הפוטנציאל של מטבעות קריפטו

הפוטנציאל של מטבעות קריפטו במדינות מתפתחות

בתקופה האחרונה, הופיע כלי פיננסי חדש בעולם האינטרנטי, והוא מטבעות הקריפטו. מטבעות אלו, מביאים איתם פתרונות חדשניים לאתגרים שהעולם התמודד איתם ללא הצלחה עד להופעת המטבעות. במדינות מתפתחות שונות ברחבי העולם, לעיתים רבות מתן שירותים שונים נגישים וכוללניים לא עומד בדרישות המערכת והלקוחות, עקב הקשיים הטכניים הרבים שמביאות איתן מערכות מורכבות והצורך בהשקעת משאבים רבים בסנכרון, אבטחה ומידול של המערכות הפיננסיות השונות. 

לכן, המטבעות הקריפטוגרפים פותחים עתיד מלא פוטנציאל לייצור פתרונות לכלל הבעיות הללו, וכך להוביל לתמורות משמעותיות בקרב קבוצת המדינות המפתחות הללו, ולקידום העולם המודרני בכמה צעדים קדימה בפן הסוציו אקונומי. 

במאמר שלפניכם, ננסה להציג כמה מהיתרונות של המטבעות הקריפטוגרפים, בדגש על המענה לבעיות השונות, אותן יכולים היתרונות הללו של המטבעות הקריפטוגרפים לפתור.

היתרונות של המטבעות הקריפטוגרפיים 

נעבור כעת על כלל התמורות המשמעותיות שמביאים איתם המטבעות הקריפטוגרפים, תוך ניסיון לפשט מושגים מורכבים המגיעים מעולם הכלכלה והקריפטו.

יצירת הכללה פיננסית באמצעות המטבעות הקריפטוגרפים

כיום, במדינות מתפתחות רבות, אזרחים רבים לא יכולים להגיע ולקבל גישה למגוון שירותים פיננסיים מסורתיים, דוגמת חשבונות בנק, ניהול תיקי השקעות, מימון לעסקים והלוואות מסחריות. אין ספק כי חוסר הגישה הזה, הוא אחד מהגורמים המרכזיים ביותר שמשאיר מדינות מתפתחות כמה צעדים מאחורי המדינות המודרניות והמערביות של היום. כך, שפתרון לבעיה זו, יוביל לשינוי משמעותי במדינות אלו ללא ספק.

השימוש במטבעות הקריפטו, יכול לגשר על הפער והבעיה הזו, על ידי בניית תשתית פיננסית מבוזרת ובעלת נגישות פשוטה וקלה. כך, שעל ידי חיבור לאינטרנט באמצעות סמארטפון, משאב שקיים כיום כמעט ללא יוצא מן הכלל אפילו במדינות המתפתחות, אנשים מכל מקום יכולים לפתוח לעצמם ארנק דיגיטלי, ולצבור בו מטבעות קריפטוגרפים. 

את המטבעות, שישמשו אותם ככסף לכל דבר ועניין, הם יאכסנו בצורה המאובטחת ביותר שיש, על ידי הטכנולוגיות המתקדמות ביתר שיש לעולם הקריפטו להציע, וכך הם יוכלו ליזום ולהניע עסקאות פיננסיות שונות בין מוכרים ולקוחות, עסקים וחברות. בצורה הזו, ניתן לעקוף כמעט בצורה מלאה את הצורך העיקש שהיה קיים עד עכשיו בשירותי בנקאות מסורתיים, שמסבכים את האוכלוסיות במדינות המתפתחות, ולהביא לאותם אנשים במדינות אלו עצמאות פיננסית רחבה ושליטה כמעט בלעדית על הכסף והנכסים שלהם.

מעבר של כספים ממדינה למדינה

עד היום וגם בעת כתיבת שורות אלו, העברות של כספים ממדינות מפותחות ומערביות לבני משפחה שגרים במדינות המתפתחות, היו אחד מהמנועים הכלכליים המרכזיים בכלכלת אותן מדינות. הכספים נשלחים בדרך כלל על ידי בני המשפחה שעובדים במדינות המערביות. צורת העברת הכספים המסורתית, היא צורה איטית, יקרה בשל עמלות ההמרה השונות, ועצם התיווך של העברת הכסף על ידי גורמים פיננסיים שונים לכשלעצמו, היה יוצר בעיות טכניות ומשפטיות רבות. 

כיום, באמצעות השימוש במטבעות הקריפטו, ניתן לבנות אלטרנטיבה מלאה לצורות ההעברה המסורתיות. העברות הכספים דרך מטבעות הקריפטו, יוצרת פלטפורמה יעילה יותר, מהירה יותר, חסרת צורך במתווכים וזולה יותר בשל חוסר הצורך בשימוש בגורמים מתווכים הגובים עמלות העברה. לכלל היתרונות המשמעותיים הללו, בטווח הארוך והקצר, משמעות כלכלית חיובית למשפחות המקבלות כספים באופן קבוע מחו"ל, ובעקבות כך מובן כי תהיה לכך השפעה חיובית על כלכלת המדינות המתפתחות, וצמיחתן תואץ.

השימוש במטבעות הקריפטו לעסקאות ותשלומים קטנים במיוחד

השימוש במטבעות הקריפטו, יכול לעזור לעסקאות קטנות במיוחד או לביצוע תשלומים קטנים מאוד. בתשלומים ועסקאות כאלו, לא היה מעשי להשתמש במערכות הפיננסיות המסורתיות, עקב הצורך בעמלות הגבוהות יחסית שהיו מתלוות לתשלום או לעסקה אילו הייתה מבוצעת דרכם. חלק מהערוצים הכלכליים של מדינות מתפתחות, הן עסקאות קטנות רבות, ותשלומים קטנים, שמתבצעים במגוון שווקים מקומיים ותעשיות קטנות מקומיות. כעת, באמצעות המטבעות הקריפטוגרפים, שעוקפים את הצורך בשימוש בבנקאות ובמערכות הפיננסיות המסורתיות, ניתן יהיה לבצע את אותם תשלומים, עסקאות ומתן שירותים שונים ברחבי המדינות המתפתחות. אקלים כלכלי זה, יפתח במדינות הללו יזמות, יקל על ביצוע מסחר אלקטרוני על צדדיו השונים, ויצמיח את הפעילות הכלכלית המקומית. כך, ייווצר לו עוד פן משמעותי של פיתוח בכלכלת המדינה המתפתחת, שיוביל לצמיחה והתחדשות בקנה מידה שלא היה ניתן לצפות לו עד היום.

יצירת שיטת ממשל אמינה יותר ופיתוח אמצעים נגד שחיתות

במדינות מתפתחות רבות, קיימות תופעות חוזרות ונשנות של אי שקיפות ושחיתויות במרכזי השלטון השונים, שיוצרים אף הם הפרעה משמעותית בהתפתחות אותן מדינות. לכן, טכנולוגיית הבלוקצ'יין, שעל בסיסה בנויה המערכת הפיננסית של המטבעות הקריפטוגרפים, מביאה איתה שקיפות מלאה שיכולה לעזור לקדם את המאבק בשחיתות שלטונית ובחוסר אמינות, שבצורה כמעט ישירה מעוררת חוסר יציבות בקרב כלכלת מדינות אלו. על ידי מינוף של טכנולוגיית הבלוקצ'יין, הממשלות יכולות לבנות מערכת ניהול תקינה של כספי ציבור, תוך מתן גישה לפרוטוקולים, ומתן אפשרות למעקב אחר הוצאות ונתיבים של כספים. החוזים החכמים שמופעלים על ידי המטבעות הקריפטוגרפיים, יהפכו תהליכים של רכישות וביצוע עסקאות לאוטומטיים ויערבו פחות ידיים אנושיות, שיכולות להיות לעיתים קרובות חמדניות במדינות מתפתחות.

לסיכום

אין ספק כי טכנולוגיית מטבעות הקריפטו, מביאה עמה בשורה חסרת תקדים למדינות המתפתחות, והיא יכולה להיות כוח משמעותי ומשנה כללי משחק בכלכלת המדינות הללו. מי ייתן ונוכל לראות תוצאות משמעותיות בקרה המדינות הללו בקרוב.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן