עתיד כריית קריפטו

מהו העתיד של כריית מטבעות קריפטו

בתקופה האחרונה, התגברה מאוד המגמה של כריית מטבעות קריפטו. הפעולה הזו, של כריית מטבעות קריפטו התפתחה לתעשייה משגשגת ורווחית מאוד, ורבים מהמומחים בתחום צופים לתעשייה זו עתיד מבטיח מאוד. מי היה מאמין שמושג ה"מטבע" וה"כסף", יעבור תמורה כל כך משמעותית בעת המודרנית. עד כדי כך, שמה שמיוצג כיום כ"כסף", כבר לחלוטין חסר קשר למטבע המקורי, או לשטרות המקוריים, ובמקום זאת מיוצג על ידי קבוצה של ביטים ברצפים שונים. ננסה במאמר הבא, לבחון את השדות אליהם מתפתחת תעשיית הקריפטו ודרך כך ננסה לצייר לקוראים את העתיד המתקרב ובא של תעשיית כריית המטבעות. 

חשוב לציין, כי כמו בכל תחום פיננסי, אין לנו יכולת חד חד ערכית לקבוע את מגמת השוק, אך אין ספק כי קריאות הכיוון אותן נדגיש במאמר זה, הן כיוונים עליהם מצביעים מיטב המומחים בתחום הכרייה.

שינויים עתידיים

ננסה כעת לעמוד על כמה חזיתות מרכזיות אליהן מתקדם עולם הכרייה.

מגמת שינוי באופן כריית המטבעות

אחת ההתפתחויות המשמעותיות ביותר בתחם כריית המטבעות, היא המעבר ממנגנון הקונצנזוס הנפוץ, של "הוכחת עבודה", לקונספט של "הוכחת סיכון". ניתן לראות דוגמאות לשימוש בשיטה החדשה כבר כיום במטבעות הביטקוין והאת'ריום. המנגנון הקודם, היה מתבסס על חידות חישוביות שגבו אנרגיה גבוהה, על מנת לאמת עסקאות ולאבטח את רשת המטבעות. 

שיטת הכרייה החדשה, הנקראת בשפה המקצועית PoS, מאפשרת למשתמשים בה לכרות את המטבעות שלהם ולאמת בלוקים בצורה שמתבססת על אחזקת המטבעות הקריפטוגרפים הקיימים שלהם. השינוי בצורת הכרייה, מפחית את רמת צריכת האנרגיה בצורה משמעותית, מקדם את הביזור של הרשת, ובנוסף מפחית את הדומיננטיות של פעולות כרייה בעלות קנה מידה גדול יחסית. אין ספק שצורת כרייה זו, תקדם משמעותית את עולם הכרייה בעתיד הקרוב.

הפיכת כריית המטבעות למבוזרת יותר

עד לתקופה האחרונה, כריית המטבעות הקריפטוגרפים, הייתה נעשית בצורה תעשייתית וכתוצאה מכך היא נשלטה בעיקרה על ידי גופים תעשייתיים. בנוסף, מרכזי הכרייה היו בדרך כלל במקומות שמחירי האנרגיה בהם היו זולים יחסית. כעת, ניתן לראות מגמה חדשה בענף כריית המטבעות. הצורה החדשה של הכרייה, עתיד להוביל למבנה אקולוגי יותר, מבוזר יותר ומכיל יותר של כרייה. 

טכנולוגיות חדשניות שמתפתחות כיום, כמו פרוטוקולי כרייה מבוזרים ומחשוב קצה, מושכים אנשים רבים להשתתף בכריית המטבעות, לשתף עם אחרים את משאבי חישובי הכרייה שלהם, תוך שהם תורמים לאבטחה של רשת הכרייה. הביזור של כוחות הכרייה, יבטיח שעולם הכרייה יהיה פחות ריכוזי וחסכני יותר באנרגיה. תמורות אלו עתידות לייצב את ערך המטבעות, להפוך אותם לעמידים יותר וכך כמובן לקדם את עולם הכרייה בצורות מגוונות.

השפעותיה של הפיכת הכרייה לחסכונית באנרגיה

בתקופה זו, כולנו מכירים את החששות הגדולים והנכונים משינויי האקלים, צריכת האנרגיה המוגברת, והפגיעה בסביבה המתרחשת כתוצאה מצריכת משאבים ללא הבחנה ובקצב גבוה על ידי חברות ותאגידים גדולים. לכן, כחלק מהמאמצים האדירים שהעולם משקיע בשימור הסביבה ובקיימות, נבחנות צורות חדשות של כריית מטבעות קריפטו. 

כיום נעשים ניסיונות לאימוץ של שיטות חסכוניות באנרגיה לצורך כריית המטבעות, שימוש באנרגיות מתחדשות, ואף מחזור של אנרגיה בצורות מתוחכמות על ידי חוות כרייה ששמות לעצמן את הקיימות והחסכון האנרגיה כמטרה מרכזית. אין ספק כי הפיכת הכרייה לידידותית לסביבה, תביא איתה שיפור רב ביחס החשדני של אנשים רבים החרדים לאיכות הסביבה ביחס לחוות הכרייה הגדולות. מה שיכול בסופו של דבר להרחיב את מעגל הכורים ואת מעגל המשתמשים במטבעות הקריפטו. כך, שגם תחום זה יוביל אתו התקדמות חיובית לעולם הכרייה.

התפתחות המחשבו הקוונטי

המחשוב הקוונטי ומדע הקוונטים המתפתחים בדורות האחרונים, מביאים איתם אתגרים והזדמנויות לעולם הכרייה של המטבעות הקריפטוגרפיים. ברור כי אלגוריתמי הכרייה הקלאסיים, שהיו משתמשים בהם עד היום לשם כריית המטבעות, יהיו פגיעים יחסית למתקפות קוונטיות. לכן, פיתוחן של מערכות כרייה שיאובטחו ברמה הקוונטית, יביא אתו בשורה משמעותית לעולם הכרייה בתחום אבטחת המידע. על צורת אבטחה זו, עובדים כבר כיום, ושילובה בקהילת הכרייה תביא לשיפור משמעותי ביכולות האבטחה. 

בנוסף, המחשבים הקוונטיים עתידים להגדיל בצורה כמעט אקפוסננציאלית את יעילות הכרייה, ולפתור בעיות מתמטיות במהירות שלא היינו רגילים אליה עד פיתוחם של מחשבים אלו. ברור לכולם, כי ככל שהמחשבים הקוונטיים יתפתחו ויתקדמו, צורת הכרייה וקהילת הכורים יעברו שינויים מרחיקי לכת, שלדעתנו יהיה בעלי השלכות חיוביות ביותר. 

רגולציות סביב כריית המטבעות

השימוש הנרחב במטבעות הקריפטוגרפים, והפופולאריות שצוברת ותצבור כריית המטבעות, בונים לצידם מסגרת רגולטורית משמעותית. כיום, ישנן ממשלות רבות ברחבי העולם שמבינות היטב את החשיבות של המטבעות, ואת הצורך בפיקוח רגולטורי על עולם המטבעות. כך, שברור כי ככל שעולם זה יתפתח, תקנות להגנת הצרכן, אמנות, דיונים משפטיים וחקיקה בנושא יתפתחו במהירות. רק בצורה הזו, עולם הכרייה, שמביא לחזית עולם הפיננסיים את שיא הטכנולוגיה החישובית, יוכל להתפתח בצורה טובה שתקדם את העולם ואת השוק, ולא להביא לנזקים, גניבות, הונאות ורמאויות.

לסיכום

כפי שאכן ניתן לראות, קיימות כיום בשוק כריית המטבעות הקריפטוגרפיים מגוון מגמות, שרובן המכריע עתיד להוביל את שוק הכרייה לכיוון של התפתחות חיובית. עם זאת, חשוב מאוד שממשלות העולם ומערכות האכיפה והחוק, ינטרו ויבקרו בצורה מסודרת את התהליכים הנ"ל.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן