עתיד הקריפטו

העתיד של מטבעות הקריפטו

עולם הקריפטו נמצא בתנודתיות חדה מיום שפרץ אל חיינו ורשם לא מעט רווחים דמיוניים למשקיעים הראשונים אך גם להתרסקויות מהדהדות ומכאיבות שהורידו לטמיון חסכונות רבים. עד כדי כך השוק הינו בלתי צפוי עד כי כשכלכלני קריפטו מדברים על העתיד הם למעשה מדברים על מחר בבוקר. במאמר זה ננסה להבין כיצד ייראה העתיד של מטבעות הקריפטו בעוד שנים מעכשיו והאם כדאי לכם להשקיע בו כבר היום.

מטבעות קריפטו 

המילה קריפטו אשר מקורה ביוונית, פירושה סוד או משהו נסתר, ואכן רב הנסתר על הגלוי בכל הנוגע לעתידו של המטבע הוירטואלי. הסיבה לכך היא שקריפטו איננו רק מטבע עובר לסוחר, הוא גישה ליברלית ופתוחה יותר בכל הנוגע למהו בכלל כסף, מהי עסקה בין שני אנשים ומי צריך לנהל את כל זה. מדובר על לא פחות ממהפיכה אשר שולחת אדוות גדולות לכל התחומים הפיננסיים, הכלכליים, החברתיים והתרבותיים. מדוע? מפני שהמטבעות הקריפטוגרפיים הינם בעלי פוטנציאל לשנות את התפיסה שלנו לגבי מסחר מן הקצה אל הקצה, לשנות את הדרך שבה אנו רוכשים מוצרים שונים ואולי גם לשנות את הדרך שבה אינטרנט פועל. כך שלפני שננסה לנבא את עתידם של מטבעות הקריפטו, נסביר קודם כיצד הם משפיעים על ההווה שלנו כבר היום:

  • המטבעות הקריפטוגרפיים הינם אנונימיים וניתן לשלם בהם ללא צורך להזדהות. 
  • השימוש במטבעות הקריפטוגרפיים אינו זקוק לאישורו של בנק או חברת אשראי . 
  • כל העסקאות נעשות באמצעות חוזים חכמים בתוך מערכת הבלוקצ'יין המאובטחת בין שני אנשים או בין שני גופים ללא איש אמצע, כלומר, ללא תיווך של אף אחד. 
  • המטבעות הקריפטוגרפיים הינם מבוזרים ברובם, כלומר, כל המשתתפים ברשת הבלוקצ'יין שבה הם נמצאים למעשה מקבלים כוח והשפעה לידיהם בכל הנוגע להחלטות לגביו בין אם יש להם ידע בכלכלה ובין אם לא. 
  • הבלוקצ'יין עצמה היא מערכת רבת עוצמה ועתירת טכנולוגיה המשמשת לא רק לצורכי שימוש במטבע אלא גם כמאגר אמין ויציב של רישומים מכל סוג, כולל רישומי נדל"ן ופעולות שונות אותן לא ניתן לזייף, למחוק, לשנות או לבטל. 
  • הטכנולוגיה עליה נשענות מערכות הבלוקצ'יין עשויה לשמש תשתית לדור 3 של האינטרנט ושל כלכלה עולמית גלובלית חדשה. 

מסיבה זו, כשאתם משקיעים בקריפטו אתם לא רק משקיעים במטבע וירטואלי איתו אפשר לשלם כמו בכסף אמיתי, אלא אתם יוצרים אקלים כלכלי שונה לחלוטין ממה שאנחנו רגילים אליו, ויכול מאד שילדינו ונכדינו ינהלו כלכלה שונה לחלוטין אשר בה מותר לקנות ולמכור ללא התערבות של גורם חיצוני אלא ישירות מאדם לאדם, שמותר לקנות מבלי להזדהות ובאמצעות מספר ארנק בלבד, ושבה אפשר לנהל יחסי תן וקח עם אנשים מהקצה השני של העולם מבלי לקום מן הספה. 

האם כדאי להשקיע בקריפטו למען עתיד ילדנו?

אי שם בשנות השמונים ותחילת שנות התשעים נפוצה אגדה אורבנית כי בקרוב ניתן יהיה לרכוש קרקעות על הירח למען נכדינו שבוודאי יגורו שם. אגדה חביבה זו אמנם תמימה ונאיבית בעיני רבים מאיתנו היום, אך מי יודע מי יהפוך את ילדיו או את נכדיו למולטי מליונרים רק אם ירכוש ארנק תפוח של מטבעות קריפטוגרפיים כבר היום? הדבר דומה להחלטתו של אדם לרכוש דירה קטנה ונחמדה ליד איזה פארק בשנת 1920 בניו יורק או למשקיע הרפתקן שהחליט לתת מאה דולר לכמה חבר'ה צעירים שבנו מחשב משלהם בחנייה של אחד מהם וקראו לזה 'אפל'. איש מהם לא ידע עד כמה מרחיקת לכת תהיה ההחלטה הזו ואיך היא תשפיע על עתידם ומה למעשה יש להם ביד, כיוון שבאותו הזמן, הדירה או ההשקעה הראשונית הזו לא היו בעלות ערך כלל וכלל. מאחר ומטבע הקריפטו איננו רק מטבע עובר לסוחר אלא מהפיכה שלמה בדרך שבה אנו תופסים את המושג כסף ומסחר וייתכן מאד שהכלכלה האנושית תשתנה מן הקצה אל הקצה במאה השנים הקרובות, אולי בכל זאת כדאי שיהיה לכם ארנק קטן בהישג יד ליתר בטחון, רק לא היינו ממליצים לכם להשקיע בו את כל כספיכם. 

ההווה של מטבעות הקריפטו 

אף על פי שהעתיד נראה מבטיח עבור מטבעות הקריפטו, ההווה אינו כה וורוד. עד היום יצאו לשוק אלפי מטבעות 'אלטקוין', מטבעות אלטרנטיביים לביטקוין, אך רק בודדים מהם הפכו רווחיים בעוד השאר מדשדשים הרחק מאחור או התרסקו קשות. כמו כן, מדינות רבות סקפטיות עדיין לגבי רגולציה למטבעות הקריפטולוגיים והחשש עדיין גדול מדי מפניהם. חשוב מאד לזכור שמאחר והשוק כולו מושתת על מצבי רוח משתנים, כל דבר קטן יכול לערער אותו. לדוגמא, ביום שבו אילון מאסק הודיע כי לא יאפשר לשלם עבור מוצריו בביטקוין, נרשמו ירידות חדות בערך המטבע, ולעומת זאת, אפילו מטבע שהופק כבדיחה בשם שיבה זכה לקפיצה מדהימה בערכו כשידוענים התחילו לסחור בו. בנוסף, טכנולוגיית הבלוקצ'יין עדיין סובלת ממחלות ילדות של איטיות, סרבול וחוסר יעילות ואף על פי שמדי פעם אנו מקבלים ידיעות על מטבע חדש שיפתור בעיה כזו או אחרת, עדיין נותרות בעיות רבות ללא פתרון. כך שהשקעה במטבע יכולה להיות הרפתקה נחמדה, להניב לכם רווחים יפים ואולי גם לסדר את הילדים והנכדים שלכם בעולם כלכלי שיהיה שונה מאד ממה שהכרתם, אבל לא היינו מהמרים על כל הקופה. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן