עתיד של מטבעות קריפטו

העתיד של ארנקי מטבעות קריפטו

גופים פיננסיים בכירים מכל העולם מאמינים שמטבעות דיגיטליים של בנקים, הם העתיד של הכסף ועולם התשלומים. ישנם מחקרים המחזקים עמדה זו ומחדדים, המטבעות הדיגיטליים של הבנקים המרכזיים בעולם, ומטבעות יציבים הצמודים לדולר, מהווים את הבסיס האבולוציוני הטבעי של הכסף והתשלומים בעתיד. מטבעות אלה אינם בהכרח משנים את תפיסת הכסף בחיינו אולם, הם כנראה ישנו את הדפוסים של פעולות פיננסיות שונות שבמרכזן, העברת כספים מחשבון לחשבון, ממדינה אחת למדינה אחרת. אבל, בצד היתרונות של מטבעות הקריפטו ומה שהם מביאים עמם, ישנם גם חסרונות הכוללים סיכונים מסוימים. ענף הקריפטו ייצר תחרות למערכת הבנקאית המסורתית ולהפקדות הכספים בה ולאבדן השליטה המוניטרית של מדינות קטנות, דבר שיוביל לאי שיוויוניות בין מדינות שונות. איך כל זה קשור לארנק הדיגיטלי ולעתידו?

הדעה הרווחת בישראל

בנק ישראל מקיים מזה זמן, מחקר מעמיק אודות השקל הדיגיטלי. תוצאות המחקרים מובילות לכך, שלא רחוק היום בו יושק שקל דיגיטלי. בישראל נוטים להאמין שבעתיד הקרוב, לא יהיה צורך להסתובב עם ארנק בכיס. דוחות שונים, המגיעים ממקומות רבים מסביב לעולם, מעידים על כך, שכבר היום מרבית העסקאות המשולמות באון ליין, משולמות באמצעות ארנקים דיגיטליים (52%). 

הארנק הדיגיטלי – כרטיס ביקור

הרעיון של הארנק הדיגיטלי מקורו בשנת 1983. אדם בשם דיוויד צ'אום, קריפטוגרף אמריקאי, המציא ארנק דיגיטלי. הרעיון צבר תאוצה לאורך השנים מכיוון שרשת האינטרנט התקדמה מאוד מבחינה טכנולוגית. בשנת 1998 הושקה אפליקציית pay pal שהאיצה מאוד את השימוש בארנקים דיגיטליים. ארנק דיגיטלי הוא שירות תשלומים, המאפשר לבצע תשלום עבור מוצר זה או אחר, באמצעות אפליקציות הממוקמות על גבי הטלפונים הסלולריים שכולנו משתמשים בהם באופן יומיומי. ארנק דיגיטלי מאפשר אחסנה של רישיונות נהיגה, קופונים שונים, כרטיס עליה לרכבת או אוטובוס ומטבעות ווירטואליים. העובדה שאין צורך לסחוב ארנק בכיס, מפשטת את מכלול פעולות התשלום או ההזדהות שעלינו לבצע מעת לעת, ויש מי שמרגישים יותר בטחון כשאין מה לכייס מהם. כמו כן, ארנק דיגיטלי מאפשר לבצע גיבוי לכל פריט שנמצא בתוכו, דבר שלא מתאפשר בארנק רגיל. ארנק דיגיטלי אינו מורכב לתפעול, הוא ברור ופשוט לכל אדם באשר הוא.

העתיד נמצא בארנק הדיגיטלי המייצר נאמנות לקוח

באמצעות יישומים מעולים כגון: pay pal, apple pay, מותגים יכולים לייצר נאמנות לקוח מסוג שטרם הכרנו. ארנק דיגיטלי יכול לאחסן נקודות מועדון, קופונים למיניהם וכל אינפורמציה שעשויה לסייע ללקוחות המותג, להיות במעקב אחר מה שהם יכולים לקבל ומגיע להם מהמותג. מותגים רבים דואגים, כבר עתה, לתמרץ את לקוחותיהם, להשתמש באפליקציות שלהם, על ידי הענקת נקודות, כוכבים וכו', המקנים מוצרים במתנה. האלמנט באפליקציה שמקנה להם את הנקודות או הכוכבים, על פי רוב, הנו תשלום באמצעות הארנק הדיגיטלי. ישנם מותגים שהפכו את כלל התהליכים לדיגיטליים, החל משלב הרישום למועדון הלקוחות ועד קבלת הנקודות והמתנות. הזמינות המייצרת נוחות ונגישות מרבית, קושרת את הלקוח למותג ומייצרת יחסים של נאמנות בין הלקוח למותג. 

האלמנט הנוסף

זירת התשלומים נמצאת בתהליך התרחבות וככל שהיא מתרחבת, חוויית הלקוח מהווה את האלמנט הנוסף, העשוי לייצר את ההבדל בין מותג למותג. אחד היעדים החשובים בתחום זה הוא, להגיע לתהליכים קצרים ויעילים ככל האפשר. תהליכי קנייה קצרים, קלים ויעילים, מובילים ללקוחות מרוצים יותר. מותגים מסוימים אף הגדילו לעשות וייסדו מנגנון, המספק התראות בזמן אמת ללקוחות. המטרה, למנוע מהלקוח לבצע טעות כלשהי או לסייע לו לקבל החלטה טובה יותר. 

כמות העסקאות הדיגיטליות רק הולכת ועולה ולפיכך, אנו צפויים לחידושים טכנולוגיים נוספים, שיהוו חלק מהעיצוב של ענף התשלומים הדיגיטליים והנראות שלו בעוד שנתיים או שלוש מהיום. קיימות כבר חברות המאפשרות ביצוע תשלומים באמצעות זיהוי קולי או זיהוי פנים. 

טכנולוגיה מורכבת

כשנכנסים אל מאחורי הקלעים של הטכנולוגיות המפעילות את עולם התשלומים המתפתח והחדשני, מגלים שמדובר במערכות המייצרות כאבי ראש לא קטנים למנהליהן. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכדי להגיע לביצועים טובים ומסונכרנים היטב, יש לבצע אינטגרציה בין כמות גדולה של ארנקים דיגיטליים, לבין האופרציה שתנהל ותתקשר אתם. ככל שנכנסים למרחב התשלומים הדיגיטליים יותר ארנקים דיגיטליים כך, נוצר הצורך לעזור לעסקים לשלוט בתקשורת בניהם ולתת פתרונות לבעיות שמתפתחות תוך כדי תנועה. 

מצב הארנקים בישראל

בישראל קיימים מספר מותגים שפיתחו שימוש בארנקים דיגיטליים, אחד המותגים הוא רשת ההמבורגרים האמריקאית מקדונלד'ס. בנוסף, נכנסו למרחב גם: חברת דלק פז, רשת סופר פארם ועוד. בישראל פותח פורמט ייחודי, מטבע מקומי שיכול לפעול ברמה העירונית ולקדם את הרעיון של קהילה פעילה ומתוגמלת. ככל שלקוחות ישתמשו יותר בארנקים דיגיטליים, המותגים יידרשו לספק מענה איכותי לתשלום באמצעות הארנק הדיגיטלי. מומלץ להם כמובן לעשות כן, מכיוון שכפי שציינו קודם לכן, הדבר מייצר רמת נאמנות לקוח גבוהה במיוחד. 

מרבית הקמעונאים בישראל עדין לא עברו למרחב התשלומים הדיגיטלי ויש להם עכשיו הזדמנות פז לעשות זאת. עליהם להבין שהארנקים הדיגיטליים הם עתיד מרחב התשלומים ולכן, כלל החברות תידרשנה לעשות את השינוי ולהצטרף למרחב זה ועל ידי כך, הן יכירו טוב יותר את הלקוחות שלהם. מי שלא יאפשר תשלום במרחב הדיגיטלי יישאר מחוץ למשחק ולקוחות עשויים לעבור ממנו למותג אחר. אי לכך, על כל עסק המוכר מוצרים, לבצע את השינוי המערכתי הנדרש ולעבור בשנה הקרובה למערכת התשלומים הדיגיטלית. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן