ארנק שיוצא ממנו כסף דיגיטלי עם סמל הביטקויין

ארנק MetaMask – המדריך המלא למתחילים בארנק של אתריום

בעולם הדיגיטלי שהפך למרכז עולמנו, כל הזמן יש פלטפורמות חדשות, אתרים ואפליקציות שמשנים את פני הדברים. כל מוצר טכנולוגי חדש ופלטפורמה חדשה דיגיטלית, מעלה עבורנו סט חדש של אפשרויות בתחומים רבים. אחד מהשווקים החזקים בשנים האחרונות, זה השוק של ארנקים דיגיטליים, אשר מביאים דרך חדשה להתנהלות כספית, מטבעות קריפטו ורכישות ועסקאות מסחריות. בואו לגלות הכל על אחד מארנקי הדיגיטל המובילים בתחום.

ארנק מטה מאסק

מדובר בארנק שתשמעו עליו הרבה דרך קריפטו מאסטר וערוצים מצליחים אחרים, זהו ארנק מוביל בתחום של ארנקים דיגיטליים ושווה לכם להכיר את מה שהוא מביא לשולחן. ארנק זה, זהו ארנק אתריום, אשר מאפשר ניהול רב של סוגי טוקנים, וגישה ושימוש לאפליקציות המבוזרות שיש על רשת אתריום. הארנק הזה קיים כאפליקציה לטלפונים חכמים וגם ניתן להתקנה כתוסף בדפדפן האינטרנט שלכם.

על ארנקים דיגיטליים

באופן כללי, במקור של המוצר, ארנקים דיגיטליים הם מכשירים אלקטרוניים, המאפשרים לאנשים לעשות עסקאות מסחר שונות בדרך אלקטרונית. הארנקים הללו מגיעים בכמה צורות, לעיתים כשבב על הטלפון ולעיתים כאפליקציה בטלפון החכם. אך הכל מסתכם בכך, שהם משנים את ההתנהלות הכלכלית שלנו וממרירים את העולם הכספי ודרכי המסחר שלנו לווירטואליים יותר ויותר, ובנוסף לכך, להרבה יותר דינאמיים ממה שהכרנו לפני כן.

מטרת הפלטפורמה

המטרה של ארנק מטה מאסק, זה להפוך את הבלוקצ׳יין של אתריום לכמה שיותר נגיש עבור כלל האנשים. השימוש באפליקציות מבוזרות, הפך להיות כל כך הרבה יותר נוח ואינטואיטיבי עבור המשתמשים, בזכות הממשק המעולה של מטה מאסק.

פריצת דרך

לפני הארנק הזה, המשתמשים היו צריכים לספק את המפתח הפרטי של הארנק שלהם, מה שנחשב דבר מסוכן למדי, מכיוון שהמפתחות הפרטיים הן בעצם ההוכחה של הבעלות על המטבעות של המשתמש. אם צריך לספק את המידע הזה למישהו אחר, זה שם את הכסף בסיכון. לכן, פותח הארנק מטה מאסק, שדורש בקשת אישור בכדי לגשת לכספי הארנק, מבלי שיהיה צורך לספק את המפתחות הפרטיים, זהו פיתוח פורץ דרך בעולם הקריפטו.

פיתוח הארנק

בשנת אלפיים וחש עשרה, הארנק מטה מאסק פותח על ידי ארון דיוויס, עובד בחברת אפל בעבר, והיום מפתח בחברת קונסנסיס. והי חברת טכנולוגיית בלוקצ׳יין אמריקאית, המבוססת בשוויץ, אשר מפתחת עבור רשת אתריום. ארנק מטה מאסק, הושק רשמית על ידי החברה ביולי אלפיים ושש עשרה, והוא אחד מכלים רבים שהחברה פיתחה בתחום.

אבטחה בארנק הדיגיטלי

ארנק מטה מאסק הוא ארנק מבוטח במיוחד, אשר זכה להרבה שבחים עבור הטכנולוגית הצפנה שלו. בכל זאת, חשוב לדעת שכמו כל דבר בעולם הזה, הוא מחובר לאינטרנט, ולכן תמיד יהיו סיכונים כלשהם מפני פריצות חיצוניות והתקפות או ניצול משתמשים חדשים וכדומה, לכן חשוב מאוד לשמור על ערנות בעת השימוש בארנק.

מה תמצאו בארנק

בארנק תמצאו את האפשרות להשתמש באפליקציות מבוזרות על ידי הארנק, כולל בורסות מבוזרות, פלטפורמות אן אף טי ועוד המון. בנוסך, הוא תומך טוקנים מסוג אי אר סי עשרים, וניתן להחליף בין סוגי המטבעות הנתמכים בפלטפורמה.

תשלומי עמלות

בכדי להתקין ולהשתמש בעמלה, אין עמלה שצריך לשלם, אך קיימות עמלות של רשת אתריום כאשר מבצעים העברות ועסקאות, על הבולקצ׳יין ועל המרת טוקנים דרך הפלטפורמה של מטה מאסק.

המרת הטוקנים

דרך הארנק מטה מאסק, ישנה האפשרות להמרת הטוקנים מסוג אי אר סי עשרים, השירות הזה משווה את השווקים השונים ובורסות מבוזרות, זאת בכדי לחפש את המחירים שיהיו הכי משתלמים ועם העמלות רשת הכי נמוכות שניתן.

היתרונות של הארנק

היתרונות העיקריים שניכר שיש בארנק מטה מאסק, זה העובדה שהוא מבוסס על קוד פתוח, הוא תומך באתריום וטוקנים מהסוג המוזכר לעיל, הוא מאוד נוח לשימוש ואינטואיטיבי למשתמשי והוא מאפשר רכישות של מטבעות בצורה מאוד קלה ופשוטה.

חסרונות של הארנק

מכיוון שהארנק מחובר לאינטרנט, ולכן אינו מאובטח באופן דומה לארנקים אחרים בשוק, זהו חיסרון שמאפשר פרצת אבטחה. בנוסף, הדפדפו יכול לאסוך נתונים על אופן השימוש שלכם באפליקציה. שימו לב שניתן לבטל את האיסוף נתונים האוטומטי של התוסף, על ידי כניסה להגדרות של הדפדפן בהקשר לתוספים ובחירה מותאמת למה שמתאים לכם.

התקנה ושימוש

ניתן להוריד את הארנק דרך העמוד הורדות של האתר הרשמי, ההורדה ניתנת לאייפון, לאנדרואיד או לדפדפן גלישה במחשב. בהורדה של האפליקציה, תוכלו לבחור את הגרסה המתאימה למכשירכם. לדוגמא אם תורידו את התוסף במחשב לכרום, תראו שיש באתר כפתור ייעודי לכך, לאחר הלחיצה עליו יקפוץ לכם חלון של התקנת התוסף, ולאחר מכן תחילת העבודה.

יצירת הארנק

לאחר ההורדה, תוכלו לבחור ביצירת ארנק חדש, ותוכלו להחליט שלא תהיה אפשרות לאיסוף הנתונים שלכם. לאחר מכן תצטרכו לבחור סיסמא חזקה, רצוי שלא תהיה סיסמא שכבר השתמשתם בה במקום אחר. לאחר מכן תוכלו לעבור ליצירת הארנק עצמה, ובעמוד הבא תקבלו מילות גיבוי שחשוב לשמור במקום בטוח, מכיוון שכל מי שיהיה לו אותן, תהיה לו גישה לארנק שלכם, בשלב הבא תצטרכו לכתוב את רצף המילים וסיימתם.

שימוש ב Dapps

לאחר התקנת הארנק בדפדפן שלכם, תוכלו פשוט לגלוש אל האתר המועדף עליכם אשר עובש עם ארנק מטב מאסק, וללחוץ על חיבור לארנק, שם תוכלו לבחור את מטה מאסק לאחר שתתבקשו בכך. אם תרצו לראות אילו אתרים מחוברים לארנק זה, תוכלו לגשת של אתרים מחוברים ולעבור על הרשימה המפורטת. ההבדל העיקרי בשימוש בדפדפן לעומת טלפון חכם, זה שבטלפון בחכם יש אפשרות להמרת הטוקנים.

לסיכום

אם אתם מחזיקים בטוקנים מהסוג הרלוונטי, השימוש בארנק הזה יכול להיות מאוד מהנה ונכון עבורכם. בנוסף לכך, אפליקציות מבוזרות רבות עובדות עם ארנק מטה מאסק, לכם זה יכול להיות מאוד משתלם ונוח עבורכם. שימו לב כמובן שאתם נוהגים בזהירות, לא מעבירים סכומים גדולים יותר ונשארים ערניים לכל דבר, השימוש יכול להרגיש חופשי למדי וגם באמת להיות נוח מאוד, אך תמיד טוב להיות קצת זהירים למען הבטיחות של הכסף שלכם.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן