי. חשוב לדעת שאת המפתח הפרטי מקבלים ברגע שפותחים את הארנק, וזהו זה. אתם חייבים לתעד אותו בדיוק מוחלט פי הסדר. אם תטעו אפילו באות אחת או בסדר המילים לא תוכלו לגשת לארנק הפרטי שלכם, וחשוב לזכור שאין כאן שירות לקוחות או 'שכחתי את הסיסמא'.

ארנק קר

ארנק קר הוא בעצם סוג של דיסק און קי עם מסך קטן וכפתורים. קוראים לו ארנק קר כי אין לו חיבור קבוע לרשת ורק כאשר מחברים אותו למחשב כדי לבצע פעילויות הוא מתחבר לרשת. מדובר על מכשירים קטנים ולא מסורבלים שאין שום בעיה להסתובב איתם. היתרונות הגדולים של הארנקים הקרים הם הפשטות והנוחות שלהם, רמת האבטחה שלהם שנחשבת לגבוהה מאוד מכיוון שהם לא מחוברים לרשת, והעובדה שגם אם קרה לו משהו פיזי ניתן להתחבר לארנק שלכם עם המפתח הפרטי דרך ארנק חדש. החסרונות של הארנק הקר הם העובדה שברוב הארנקים הקרים אי אפשר לבצע פעילויות מסחר, ושהמחיר שלו עומד על כמה מאות שקלים.

ארנק חם

ארנק חם הוא בעצם ארנק דיגיטלי לגמרי שתמיד מחובר לאינטרנט ומפעילים אותו דרך אפליקציה ייעודית לפלאפון או דרך מחשב עם חיבור לאינטרנט. היתרונות הגדולים של הארנק החם הם העובדה שמדובר על מוצר חינמי, ונגיש מאוד לשימוש. החיסרון העיקרי של הארנק החם הוא שמדובר על ארנק פחות מאובטח.

איזה ארנק מתאים לי?

חשוב לזכור שאין דבר כזה ארנק יותר טוב, יש ארנק יותר מתאים. ארנק חם מתאים יותר לאנשים שלא מחזיקים סכומים משמעותיים וגדולים, ולכאלה שרוצים כל הזמן זמינות וחיבור לרשת. ארנק קר מתאים יותר למי שמחזיק בסכומים גדולים יותר ושלא חייב כל הזמן זמינות מיידית. אפשר בעצם לדמות את הארנק הקר לכספת. 

סיכום

אין שום ספק שהעולם של מטבעות הקריפטו הוא עולם חדש ומלהיב, ויש בו המון פוטנציאל. אנו רק ממליצים לכם לא להיכנס לעולם הזה על עיוור, אלא ללמוד היטב את התחום ולהבין מה בדיוק מתאים לכם, ואין הכי כדאי לכם לעשות את זה. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן