מטבעות קריפטו והעברות כספים

השימוש במטבעות קריפטו בהעברות כספים

אנשים המעוניינים לבצע את הצעד הראשון שלהם בעולם הקריפטו, מנסים להבין מהי הדרך הטובה ביותר לבצע רכישה של מטבעות דיגיטליים. האם רכישה באמצעות חברת מסחר מקומית טובה יותר מרכישה באון ליין, באמצעות אפליקציה ייעודית, או שאולי הדרך הטובה ביותר לביצוע הרכישה היא מידיו של מחזיק מטבעות קריפטו פרטי. באיזה מהמקרים תשלמו עמלה גבוהה יותר והאם קיים סיכון כשרוכשים מטבעות מאדם פרטי? ואיך ניתן לבצע העברת כספים באמצעות קריפטו?

כיצד רוכשים נכון? מאיפה? ייתרונות וחסרונות של כל אחת מהדרכים

רכישה באמצעות אדם פרטי – אחת הדרכים לרכוש מטבעות דיגיטליים היא באמצעות אנשים פרטיים המעוניינים למכור חלק מהמטבעות שברשותם. מכיוון שתחום הקריפטו אינו נמצא תחת רגולציה, ניתן לבצע עסקה שבה אדם אחד מוכר מטבעות לאדם אחר. הקונה מעביר תשלום למוכר ומקבל בעלות וגישה למטבעות שרכש, קצר ולעניין. הרבה מאוד עסקאות מסוג זה מתבצעות כיום באמצעות אפליקציית טלגרם. 

היתרונות ברורים, אין צורך בתשלום עמלת פעולה מכל סוג שהוא והפעולה, יחסית, קלה מאוד לביצוע. אולם, ישנם גם חסרונות לשיטה זו. ראשית, אינכם יודעים מי המוכר שנמצא בצד השני ויתכן שאתם נופלים על מתחזה שאינו מחזיק כלל מטבעות. חשוב לדעת, ישנם הרבה מאוד כאלה בתחום הקריפטו ובעולמות הווירטואלים בכלל. דבר נוסף, בעסקה כזאת קשה להוכיח מהיכן קבלתם את הכסף וכתוצאה מכך, יהיה לכם קשה להפקידו בחשבון הבנק שלכם (הבנקים גם כך מייצרים לא מעט קשיים). הבנקים, במקרים כאלה חוששים מפעולה הקשורה להלבנת הון ולכן, מסרבים לקבל את הכסף. 

במידה ובחרתם לבצע רכישה ממוכר פרטי, היו מודעים לכך שלקחתם סיכון מסוים והיו מודעים גם לעובדה שקיימת מגבלת מזומן, העומדת על סך של 6000 שקלים לעוסק ו- 15,000 שקלים לאדם פרטי, בהתאם לתיקון חוק המזומנים שתוקן בשנת 2022. 

רכישה באמצעות חברת מסחר מקומית – דרך נוספת לרכישת מטבעות קריפטו ומאוד פופולרית היא, באמצעות חברת מסחר ישראלית כגון חברת ביטס אוף גולד. לשיטה זו ישנם כמובן יתרונות ובניהם, מדובר בעסקה שעוברת דרך ארגון מסודר הנמצא תחת בקרה. מה שכדאי לכם לברר מראש זה שתקבלו שירות אישי וליווי מלא בעברית בכל שלבי התהליך. יתרון נוסף הוא הניירת, יהיו לכם מסמכים המתעדים את העסקה ולכן, קיים סיכוי שהבנק יסכים לקבל את ההפקדה שתידרש לכם, לחשבונכם, בעקבות ביצוע העסקה. אבל, גם חסרונות ישנם לשיטה זו, אתם תשלמו עמלות גבוהות יחסית ותספגו פערי המרה ואלה, יכולים להיות משמעותיים. חסרון נוסף, חברות המסחר סוחרות רק במטבע או שניים, על פי רוב, ביטקוין ואתריום ולא במגוון רחב של מטבעות. 

רכישה באמצעות חברת מסחר בינלאומית – קיימים בשוק מטבעות הקריפטו מטבעות ספקולטיביים כגון שיבה אינו ודוג'קוין. במידה ואתם מחליטים לבצע רכישה של אחד מהם ואין לכם בעיה לקחת סיכון מעט גדול יותר, תוכלו לבצע רכישה באמצעות חברת מסחר בינלאומית כגון: בינאנס, קראקן ועוד. היתרונות של שיטה זו 

הם בזמינות של חברות אלה והנוחות שהן מספקות בבניית התהליך. בנוסף, העמלות המשולמות לחברות בינלאומיות, יחסית נמוכה וחלקן מאפשרות לבצע רכישה באמצעות כרטיס אשראי. זאת ועוד, חברות מסחר בינלאומיות עובדות עם הרבה מטבעות ווירטואליים כך שאתם יכולים לפזר בצורה טובה יותר סיכונים. 

כמו בכל שיטה, גם בשיטה זו קיימים חסרונות, הראשון והמשמעותי, עבור אלה שאינם דוברים אנגלית, השירות ניתן בשפה האנגלית בלבד. דבר נוסף, תוכלו לקבל מסגרת אשראי שעשויה להיות נמוכה ממה שקיוויתם שהיא תהיה. כלומר, שיטה זו מתאימה בעיקר למשקיעים קטנים ובינוניים. מומלץ לעבור דרך בורסה גדולה ומוכרת בכדי שתוכלו, בשלב מאוחר יותר, להכניס את הכסף שלכם לחשבון הבנק. 

העברת כספים

לפני כחצי שנה הכריז בנק ישראל על תיקון לצו הדורש מהבנקים בישראל, לא להמשיך ולסרב, בצורה גורפת, לביצוע העברות של כספי קריפטו. אולם, לא כל הבנקים נענו לקריאה של בנק ישראל וחלקם ממשיכים בסירובם. ישנם מספר בנקים שהחלו לאפשר העברה של כספי קריפטו ובניהם:

בנק הפועלים – מראשוני הבנקים ששחררו את הרסן והתוו מדיניות מרחיבה הנוגעת לניהול כספי קריפטו של לקוחותיהם. הבנק אינו אוסר בצורה חד משמעית, הוצאה והכנסה של כספי קריפטו, לטובת ביצוע מסחר במטבעות דיגיטליים אולם, הוא בודק כל עסקה לגופו של עניין ונוטה לבקש אישורים מיוחדים למיניהם. 

כשמדובר בפעולה סטנדרטית של קנייה או מכירה, באמצעות גוף הנמצא תחת בקרה ופיקוח כדוגמת בורסת המסחר קראקן, או אחת מחברות המסחר הגדולות בישראל כדוגמת ביטס אוף גולד, הבנק יאפשר, בסבירות גבוהה, את הפעולה, כנגד אישורי ביצוע ואישור תשלום מס. 

הבנק הבינלאומי – גם הבנק הבינלאומי נוקט במדיניות המזכירה את התנהלותו של בנק הפועלים. הבנק אינו אוסר, בצורה גורפת, פעילות הקשורה למטבעות הקריפטו. העברות וקבלת תקבולים כתוצאה מפעילות במטבעות ווירטואליים תתאפשר, בכפוף לגובה הסכום המדובר, אופי הפעולה המתבצעת, זהות הלקוח, זהות הצד אליו מועברים הכספים ועוד. העברה מחשבון צריכה להינתן בסניף, בצירוף פרטים אותם דורש הבנק מהמעביר. הבנק מאפשר העברות לגופים מוכרים כגון: ביטוסי, ביטס אוף גולד ואלטשולר הורייזן. בנוגע לארגונים הנמצאים מעבר לים, תתבצע בחינה נוספת ותתקבל החלטה לגופה של פעולה, כאשר הבנק מצהיר שהוא נותן עדיפות ברורה לגופים מפוקחים המחזיקים ברישיון מסחר. במקרה של הפקדת כספים לחשבון, על הבקשה לכלול פרוט של מסלול הכסף, התנועות בארנק הדיגיטלי, אסמכתא על מקור הכסף ששימש לרכישה ואישור על תשלומי מס. 

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן