מטבעות דיגיטליים על רקע וורד

פולקדוט (DOT)- המדריך המלא למתחרה של אתריום

בעולם הדיגיטלי ששולט בחיינו, כל יום נוצר משהו חדש, פלטפורמה, אתר, אפליקציה, שילובים ופיתוחים חדשניים שמביאים משהו שונה ומרגש למגרש. על אתריום והפיתוחים הדיגיטליים המצליחים שלהם אולי כבר שמעתם, אך פולקדוט מביאים תחרות ששווה את ההתייחסות שלכם. העולם הדיגיטלי של הארנקים, המטבעות והשערים, מקבל תפניות חדשות עם כל פיתוח מעניין שמגיע מכיוון שאפתני מרענן, בואו לגלות את כל מה שחשוב לדעת על המתחרה של אתריום, פולקדוט.

על פולקדוט

בטח כבר תוכלו למצוא מידע רב דרך קריפטו מאסטר, אך בואו בכל זאת ננסה למצוא כמה מילים לתאר לכם את הסיפור. פולקדוט זהו פרוטוקול עם קוד פתוח, אשר מאפשר העברה של כמה סוגי נתונים, נכסים דיגיטליים וטוקנים בין רשתות בלוקצ׳יין למיניהן, וכך מתאפשרת תקשורת ופעולות הדדיות בין כל הרשתות השונות. המטרה של הפרוטוקול הזה, היא לייצר רשת אשר מאגדת את כל עולם המטבעות הדיגיטליים במקום אחד.

תחילתו של הפרוטוקול

בואו נעשה מעין סקירת מטבעות ונלמד קצת על פולקדוט, ההנפקה הראשונית של הטוקן, כללה עשרה מיליון מטבעות, לאחר מכן, המטבע חולק למאה מטבעות חדשים. היום ישנם תשעה מאות מיליון מטבעות בסירקולציה, וההיצע המקסימלי של המטבעות לא נקבע מראש ועוד יגדל בעתיד בכדי לתמוך בהרחבות של הסטייקינג העתידות לבוא, יחד עם אחזקת והפעלת המדיניות של הרשת.

מאחורי המטבע

רשת פולקדוט, הוקמה כבר באלפיים ושש עשרה, על ידי דוקטור גאווין ווד, המייסד, השותף ומנהל טכנולוגיה ראשי לשער של רשת אתריום, בנוסף לכך הוא יוצר שפת התכנות סולידיטי עליה מבוססת רשת אתריום. ווד ייסד את פולקדוט, יחד עם רוברט הברמייר ופיטר צבאן, זאת לאחר שהוא הבין שאתריום שתיים נקודה אפס, לא הולכת להיבנות מהר כמו שציפה. לאחר מכן, התחיל לבנות רשת שלדעתו תפטור הרבה מהבעיות שראה שיש באתריום.

שרשרת הרשת המרכזית של הפרוטוקול

שרשרת הממסר, בשרשרת הזאת, נמצאים כל מאמתי הרשת אשר מחזיקים כמות של מטבעות דוט הנעולים בתוכה. נעילת המטבעות מעניקה את הזכויות להשתתפות באימות ההעברות שנעשות ברשת, זאת בדומה לפרוטוקול של אתריום שתיים נקודה אפס. שרשרת הממסר מורכבת ממספר סוגי עסקאות שכוללים דרכים לקיום אינטראקציות עם מנגנון משיניות הרשת, שיבוצים לשרשראות משניות ובחירה של מועמדים כמאמתי רשת.

שרשרת מקבילה

רוב החישובים המתמטיים, אשר מתרחשים ברחבי הרשת פולקדוט, יועברו לשרשראות מקבילות ספציפיות בעלות יישומים רלוונטיים שונים, אשר התפקיד שלהן זה לטפל בשימושים השונים. הרשת לא מציבה אילוצים לגבי מה שרשראות אל ויהיו מסוגלות לעשות מלבד שיהיו חייבות להיות מסוגלות לייצר הוכחה מתמטית שניתן לאמת אותה על ידי המאמתים שהוקצו, חלק עשויות לשמש עבור אפליקציות מבוזרות וחלק בתכונות אחרות.

אזור השיתוף

לרשת פולקדוט ישנו אזור משותף בין שרשרת הממסר הראשית לבין השרשראות המקבילות, במידה ושרשרת הממסר באתחול מכל סיבה, כך גם השרשראות המקבילות יאותחלו יחד איתה. המטרה של כך, היא להבטיח שתוקף פעולות המערכת כולה יישאר אמין ויוכל להימשך, מבלי שאף חלק יהיה מושחת או בעייתי.

מדיניות רשת פולקדוט

המדיניות מבוססת על פרוטוקול קונצנזוס, מועמדות להוכחת ההחזקה, בשונה מפרוטוקול הוכחת ההחזקה הסטנדרטי, מספר לא מוגבל של מחזיקי המטבע, יוכלו לגבות מספר גדול אך מוגבל של מאמתים שיהיו אחראים על התפקוד של רשת הממס. ישנם ארבעה תפקידים מרכזיים המפעילים את הרשת, המאמתים, הממנים, האספנים והדייגים. המדיניות של הרשת פועלת כך שכל מחזיקי דוט, יהיו עם כוח להשפיע ולהציע שינויים.

על השרשראות המקבילות והחלוקה

החלקיקים בפולקדוט, אלו הם בעצם השרשראות במקבילות, כך שכל שרשרת נחשבת לחלקיק. פולקדוט משתמשים במנגנון אשר מאפשר חופש פעולה גדול למפתחים. כל עוד שרשרת הממסר מקבלת את ההוכחה המתמטית, הכל תקין מבחינת הפרוטוקול, בניגוד לשיטות אחרות שאינן מאפשרות תאימות רוחבית.

על היתרונות של המטבע

היתרונות המטבע פולקדוט הם רבים, קודם כל ישנה פונקציונאליות רחבה והמון אפשרויות לשדרוג ופיתוח נגידות וקלות למדי. בנוסף, ישנן שרשראות בלוקצ׳יין אשר עובדות במקביל ומאפשרות לעיבוד של מספר עצום של עסקאות והעברות. ישנם שדרוגים רבים, המון הבטחה עד כה בפרויקט, גיוסים של כספים רבים לקידום ופיתוח, וטכנולוגיות מתקדמות שמשפרות את מה שהכרנו עד היום.

על החסרונות של המטבע

פולקדוט הם ככל דבר, גם לא עושים הכל בלי בעיות או קשיים, החסרונות זה דבר שצריך להיות מודעים אליו לפני שנכנסים לסיפור. פולקדוט זקוקים עדיין ליותר מפתחים ויזמים בכדי להתרחב. בנוסף, עדיין יש צורך לעבודה נוספת על כמה מנגנונים ופיתוחים חדשים שהוכנסו, יש עוד עבודה רבה לעשות, וכן זה מהווה חיסרון, אך צפוי להיות דבר שיושלם עם הזמן וכבר לא יהווה בעיה בעתיד.

על ארנקי פולקדוט

עולם המטבעת הדיגיטליים הוא עדיין צעיר יחסית, לכן עדיין לא הכל מונגש לגמרי כמו שצריך לקהל הרחב. לכן, כמעט עבור כל מטבע דיגיטלי, צריך להחזיק עבורו ארנק נפרד, למרות חוסר הנוחות שבדבר. שימו לב, שלפני שתרכשו פולקדוט, תצטרכו לפתוח ארנק עבור המטבע הזה, ישנם שני ארנקים מובילים שמומלצים עבור פולקדוט.

  • ארנק פולקה – ארנק זה, עובד בקוד פתוח, יש בו פונקציות רבות, גמישות ונוחות רבה, ובו המפתח הפרטי נמצא אצל המשתמש. הארנק מותאם עבור הפרוטוקול של רשת פולקדוט ומאפשר סטייקינג, הצבעה והשתתפות בקבלת החלטות. הארנק תומך במכשירי אנדרואיד ואיי או אס, ותמצאו עליו הרבה ביקורות טובות.
  • פולקדוט ג׳יי אס – הארנק נמצא בדפדפן והוא מותאם לווב, מומלץ להוסיף כתובת למניעת התקפות, וחשוב לדעת שארנקי דפדפן הם ארנקים חשופים יותר להתקפות.

לסיכום

יש הרבה מה ללמוד בכדי להבין איך כל הפרוטוקול הזה עובד, סקירת מטבעות, ארנקים דיגיטליים, מסחר ופיתוחים טכנולוגים בתחום, זה הכל הרבה מאוד תחומים מגובשים יחד שמבלי להכיר את העולם לא ממש ברור במה מדובר ואיך בכלל נכסים לשם.בסופו של דבר, יש כאן פוטנציאל של ממש, שווה להכיר ולהתנסות בכדי לראות עבור עצמכם את מה הפרוטוקול מאפשר, מומלץ לחקור עוד בכדי לגלות עד כמה פוטנציאל יש כאן בסיפור.

אהבת? מוזמן לשתף.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו
ולהתחיל לקחת חלק בעולם החדש!

יש לנו פודקאסט חדש!

מוזמנים להכנס לעמוד הפודקאסט החדש שלנו או להאזין לפרקים החדשים בכל אחת מהפלטפורמות

הרשם כאן וקבל את הסקירות השבועיות, תוכן וערך על בסיס יום-יומי ישירות לתיבת המייל שלך!

דילוג לתוכן