מסחר בגרף קריפטו

ההשפעה של מטבעות קריפטו על תעשיית הבריאות

אורך התקופה האחרונה, מערכות ותעשיות הבריאות בעולם הטכנולוגי והמתפתח של היום, החלו לגלות עניין הולך וגובר באפשרות השימוש במטבעות קריפטוגרפים לצרכים שונים, וכן ליתרונות הרבים של אותם מטבעות. מטבעות הקריפטו, המוכרים לנו ביותר כיום הם ביטקיון ו-Ethereum, ונעשה בהם שימוש נרחב במגוון שירותים וחברות בעולם. אותם מטבעות, פועלים על טכנולוגיה מבוזרת של בלוקצ'יין. במבט ראשון, יישמע לחלקנו מוזר עצם ההתעניינות של מערכות הבריאות השונות במטבעות אלו, שאכן זכו לפופולאריות רבה במגזר העסקי והפיננסי, אך בדיוק לשם כך ננסה לעמוד במאמר זה על ההשפעות השונות והרבות שיכולות לגרום לקידום מערכת הבריאות במגוון שדות ותחומים, על ידי שימוש בצורות שונות במטבעות הקריפטוגרפים.

יתרונותיהם של מטבעות הקריפטו בשימוש במערכת הבריאות

נתחיל בסקירה של היתרונות המוכחים של המטבעות הקריפטוגרפים, ונסביר כיצד כל יתרון מקל בצורה כזו או אחרת, ואף יכול לקדם, צורות התנהלות שונות של מערכות בריאות מורכבות.

היתרון של מטבעות הקריפטו באבטחת מידע

במערכות הבריאות השונות, קיים מידע רב אודות שירותים אותם רוכשים מטופלים, תרופות, ניתוחים והליכים רפואיים כאלו ואחרים. כל השירותים הללו, מלאים במידע רגיש ואישי אודות מצבו הרפואי של המטופל, ולכן בעצם כל ביצוע של תשלום עבור ההליך הרפואי, הוא סוג של פרצה פוטנציאלית לפרטיותו של לקוח ומטופל. 

המטבעות הקריפטוגרפים, דוגמת הביטקויין וה- Ethereum המשתמשים בטכנולוגיית בלוקצ'יין, מעניקים אבטחת מידע משופרת ושמירה על פרטיותו של המטופל באמצעות ספרי חשבונות מבוזרים ובלתי ניתנים לשינויים. כך בעצם ניתן יהיה לאחסן בצורה מאובטחת ביותר פרטים ונתונים של שירותי בריאות כמו רישומים של חולים, ההיסטוריה הרפואית של פציינטים ומשתתפים במחקרים רפואיים ארוכי טווח, תוצאות של מחקרים ועוד מגוון אפשרויות מעין אלו, שעל ידי מינוף ההצפנה ומנגנוני קונצנזוס יוצפנו בצורה הטובה ביותר. 

כמובן, שעל ידי הצפנה טובה יותר, יגדל האמון בין הלקוחות, החולים והמטופלים ובין מערכות הבריאות השונות, שזהו כמובן אינטרס נוסף של אותן מערכות בריאות. לכן, במישור אבטחת המידע, אין ספק שמטבעות הקריפטו הם בשורה חשובה ומשמעותית.

מטבעות הקריפטו ויעילות עסקאות

העסקאות הפיננסיות שהיו נעשות עד לאחרונה במערכות הבריאות השונות, בין אם מדובר ברכישה של אספקת תרופות לבית החולים ולקופחת החולים מחברות התרופות, עסקאות ענק בין ענקיות תרופות וחברות המספקות להן חומרים ואפילו אם מדובר בעסקאות שנעשות בין לקוחות פרטיים ובין חברות ותאגידים רפואיים, היו לעיתים רבות מסובכות ומכבידות, מכיוון שעצם העיסוק הטכני בהעברת הכסף היה גוזל זמן רב מהצדדים השונים בעסקה.

כעת, מטבעות הקריפטו, מאפשרים מנגנון תשלום מהיר ויעיל הרבה יותר. היעילות באה לידי ביטוי בכך שכבר לא צריך צדדים שלישיים שהכסף יעבור ביניהם דוגמת הבנקים שגובים עמלות עבור הסכומים הענקיים שמאפיינים את העסקאות הנ"ל, כך שהצדדים השונים יכולים לחסוך כסף רב. בנוסף, המהירות שבה מועבר התשלום מצד אחד למשנהו גבוהה הרבה יותר, וכתוצאה מכך העסקאות השונות ושירותי הבריאות הניתנים בתמורה לכסף המשולם יתנהלו בצורה מהירה הרבה יותר. העילות והחסכון הנ"ל, יכולים לגרום בטווח הארוך להאצה של מערכת הבריאות, ולו בשל הסיבוכים האדמיניסטרטיביים הרבים שיכולים להיחסך על ידי השימוש במטבעות הקריפטו, מה שיוביל לחסכון בכסף, זמן וכח אדם.

יתרון אדיר נוסף של מטבעות הקריפטו, הוא היכולת של המשתמשים בהם לרכוש מוצרים ושירותים בקצה השני של העולם על ידי אותם מטבעות. כך, יכולה להיווצר מערכת בריאות גלובלית, חוצת גבולות, בה פציינטים יכולים לקבל את השירותים הרפואיים בהם הם מעוניינים, בין אם מדובר בתרופות, ניתוחים או הליכים רפואיים, ללא צורך בהמתנה שהשירות המבוקש יגיע לאזור שלהם.

כך, המטבעות הקריפטוגרפים יסייעו גם לתאגידים ולחברות הגדולות, וגם ללקוחות הפרטיים.

יצירה של מערכת בריאות מבוזרת באמצעות השימוש במטבעות הקריפטו

היבט נוסף ומשמעותי שמביא אתו השימוש במטבעות הקריפטו למערכת הבריאות, הוא יצירת הפוטנציאל למערכת בריאות מבוזרת. הטכנולוגיה עליה בנויים המטבעות הקריפטוגרפים, הבלוקצ'יין, מאפשרת את ביזורה של הבקרה וקבלת ההחלטות במערות הבריאות השונות, ויכולה לחזק את יכולות מתן השירות שלהן, ואף את יכולות הצריכה וניהול הטיפול של המטופלים עצמם. 

דרך טכנולוגיית הבלוקצ'יין, המטופלים יוכלו לנהל בצורה מאובטחת ביותר את רישומי הבריאות שלהם, ואף הם יכולים לתת גישה לאותם רישומים לספקים של שירותי הבריאות אם יהיה צורך בכך, דוגמת רופא או אחות מטפלים, רוקח בבית מרקחת, או כל ספק שירות אחר. יכולת זו, יוצרת בטווח הרחב טיפול הדדי יותר ומתואם יותר. בעקבות כך, יכולה להיווצר פלטפורמה משותפת אליה יוכלו לגשת כל ארגוני הבריאות השונים ולקבל עבור כל שירות רפואי מידע מחברה או ארגון אחר ללא הסיבוכים הטכניים שהיו מאפיינים את מערכת הבריאות עד כה.

בנוסף, אם אכן יתפתח מנגנון של פלטפורמת פיננסים מבוזרת שבנויה על הטכנולוגיה של הבלוקצ'יין, יכולה להתרחש מהפכה של ממש בגובה התשלום שיידרשו לשלם מטופלים עבור שירותי בריאות שונים, מכיוון שאותה טכנולוגיה תאפשר לאנשים לקבל את שירותי הבריאות שלהם ללא תוספות של ביטוחים ועמלות על העברת הכספים עבור השירותים השונים. 

לסיכום

ראינו אכן, כי למטבעות הקריפטו, יש פוטנציאל עצום בהשפעה על מערכת הבריאות בשימוש העתידי שייעשה בהם, וכבר כיום ניתן לראות שמערכות בריאות ותאגידים רפואיים שעושים בהם שימוש, עברו מהפכה של ממש.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן