רשת קריפטו

תפקידם של מטבעות קריפטו בעתיד הפרטיות

מטבעות הקריפטו אינם נמצאים עדין בקונצנזוס של המשקיעים ובטח שלא בקונצנזוס של הגופים הפיננסיים המוסדיים כמו הבנקים. קיימים פחד וסלידה מהקריפטו ואלה, עלולים לשבש את התפתחותה של הכלכלה הגלובלית, את פריצות הדרך שנמצאות בקנה, הקשורות לסחר במטבעות קריפטו באופן מוסדי ואת החדשנות הטכנולוגית שמטבעות הקריפטו יכולים להביא עמם. יש לציין, קרנות הון סיכון שעסקו במסחר בקריפטו, הניבו תשואות מעולות ללקוחותיהן וזו עוד הוכחה לכוח הענף הייחודי הזה. למרות זאת, קיימים מוסדות פיננסיים שפוסלים על הסף, השקעה במטבעות הקריפטו. האם טכנולוגיית הקריפטו תשפיע בדרך כזאת או אחרת על הפרטיות שלנו בעתיד? האם מעבר למטבע דיגיטלי מוסדי ישנה משהו בחיים הכלכליים שלנו? 

הפחד מפני עולם הקריפטו

אנשים רבים עדין מאמינים שמטבעות הקריפטו הם הונאה גדולה ולא יותר, סוג של בועת שקר. אולם, מרחב הקריפטו איננו הונאה והוא מגלם בתוכו טכנולוגיה מתקדמת, מה שמעיד על כך שאלה המדברים בגנותו, עושים זאת מחוסר ידע ופחד מהנושא. עולם מטבעות הקריפטו מייצר שינויים מהותיים מאוד במערכות הפיננסיות השונות והוא עשוי לחולל שינויים גדולים ומשמעותיים עוד יותר, ממש בעתיד הקרוב. שווי ענף הביטקוין זהה כיום לשווי של ענף הזהב ולכן, ארגונים מוסדיים מתחילים לגלות בו עניין מכיוון שהוא יכול להוות תחליף זול ויעיל לשמירה על ערך. הבורסות העוסקות בתחום הקריפטו, שהינן מבוזרות על גבי חוזים חכמים, מגלגלות, כבר עתה, סכומי עתק של עשרות מיליארדי דולרים נזילים ולפיכך, הן מדלגות על המתווכים הפיננסיים ומחוללי השוק הכלכלי. 

תנודתיות מתונה

ניתן לנעול את נזילות הכספים העוברים במסחר הקריפטו לתקופות ארוכות, על גבי חוזים חכמים ובכך, למתן את התנודתיות החדה ולאפשר מסחר במטבעות יציבים, בעלויות נמוכות. פרויקטים שונים בשרשראות הבלוקצ'ין מספקים פתרונות ביטוח, אחסון מידע, מסחר בנלווים פיננסיים ועוד. גם עולם המשחקים הבוער ועולם האספנות נמצאים תחת החשש שעולם מטבעות הקריפטו יכבוש אותם. יזמים רבים ומשקיעים, הבינו את הפוטנציאל הגלום בפתרונות החדשניים והטכנולוגיים של הקריפטו, כבר בתחילת הדרך ועשו הון מרשים בזכות הערך שהם חשפו בפניהם. קרנות הון סיכון שבחרו לעסוק בתחום מטבעות הקריפטו, הרוויחו בשנים האחרונות תשואות בשלוש ספרות, לעומת משקיעים שבחרו להשקיע את הונם באפיקים אחרים ויכולים לפנטז בלבד על רווחים כאלה. 

מוניטין

תחום מטבעות הקריפטו סובל עדין, במקומות מסוימים, מתדמית בעייתית. נכון, המרחב הווירטואלי הזה מייצר פרוייקטים מפוקפקים ולא חסרים נוכלים ורמאים שינסו בדרכים מתוחכמות להונות אתכם. ניתן לומר שמרבית המטבעות הדיגיטליים נכנסים להגדרה של ניירות ערך ולכן, שיווקם לציבור הרחב, במרבית מדינות העולם, צמוד לחוקיהם של ניירות הערך וחל איסור לסחור ללא כתיבת תשקיף ואישורו בצינורות המקובלים. המחוקק והעוסקים ברגולציה ואולי גם אמצעי התקשורת השונים, חייבים להתייחס למטבעות הקריפטו בהתאם ולהגן על משקיעים נאיביים וחדשים, המבקשים לעשות מכה ולהתעשר, ועלולים לקבל את ההיפך ולהתרסק לתוך המזימות של נוכלים מתוחכמים. חשוב לציין באותה נשימה, ישנם מטבעות קריפטו רבים שאינם נכנסים תחת הקטגוריה של רמאות ולכן, לצאת מתוך נקודת הנחה שכל עולם הקריפטו הוא שקר ובועה חסרת תוכן, לקרא לגופים מוסדיים לא להשקיע בו ולסלוד ממנו, זו טעות שעושה נזק לכלכלה הגלובלית. 

קרנות פנסיה וגופים מוסדיים

קרנות הפנסיה וגופים מוסדיים אינם משתייכים למגזר הפרטי ולכן, תקנות הרשות לניירות ערך, השומרות ומאבטחות את המשקיעים הלא כשירים, אינן חלות עליהם. אלה הם משקיעים מקצועיים ומתוחכמים, היודעים לנהל כספים תחת מסגרת רגולטורית שמרנית, במומחיות גדולה. במידה ובדיקה מעמיקה של פרויקט טכנולוגי הקשור לעולם הבלוקצ'ין, המבוצעת על ידי וועדת השקעות של ארגון מוסדי כלשהו, מוצאת שכדאי מאוד להשקיע בפרויקט, מכיוון שהוא עשוי להניב תשואה מרשימה, תוך הערכת סיכוי סיכון טובה, אין סיבה שלקוחות החברה ועמיתיה לא ייהנו מהשקעה זו, היכולה להיטיב עם החברה והכלכלה. מנהל קרן פנסיה השולל באופן מוחלט וחד משמעי, השקעה בתחום הבלוקצ'ין ומטבעות הקריפטו, מבלי שבדק את הנתונים והתעמק בהם, אינו ראוי לתפקידו. מנהל כזה מונע מעמיתי הקרן, השקעה בטכנולוגיות חדישות המספקות הגנה פיננסית לכל משקיע, ברמה גבוהה מאוד, לצד פוטנציאל רווח נאה ולכן, עליו לסיים את תפקידו לאלתר. 

המטבע יודע הכל

לשוק המטבעות הווירטואליים ישנם יתרונות וחסרונות ממש כמו בכל דבר אחר. אולם, קיימת סוגיה אחת, אליה, אנשים שונים, מתייחסים בצורה שונה. פתיחת חשבון השקעה בקריפטו מחייבת את המבקש למלא שאלון עם פרטים אישיים רבים. בנוסף, יש לבחור סיסמאות כניסה למערכות השונות ולהפקיד כספים כנגד קבלת מטבעות ווירטואליים. אי לכך, יש שיאמרו שהכסף הדיגיטלי שלכם נמצא בידיים של אנשים אחרים, הוא חשוף להונאות, לחברות פרטיות גדולות ומשם, הדרך קצרה לשליטה של ממשלות. כלומר, כסף דיגיטלי אינו נמצא בכיס הבגד שלכם ולכן, הוא אינו נחלתכם הבלעדית. יש מי שהדבר מזכיר להם את מערכת דירוג האשראי החברתית של סין, הנחשבת לרדיקלית ולא ידידותית לאזרח. בצד השני של המטבע, ישנם אלה הגורסים שכסף דיגיטלי בטוח יותר, קל להשתמש בו והוא נע ממקום למקום במהירות רבה. 

העתיד

מי באמת יודע מה טומן בחובו העתיד? אולי ישנם כמה בודדים כאלה, היושבים ומתכננים אותו עבור כולנו. בינתיים, ניתן לומר רק את הדברים הבאים, המהירות שבה הטכנולוגיה מתקדמת היא מטאורית, בכל יום מתגלה המצאה חדשה. ההיסטוריה מלמדת שאין דבר שלא ניתן לפיצוח ואין הגנה שלא ניתן לפרק. האם הקריפטו יביא לשינוי חיובי או שלילי, ימים יגידו אבל, הקריפטו כאן בשביל להישאר.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן