מסחר בקריפטו

היתרונות של שימוש במטבעות קריפטו

המצב הכלכלי במדינת ישראל ובעולם כולו לא פשוט. יש עליית מחירים מטורפת ושחיקה בערך השכר. אנחנו נמצאים בעידן פוסט קורונה, ולפני שהעולם הספיק להתאושש פרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. בקיצור, העולם רועד, והשוק הכלכלי מגיב בהתאם בירידות חדות. דווקא במצב כזה, האפשרות להשקיע או לרכוש מטבעות שלא מושפעים כמעט משום דבר, ושיש להם ערך מסוים שנותר קבוע גם אם יש מלחמה או בחירות, נשמעת מפתה. אם עוד לא הבנתם על מה אנחנו מדברים, אז נספר לכם שאנו מדברים על מטבעות קריפטו. מכיוון שהרבה מאוד אנשים מדברים על התחום הזה עכשיו, ומכיוון שמטבעות הקריפטו הפכו ליעד השקעה חם, החלטנו לקפוץ למים ולסייע לכם להבין על מה מדובר. הכנו כאן עבורכם מדריך קריא בשפה פשוטה שבו נציג בפניכם את כל היתרונות של שימוש במטבעות קריפטו. מוכנים? בואו נצא לדרך.

מה זה בכלל מטבע קריפטו?

לפני שנבין מהם היתרונות של מטבעות קריפטו, כדאי בכלל להבין מהם המטבעות הללו ומה הקטע שלהם בדיוק. מטבעות הקריפטו הם מושג די חדש שנכנס לעולם שלנו לפני בערך 15 שנה, בשנת 2008. מדובר על אמצעי דיגיטלי להעברת ערך (לצורך העניין: לשלם על בקבוק קוקה קולה או להעביר תרומה לגוף מסוים) שלא קיים באופן פיזי. מטבע הקריפטו מקבל את הערך שלו מעצם העובדה שיש כמות אנשים שמוכנה לסחור בו ולהחזיק בו. הערך של המטבע נשאר קבוע ולא זז מכיוון שיש סך מסוים של מטבעות שנקבע מראש, ואי אפשר לייצר עוד מטבעות סתם כך. כל הפעילות הכלכלית במערכת המטבע מתבצעת ברשת בטכנולוגיה שנקראת בלוקצ'יין ונחשבת לבטוחה מאוד, כך שאין מה לדאוג מפני פריצות.

היתרון הראשון של מטבעות קריפטו – אין אינפלציה

אחת הבעיות הכלכליות המסובכות ביותר היא אינפלציה. הרבה פעמים יש בעיות כלכליות קשות ולממשלה מסוימת חסר כסף. התגובה האוטומטית והטבעית היא פשוט להדפיס עוד כסף, הרי הממשלה שולטת במטבע. אבל בעצם מדובר על תגובה חסרת אחריות ובעייתית מאוד שרק גורמת לנזק גדול יותר. ברגע שמדפיסים עוד ועוד כסף בלי שליטה נכנסים מהר מאוד למצב של אינפלציה שבו הכסף מאבד מערכו. אם יהיה המון כסף בשוק, אז שקית חלב לא תעלה 5 שקלים אלא 10 שקלים, מה שאומר שכל המשק נכנס לסחרור. רוב מטבעות הקריפטו מוגנים מפני הבעיה הזו מכיוון שיש סך קבוע של מטבעות שניתן להפיק, והוא לא משתנה. אף אחד לא יכול להחליט להנפיק עוד יחידות מהמטבע, מה שאומר שהוא ישמור על ערכו תמיד ולא תהיה בו אינפלציה.

היתרון השני של מטבעות הקריפטו – רמת אבטחה גבוהה מאוד

הכסף של רובנו מופקד כיום בחשבון הבנק שלנו או בקרנות השקעות כאלה ואחרות. זה כולל חשבון עובר ושב, קרנות השתלמות וגמל, קרנות פנסיוניות, ועוד. אנו נוטים לסמוך על המוסדות האלה, ובצדק, אך חשוב לזכור שתמיד יכולה להיות מעילה או נוכלות. מטבע קריפטו נמצא אך ורק ברשותכם, וכל עוד שלא תגלו את הקוד לארנק הדיגיטלי האישי שלכם לאף אחד, אין שום סיכוי בעולם שמישהו יגנוב לכם את מטבעות הקריפטו שלכם. יותר מזה, אי אפשר לבצע עסקאות בעילום שם או להעביר מטבע קריפטו 'מתחת לשולחן', מכיוון שכל עסקת קריפטו חייבת להיות מתועדת באופן גלוי ושקוף אצל כל המשתמשים. ברגע שאנשים רבים שלא מכירים אחד את השני חשופים לכל עסקה, כמעט בלתי אפשרי לייצר הונאות או גניבות. רשת של מטבע קריפטו היא מקום מאוד מאובטח.

היתרון השלישי של מטבעות הקריפטו – ביזוריות ושקיפות

אחת הבעיות הקשות שלנו, האזרחים הקטנים, מול מערכות כלכליות גדולות כמו בנקים וגופים פיננסיים אחרים היא חוסר השקיפות. ברור לנו שהכללים שחלים עלינו לא חלים על הטייקונים והענקים המסחריים, אבל אין לנו שום מושג לפי מה האנשים שיושבים בראש הפירמידה מקבלים את ההחלטות שלהם, מה שכמובן מקשה מאוד על ההתנהלות הכלכלית שלנו. לעומת זאת, בעולם של מטבעות הקריפטו כולם משחקים לפי אותם כללים. זה לא מעניין אף אחד אם יש לך מטבע אחד או עשרת אלפים מטבעות, אתה חייב לעבוד לפי הפרוטוקול המדויק שנקבע והוסכם. בנוסף, כל המידע וההיסטוריה של העסקאות שקופים ומתועדים היטב, מה שאומר שאפשר לשחזר בדיוק רב את כל העסקאות שנערכו ולהבין בדיוק כמה מטבעות הגיעו מאיפה ולאן.

היתרון הרביעי של מטבעות הקריפטו – אנונימיות מוחלטת

אחד הדברים הכי מעצבנים היום הוא העובדה שכל רגע בחיים שלנו מתועד, והמידע עלינו עובר לגופים ענקיים. אתם בטח מכירים את זה שאתם מזמינים מוצר כלשהו דרך רשת האינטרנט, ולא מפסיקים לקבל פרסומות על מוצרים דומים. כל תשלום שלנו באשראי או באמצעי אחר נחשף לעוד כמה עיניים, וזה לא תמיד מתאים לנו. היתרון הגדול במטבעות הקריפטו הוא העובדה שמי שחשוף לתשלום ומי שיודע מהי הסחורה או התמורה שהועברה בעד התשלום הוא רק הקונה והמוכר. אמנם כולם יודעים שהתבצעה עסקה, אבל אף אחד לא יודע מי ביצע אותה ומה נמכר בה. התכונה הזו חשובה מאוד בעולם שהולך ונהיה חודרני מיום ליום, וחוסכת הרבה כאבי ראש ופרסומות.

סיכום

מטבעות הקריפטו הם ללא ספק עולם חדש ומרתק. יש להם המון יתרונות משמעותיים, וכדאי מאוד ללמוד ולהכיר את התחום לעומק. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן